met magix foto's op dvd 13 deluxe gebrande blu ray hapert met afspelen op alle mediums HELP DRINGEND AUB

voyageur schreef op 16.12.2013 om 23:57 uur

Ik heb zo juist een prachtig stukje documentaire gemaakt die binnenkort op groot scherm in bioscoopzaal zal vertoond worden. Ben ten einde raad.

Maar ik vrees dat ik dat zal moeten afzeggen want alle tot nu gebrande BluRay schijfjes geven haperingen. Beeld en klank stopt eventjes om dan weer verder te gaan. Dit gebeurt nooit op dezelfde beelden en telkens op andere plaatsen en passages.

Magix geeft bij het branden en renderen geen enkele foutmelding (fout opsporing ingeschakeld na branden) en geeft mij aan dat het schijfje met succes is gebrand.

Werd zowel gebrand met AVCDH als Blu Ray software zelf.

Alle bitrates en alle kwaliteiten uitgeprobeerd maar probleem blijft bestaan.

Heeft iemand daar een oplossing voor  

Reacties

mi-bo schreef op 18.12.2013 om 11:21 uur

Een paar vragen,

 waarom op een blu-Ray en niet op een DVD, of zijn de bestanden zo groot dat het niet op een dvd past.

dan is de mogelijkheid ook nog om het op een USB stick te zetten,

 misschien iets om over te denken,

gr

voyageur schreef op 18.12.2013 om 13:53 uur

Dank je wel voor je reactie.

Op blu-ray voor HD van hoge kwaliteit om te vertonen in bioscoopzaal.Tegenwwordig staan films ook op Blu-Ray schijjfjes.

Bestanden zijn inderdaad ook te groot om op een DVD gebrand te worden en tussen Blu-Ray en DVD is er  wel een beduidend kwaliteitsverschil.Is een documentaire in 2 delen van elk 40 minuten.

Intussen ben ik er toch in geslaagd met oneindig veel uitproberen om de films feilloos op Blu-Ray disc te branden.

Als iemand daar ook nog problemen mee heeft dan kan ik heel wat  tips geven.

Mi-Bo, je suggereert ook om de film op een USB stick op te slaan. Maar weet dat een USB Fat 32 geconfigureerd is en dat bestanden beperkt zijn tot 4GB. Kan wel geconfigureerd worden naar NTFS maar ik vrees dat heel wat installaties dat niet kunnen afspelen. Een moderne TV kan enkel bestanden via USB aan tot 2GB. Heb jij of iemand anders hier ervaring mee om dit te optimaliseren of toch mogelijk te maken om dit af te spelen op allerhande externe dragers of beamers.

Dank je wel voor verdere ondersteuning.

Voyageur

mi-bo schreef op 18.12.2013 om 15:45 uur

Beste Voyageur,
al mijn USB sticks zijn geformatteerd onder  NTFS ,ook mijn externe harde schijven, en als ik een project heb wat meer dan 2 GB is wordt dit perfect afgespeeld, via Blu-ray speler en AC- Rayan,

op onze videoclub ( videoclub-spijkenisse.nl) draaien we regelmatig films af met een USB stick, of externe harde schijf die het maximum van 2 GB overschrijven.
succes, en ik ben blij dat Uw probleem is opgelost
succes met Uw geplande avond
gr
mi-bo ( mi-bo@magix.info)

voyageur schreef op 18.12.2013 om 19:19 uur

mi-bo,

toch nog eventjes terugkomen op video op USB stick.

In welk formaat en welke instellingen doe jij dat voor optimale weergave?

Via welk medium wordt dat dan afgespeeld?

groetjes en al op voorhand erg veel dank voor je antwoord.

Voyageur

mi-bo schreef op 02.01.2014 om 12:26 uur

Zijn de bestanden hoogwaardig dan via Exporteren , asls video bestand uitvoeren,

dit klikt U open, dan bent U in Uitvoer optie, hier kunt U aangeven welke kwaliteit dat U wilt uitvoeren aan de rechter kant staat Formaat  hierop klikken en dan als het 720:576 is mpeg2 kwalitet en anders mpeg4.

succes.