mijn video de luxe leest geen avi is dit om te zetten?

edwinstam schreef op 12.12.2009 om 14:45 uur
Ik heb een nieuwe fotcamera, waarmee ik ook kleine filmpjes maak.
Deze films verwerk ik met video de luxe tot een film.
echter met de oude ging dit wel, maar mijn nieuwe camera maakt avi bestanden en die leest video de luxe niet.
Is hier een oplossing voor.
niet te moeilijk graag want ik ben geen computernerd

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.12.2009 om 19:40 uur
Hallo Edwin,
Hoewel Video de Luxe héél veel formaten aan kan, lijkt het in jouw geval noodzakelijk om de bestanden om te zetten in een ander formaat: converteren doe je met een converter. Op het internet zijn talloze gratis converters te downloaden. Ook met de VLC-mediaplayer (prima alternatief voor de Windows Mediaplayer) kun je bestanden converteren. Kijk voor meer info op de website
van Rinie Hooijer: www.dvscene.nl.
Vriendelijk verzoek: als je het probleem hebt opgelost, zet dan je bevindingen
op deze website.
Polders schreef op 13.12.2009 om 09:54 uur

Beste edwinstam, toch even een aanvulling op de eerdere reactie op de vraag en wel dat volgens de opgave van Magix in het Handboek onder Inleiding 'Import- en exportformaten' staat: Videobestanden: Video for Windows en DV-AVI type 1/2 (*.avi) enz. enz. Met andere woorden 'een avi bestand wordt door Video deluxe herkend en gelezen'.
Installeer de nieuwe camera software op de PC.
Succes

Voormalige gebruiker schreef op 13.12.2009 om 10:07 uur
We houden ons erg met je probleem bezig, Edwin. Dus ook van mijn kant nog een aanvulling: je nieuwe camera is een fotocamera. Ben je er zeker van dat
je toestel AVI-bestanden aanmaakt? En herkent je besturingsprogramma en Video de Luxe je camera? Controleer voor alle zekerheid deze zaken.