Menu in Video Pro X 11

Jozo schreef op 05.01.2020 om 17:00 uur

Ik wil natuurlijk weer iets wat waarschijnlijk niet kan. Ik heb een tien jaar oude film op dvd geript (eigen materiaal overigens) en wil de zaak wat opvijzelen. Beeld is wat wazig geworden en trilt wat, maar daar kom ik wel uit. Meer vervelend is voor mij, dat er twee fantastisch menu's in zaten, een hoofdmenu en submenu. Ik zou die dolgraag willen meenemen want de oorspronkelijke gegevens heb ik niet meer. Dat is ook gelukt. Ik doe nu een poging om het hoofdmenu in de menu-optie te bewerken maar op het moment dat ik erop klik, verdwijnt het menu. Dat is het eerste probleempje.

Een tweede probleem waar ik tegen aanloop, is dat natuurlijk de gemaakte knoppen nog in het menu staan, maar niet meer actief staan. Omdat het hoofdmenu verdwijnt als ik in de menumodus erop klik, kan ik dus ook niets uitproberen maar ik vrees eigenlijk, dat ik die niet meer kan activeren via een trucje in de menumodus. Wellicht wel gebruiken maar dan bewerken in een programma als Photoshop.

Wie kan mij een duidelijk antwoord geven?

Alvast bedankt.

Jos

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2020 om 17:26 uur

Beste Jos.

U heeft een dvd met sub menu's die wilt U inladen in MAGIX video ProX.

Als U de bestanden vanaf de Dvd inlaat in MAGIX video ProX wordt er Vob bestanden zichtbaar hier staan uiteraard ook de sub bestanden onder.

Door alles in te laden in MAGIX video ProX is te proberen via hooftstukmarkers weer verdelingen te maken.

Net zoals U omschrijft is het mogelijk met Adobe Photoshop knoppen te maken.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Jozo schreef op 05.01.2020 om 18:41 uur

Ga het morgen proberen. Heel erg bedankt

Bol schreef op 06.01.2020 om 13:23 uur

Hallo Jos,

Er zijn twee mogelijkheden om vanaf een DVD de films op de tijdlijn van VDL te zetten:

1. de DVD eerst in zijn geheel te kopiëren naar uw HD/SSD schijf en uit deze map dan de VOB bestanden één voor één op de tijdlijn van VDL te plaatsen. Hier staat ook uw gemaakte menu in. Echter deze kunt u wel op de tijdlijn zetten en afspelen, maar niet meer als een diskmenu als zodanig te gebruiken.

Of

1. leg de DVD in de lade en start VDL op. Klik op Import en ga naar de DVD drive en sleep een film naar de tijdlijn en volg dan de instructies op. Hiermee kunt u alleen de gemaakte film inladen, dus zonder de diskmenu. Sleep nu een film naar de tijdlijn en volg de instructies op.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2020, 13:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 06.01.2020 om 16:04 uur

Hallo Rob, bedankt voor je bijdrage maar het was mij al duidelijk door de uitleg van Mi-B0

Bol schreef op 06.01.2020 om 16:09 uur

Hallo Jos,

Ik miste bij Mi-Bo de tweede manier van mijn uitleg. Het doet mij deugd om te lezen, dat u wat aan onze antwoorden hebt.

Succes,

Rob

Ps. Mijn antwoord is meer als een aanvulling bedoeld!!

Laatst gewijzigd door Bol op 06.01.2020, 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-