Reacties

mi-bo schreef op 01.03.2021 om 10:58 uur

@Cor-Grandia

Beste Cor,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Installeer deze link

https://www.magix.info/nl/forum/problemen-na-het-updaten-naar-movie-edit-pro-20-0-1-79--1268071/

Dan zal het wel opgelost zijn

Sc 6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.03.2021 om 11:18 uur

@Cor-Grandia

Hallo Cor,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers, dat geheel losstaat van Magix Support.

Bovenstaand antwoord los uw probleem Socket operation time out waarschijnlijk niet op.

Lees deze Topic. klik hier

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2021, 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 01.03.2021 om 14:58 uur

@Cor-Grandia

Inderdaad, bij mij loste het installeren van https://aka.ms/vs/16/release/VC_redist.x64.exe wél het probleem van het niet meer willen starten van VDL 2021 op, maar niét het probleem Socket operation time out.

Het verwijderen van de Magix Update Notifier zoals in de link waar @Bol (Rob) naar verwijst wordt aangegeven vond ik nogal drastisch, want hoe installeer je die Notifier weer opnieuw als je hem later toch nodig mocht hebben? Ik heb het daarom anders gedaan: de Notifier ge-deactiveerd:
- Ga naar map C:\Program Files\Common Files\MAGIX Services\Update Notifier 
- Rename file QMxNetworkSync.exe in (bijvoorbeeld) QMxNetworkSync.ex#
Hierna was bij mij het probleem Socket operation time out verdwenen.

Mocht ik later toch die Update Notifier nodig blijken te hebben dan hoef ik alleen file QMxNetworkSync.ex# 'terug' te renamen naar QMxNetworkSync.exe en werkt de Notifier weer.

Gr, Jaap

Bol schreef op 01.03.2021 om 15:41 uur

@Cor-Grandia

Hallo Cor,

Ik geef alleen maar aan wat @johan-Blaazer, mij als antwoord terug hebt gegeven. Johan was van zijn probleem af. Wat @Bushflyer als alternatief geeft, heb ik in het verleden ook al eens gedaan, maar dan is waarschijnlijk wel uw Socket operation time out opgelost, maar wat zijn dan de gevolgen voor de rest van VDL2021 programma. Maar goed Cor het is aan u. Mocht u er echt niet uitkomen, neem dan contact op met Mag Support. Klik hier

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2021, 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.03.2021 om 15:58 uur

@Bushflyer

Hallo Jaap,

Zie deze link: klik hier en deze klik hier

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 01.03.2021 om 16:51 uur

@Bol

Hallo Rob,

Ik heb ook niet bedoeld te zeggen dat dat advies in de link waar jij naar verwijst jouw advies is. Die post had ik een tijdje terug ook al gezien en ik vond die actie van @johan-Blaazer mij iets te drastisch, dus heb ik het eerst maar eens met de 'de-activatie' actie geprobeerd en dat gaat goed. FYI: tot op heden heeft dit geen gevolgen gehad voor de rest van het VDL2021 programma. Kan ook niet denk ik want volgens mij is die notifier ook niet van invloed op het functioneren van VDL.

Zie deze link: klik hier en deze klik hier

Had ik al eerder gezien. Daar werd gesproken over een oudere versie van de notifier dan die ik had.

Gr, Jaap

Bol schreef op 01.03.2021 om 23:08 uur

@Bushflyer

Hallo Jaap,

Sorry, dat ik te vlug mijn conclusie heb getrokken op uw oplossing om QMxNetworkSync.exe te wijzigen in bv. QMxNetworkSync.ex#. Dit hebt inderdaad geen enkele invloed op de werking van Video deluxe programma zelf.

Ik heb e.a. uitgezocht, waarom de programma's Cloud-Import en Connect bij mij niet meer op mijn PC aanwezig zijn. Ik ben erachter gekomen, dat ik sinds begin 2018 beide programma's van mijn PC had verbannen, omdat ik steeds meer en meer geïrriteerd werd, door al die pop-up's, reclames, ed. Ik was wel klaar mee. Ook kreeg steeds de melding "Je account herstellen" . Dit heb ik toen voorgelegd aan Microsoft community.

Lees deze link: klik hier .

Ik heb dit toen ook voorgelegd bij Magix Support. Als oplossing werd mij aangeraden, als ik toch geen gebruik maakte van Cloud-import en connect deze te deinstalleren.

Vandaag heb ik nog even op mijn andere PC gekeken en daar stonden beide programma's nog op. Ik heb deze zonder problemen op de volgende manier verwijderd.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties, verbeteringen en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2021, 23:27, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 02.03.2021 om 13:36 uur

@Bol

Bedankt voor de info, Rob. Toppie 👍.