Minitijdlijn in filmsjabloon niet verplaatsbaar

dagan_magix schreef op 10.09.2013 om 12:30 uur

Op 01.07.2012 is de vraag gesteld over het verplaatsen van de Minitijdlijn in Filmsjablonen. Daarop is door MiBo ook geantwoord. Ik krijg het ondanks deze tip nog steeds niet voor elkaar. Ik heb een filmsjabloon in mijn Video DeLuxe MX Plus geselecteerd. Vervolgens een paar filmpjes in Takes onder Mijn Media geplaatst. Desondanks krijg ik de groene Minitijdlijn niet verplaatst met de muis ingedrukt. Het filmpje/Take is overigens langer dan de benodigde scenetijd voor het filmsjabloon. Wat doe ik niet goed?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.09.2013 om 16:10 uur

Beste,

Ik heb de vraag van 1 juli 2012 gelezen.

http://www.magix.info/nl/de-groene-minitijdlijn-krijg-ik-niet-verplaatst.-hoe-kan.knowledge.786066.html

Wat ik hierin mist is dat u de met de orange afspeelmarker het beginpunt aangeeft en dan met de muis op inpunt klik en u verplaatst de orange afspeelmarker zover dat u wilt naar rechts, klik dan met de muis op het eindpunt.  Nu krijgt u de groene of blauwe balk en dan kan u op de minilijn. Het gekozen stukje film kan u dan van uit het previewvenster naar de tijdlijn slepen. (zie afbeelding)

Dit is VDL2013 maar is ook van toepassing op VDL MX 

Succes,

Rob

dagan_magix schreef op 12.09.2013 om 10:28 uur

Ha Rob,

Bedankt! Dis is het helemaal. Ik moet eerst het filmfragment selecteren zodat die in de Preview komt. Dan de markers verplaatsen zoals jij aangeeft. En daarna het filmfragment op de tijdlijn plaatsen op het gewenste punt of in het gewenste filmsjabloonmoment. Top.