mijn beeld is bij sommige dvd spelers uit verhouding, hoe kan dit?

berto schreef op 12.09.2010 om 01:03 uur

als ik een dvd gebrabd heb dan speelt hij hem op sommige dvd spelers goed af, ook in verhouding. Maar bij andere dvd spelers is hij helemaal uit verhouding dan.

Dus de aftiteling valt nu helemaal buiten beeld en het beeld is ook korrelig omdat hij het vergroot.

 

Wat ik ook instel op mijn TV alles blijft buiten beeld, ook als ik 4:3 instel.

Als ik vervolgens een andere dvd speler op diezelfde tv aansluit is het ineens wel goed.

 

Wat heb ik fout gedaan?

En wat moet ik doen zodat de DVD het wel allemaal goed in verhouding doet op elke dvd speler?

 

 

Bedankt alvast

 

Gil

Reacties

bobbiaan schreef op 12.09.2010 om 11:22 uur

Beste berto,

 

 

Ga het menu van de bewuste DVD speler instellen en het probleem zal opgelost zijn.

Mvg

 

Bobbiaan

RiViS schreef op 12.09.2010 om 11:22 uur

Halli Gil,

 

Dit lijkt me iets wat je bij de betreffende DVD speler moet instellen. Open het Menu en zoek de instellingen voor beeldverhouding op. Kijk zo mogelijk in de manual van de speler.

 

groet,

Rijk

bobbiaan schreef op 13.09.2010 om 22:57 uur

Beste Gil,

 

Om te beginnen moet je voor je gaat branden een project bewerkt hebben die je vooraf heb ingesteld op PAL of NTSC ( voor Europa of Amerika) en op 4 x 3 of 16 x 9 beeld verhouding.

 

In het brand programma is dus vastgelegd hoe het wordt gebrand. Nu de DVD speler(s). Elke DVD speler heeft een instelling menu, waar je de instellingen moet instellen, om aan te geven, hoe de af te spelen DVD wordt afgespeeld.

 

Ik ga ervan uit dat het toch een kwestie van instellen is, succes

 

Mvg

 

Bobbiaan