Moet ik overstappen?

Stephan schreef op 11.07.2011 om 19:36 uur

Na jaren videobewerking met Magix video deluxe met gebruik makend van een Sony DCR-TRV14OE camera ben ik helaas genoodzaakt om te moeten overstappen op een ander videobewerkingsprogramma.
Wat is nu het geval.
Ik dacht dus een prachtig nieuwe camera gekocht te hebben, de Panasonic HDC-SD80, maar deze blijkt geen firewire aansluiting te hebben. En Magix (mijn laatste versie is de VDL15) werkt daar mee. Ik krijg met geen mogelijkheid de beelden in Magix.
Nu ben ik op zoek naar een ander programma en ik denk daarbij aan de nieuwe Pinnacle, omdat ik denk dat de nieuwere versies nog steeds met firewire werken..
Is dit een goede keuze? Heeft iemand nog tips.
Overigens is de camera een goed apparaat om mee te werken, maar ik kan helaas niets met de beelden

Reacties

S-Leiderdorp schreef op 11.07.2011 om 21:21 uur

Zeker niet naar Pinnacle gaan want dat programma is in zijn mogelijkheden een stuk beperkter als MVDL. Wanneer je wilt veranderen kun je m.i. beter naar Avid Studio 1 gaan. Ook wel een soort Pinnacle want zowel Avid Studio 1 als Pinnacle komen uit de koker van Avid.

 

Ieze schreef op 11.07.2011 om 23:07 uur

Ja, je moet overstappen naar magix videodeluxe 16 of 17 plus. Je hebt dan mogelijkheid voor HD kwaliteit op Blu-ray of AVCHD kan op een normale dvd duur +- 30 min afspeelbaar op bepaalde dvdspelers.Je kunt ook een normale dvd branden MPEG2-formaat maar je verliest dan wel je HD-scherpte. Aansluiting usb en via een installatieprogramma HD- writer van Panasonic kan je zo je bestanden invoeren.

 

Ik heb evt een Magix 16 voor je met instructieboekje en instalatie dvd.(30 euro)

Stephan schreef op 12.07.2011 om 19:23 uur

Kan VDL17 dit ook?
Vind  dit wel mooi gedaan.


En dit ook

Ik ben er wel uit dat ik een andere pc moet aanschaffen, waarmee ik voorlopig weer een paar jaar verder kan.

lucky_me schreef op 13.07.2011 om 07:26 uur

die filmpjes zijn mooi maar ook geen probleem voor vdl. zoek maar eens op u-tube naar tutorial video's van magix, er is ook van alles te vinden.

mvg

Luc

egelantier schreef op 03.09.2011 om 09:32 uur

Ik vraag me af waarom je moet overschakelen op een ander programma. Je bent gewend geweest om te werken me een HDV camera van Sony. Daar moest je idd een firewire aansluiting op de cam en de PC voor hebben. Nu werk je met een geheugenkaart. In feite kan de PC, dus ook Magix dit zien als een externe harde schijf. Je laadt de bestanden op de PC middels een USB aansluiting naar een MAP. Als je dan vanuit je MAGIX programma de bestanden in je project sleept, dan kun je gewoon de bestanden, dus je video, bewerken.

Denk er wel aan dat door de grotere bestanden, de pc nog altijd moet voldoen aan de minimale eisen.

 

Ik werk zelf met een professionele camera die ook geen FireWire kent, want ook hier werk ik met geheugenkaartjes.

Groet

Mark

 

mi-bo schreef op 05.09.2011 om 20:36 uur

Hoi

Alle verhalen gelezen, wacht nog een week dan komt de nieuwe versie vld MX uit, dit werkt perfect met Uw camera en als geregistreerde gebruiker komen de kortingen er aan.

gr

 

plemmens schreef op 05.09.2011 om 22:32 uur

Wat egelantier zegt klopt inderdaad.

Om opnames van een camera die met geheugenkaartjes werkt naar de pc over te brengen heb je helemaal geen fiwi aansluiting nodig. Je hebt daar zelfs geen opname software voor nodig, het kan gewoon via Windows verkenner. Als je een dergelijke camera aan je pc koppelt via USB dan zal die in "Mijn computer" verschijnen. Je kan dan de opgenomen bestanden gewoon door middel van slepen naar je harde schijf copieren.

Als je een kaartlezer in je pc hebt kan je het kaartje uit de camera nemen en het in de kaartlezer plaatsen. Het verschijnt op die manier ook in "Mijn computer". Copieren naar harde schijf en klaar is kees.

fransbe schreef op 22.09.2011 om 15:51 uur

Ik heb gewerkt met pinnacle studio 10 plus, maar toen ik een nieuwe camera aanschafte (Sony HDR SR11) kreeg ik haperende of schokkende beelden; geInformeerd bij pinnacle - de raad gekregen om een zwaardere pc aan te schaffen - ik heb dit gedaan, maar het resultaat was ongeveer hetzelfde : haperende beelden.  Verder informatie bij pinnacle : wij kunnen u niet meer helpen !  Dan overgeschakeld naar Magix (video deluxe 17 HD) - de beelden lopen nu wel vloeiend !  De mogelijkheden zijn wel uitgebreider bij Magix, maar ik heb toch ook af en toe problemen (zie bv. mijn vraag over de titels).

grtjs

Frans

Stephan schreef op 06.10.2011 om 11:15 uur

Nou ik heb dus via die actie van Magix (nieuwsbrief) de VDL MX Premium incl premium-extra's besteld en binnen.
Nu kreeg ik maar 1 cd terwijl er ook vele extra's bij zou zitten.
Helaas heb ik nog geen nieuwe pc (ik wacht op een goedkope I7 of I9) om dit te checken, maar misschien is er iemand die dit ook besteld had en kan zeggen of alles op die ene cd staat.

Ik ben wel benieuwd hoe dit programma werkt.

RiViS schreef op 06.10.2011 om 13:14 uur

Hallo Stephan,

Het is een dvd (geen cd) en alles staat er op.

groet,

Rijk

Stephan schreef op 06.10.2011 om 21:27 uur

Bedankt Rijk
Ik bedoelde natuurlijk dvd.
Ben je tevreden met het programma?