Melding: het programma kan niet worden gestart. Fout code -6

noorderbinnensingel schreef op 18.03.2013 om 11:35 uur

Al enkele jaren gebruik ik Magix video de luxe 17 Plus. Er is iets misgegaan met mijn computer.

Als ik nu het programma opstart krijg ik de melding:Het programma kan niet worden gestart, misschien is de installatie map beschadigd. Een nieuwe installatie zou het probleem kunnen verhelpen. Fout code -6

Ik heb een download versie en heb geen DVD om opnieuw te staren.

De mogelijkheid om te herstellen werkt ook niet. Het progamma kan dan een bestand niet vinden.

Fout code 1706.

Ik hoop dat u mij een nieuwe download versie kunt sturen.

Eventueel wil ik ook wel overgaan naar de update 2013.

Bij voorbaat dank.

Hoogachtend

Jan Meijer

e mail: jmjanmeijer@gmail.com

Reacties

RiViS schreef op 18.03.2013 om 12:10 uur

Hallo Jan,

Op deze site helpen amateurs elkaar met vragen en antwoorden, wij kunnen bv geen downloads sturen, daarvoor moet je bij Magix Support zijn. Nu je vraag: Er staat een antwoord op Magix Support, kijk hier even: https://support2.magix.com/customer/nl/node/138

Je moet daar wel even inloggen, als je programma bij Magix geregistreerd is zal dat geen probleem geven.

Het kan dat je download versie nog op je PC staat, zoek in de Windows Verkenner onder b.v. Downloads of zo iets.

Als je het niet meer kunt vinden, dan kun je via Magix Support onder Downloads het progr opnieuw downloaden (na inloggen). Je moet dan na installatie ook alle toevoegingen opnieuw downloaden via Hulp/ Gratis downloads. En uiteraard de updates.

groet,

Rijk

PS: het programma zal na herinstallatie weer naar je serienummer vragen, hopelijk heb je dat bewaard, zo niet: melden bij Magix Support

Voormalige gebruiker schreef op 18.03.2013 om 17:15 uur

Veelal zie ik op deze site dat mensen via de download -versie later moeilijkheden hebben met het één en ander . Mijn advies: prima om  een probeerversie te nemen maar verwijder dan alles van je PC en koop dan de DVD-versie! Een aanrader!!!!!!

noorderbinnensingel schreef op 19.03.2013 om 10:10 uur

Na veel pogingen geef ik het op. Bij de eerste oplossing krijg ik aan het eind : finished. En dan houdt het op.

Bij de ander wordt er veel gedownload en aan het eind komt de melding dat ze op mijn computer niets van het programma hebben gevonden.

Gelukkig heb ik nog een DVD van Photo Premium 9 en dat ga ik nu weer installeren. Daarmee kan ik ook goed dia presentaties maken.

Ik wil geen geld meer steken in het film programma.

Hartelijk dank voor de alle goede adviezen.

Jan Meijer

emilelucienne schreef op 21.03.2013 om 22:57 uur

In de handleiding meegeleverd met Magix MX wordt dit probleem besproken op blz 254 Deze handleiding kan je wel downloaden. Magixi geeft de volgende oplossing :

- Deïnstalleer het programma. Dat geldt ook voor een testversie ;

- Voer nu het bestand uit de volgende download uit http://download. magix.net/mxclean.exe.exe

- Bevestig de keuzes met "ja". Tot slot verschijnt dan nog een mededeling dat het programma klaar is ('Finished)

- Daarna installeert u het programma opnieuw.

- Controleer vervolgens of u de meest recente versie heeft 

In principe zou dit het probleemmoeten verhelpen. Succes

Voormalige gebruiker schreef op 23.03.2013 om 13:08 uur

Hallo Jan,

Een aanvulling op Emilelucienne. Ook wordt door Magix geadviseerd om tijdens het opnieuw installeren je internet verbinding uit te zetten en schakel ook tijdelijke alle veiligheidsprogramma (Virusscanner / internet security) uit, deze kunnen de installatie verstoren.

Succes met het opnieuw installeren.

Rob