mijn pc is een i3-2120 cpu 3.3 ghz 8gb ram, de camera canon HD legria HV 40, bij het laden van de films krijg ik na enkel tientallen sec opname de melding" de opname moest vanwege een te zwakke prestatie worden afgesloten......,

kunststoffreak schreef op 04.06.2012 om 09:18 uur

mijn pc is een i3-2120 cpu 3.3 ghz 8gb ram, de camera canon HD legria HV 40, bij het laden van de films krijg ik na enkel tientallen sec opname de melding" de opname moest vanwege een te zwakke prestatie worden afgesloten......, ook na het elemineren van de preview modus.

Wie kan me helpen?

ik heb dit nog niet kunnen uittesten, maar zou toch graag met video de luxe oplossen, kan het werken op één extra interne schijf van 1tb, aan de oorzaak liggen van mijn probleem?

Reacties

mi-bo schreef op 04.06.2012 om 14:04 uur

Natuurlijk willen wij op deze speciale site U helpen,

welk Magix product gebruikt U

gr

kunststoffreak schreef op 04.06.2012 om 15:51 uur

ik gebruik magix video deluxe MX premium versie 18

mi-bo schreef op 04.06.2012 om 15:59 uur

het zou best kunnen dat Uw grafischekaart niet up to date is,

heeft U de dvd die bij de camera is geleverd ook op Uw Pc staan.

heeft U alle up-dates geactiveerd, en wat gebeurd er als U via  Y toets,audio/video beeld resolutie dit op half zet.

gr

kunststoffreak schreef op 04.06.2012 om 16:27 uur

ik  heb zojuist een upgrade gedaan van canon zoombrowser, eropgestart, het probleem blijft

bij controle onder de Y toets; de beeldresolutie staa treeds op half.

alvast bedankt voor de snelle repliek

mvg

Cinecor schreef op 04.06.2012 om 17:43 uur

Voor zover ik weet is uw camera een HDV camera met als opname medium het miniDV bandje..

Om de HDVfootage (de opnamen op het bandje) naar de pc te brengen moet u dus capturen met de firewire.

Dat kunt u ook eens proberen met speciale HDV captiure software, bijv HDVSplit.

Dit prog is geheel gratis te downloaden op internet. Ik gebruik dit bij HDV altijd om onafhankelijk te zijn van de soort NLEsoftware (bewerkingssoftware).  O.a. hier te downloaden: http://www.videohelp.com/tools/HDVSplit

Cinecor schreef op 12.06.2012 om 07:32 uur

Beste "kunststoffreak",

U schreef:

Wie kan me helpen?
ik heb dit nog niet kunnen uittesten, maar zou toch graag met video de luxe oplossen, kan het werken op één extra interne schijf van 1tb, aan de oorzaak liggen van mijn probleem?

Om u op weg te helpen heb ik u geadviseerd om eens trachten te capturen met HDVSplit.  Mocht dit goed lukken maar met Magix lukt dit niet, dan zou het aan Magix of uw instellingen kunnen liggen. Lukt het met HDVSplit ook niet dan ligt het ongetwijfeld aan de configuratie van uw pc of het OS.

U wilt "het probleem oplossen met Magix". Maar een pc probleem kan je niet softwarematig oplossen.

Tenslotte zou ik u adviseren om een tweede vaste harddisk te installeren, zodat alle data op de tweede schijf kunnen worden weggeschreven en de C-schijf uitsluitend voor programma's wordt gebruikt. Als alles op één schijf staat kunnen er gemakkelijk conflicten tussen programma's ontstaan. Tijdens videomontage mogen er geen andere progs op de achtergrond meedraaien. Ook is het noodzakelijk om regelmatig te defragmenteren.

Kortom, er zijn nogal wat basis gebruikersregels om een goede werking bij videomontage mogelijk te maken. Dat geldt zeker voor HD bewerking. Het is belangrijk om eerst van al deze zaken goed op de hoogte te zijn alvorens met videobewerking te beginnen. Helaas wordt dat door veel mensen nagelaten. Zie het zo: Als je wilt deelnemen aan het verkeer, moet je eerst de regels kennen en vooral de mogelijke gevaren op de weg.