melding: er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat

Fugu schreef op 18.02.2012 om 23:00 uur

Het vreemde is dat ik een net prachtige film heb gemaakt, vanaf de camera ingeladen, en nu de volgende keer ineens deze foutmeling, dan gaat ineens niets meer !!!!  

Magix Video de luxe 16 Premium

Camera Sony DCRTRV900E met DV bandje.

Vroeger veel met 8 mm film gedaan, Vond het leuk een verhaal in de film te maken. Ook met geluid, Norris sound 4100 etc. In 2004 een compleet ingerichte videostudio overgenomen. Alles gedaan, camera, regie, montage promotiefilms, registratie musicals, voorstellingen. In 2010 gestopt. Montage materiaal, Storm Edit, 2 geluidssporen, PC's verouderd. Geen middelen om  te vernieuwen. Nu weer hobby matig aan het werk met o.a. Magix. Gaat steeds beter, prachtige mogelijkheden, soms problemen.   

Reacties

Cinecor schreef op 19.02.2012 om 09:54 uur

Wat is het bronmateriaal? Welke verbinding met de pc?

Cinecor schreef op 19.02.2012 om 10:01 uur

Sorry ik was te snel. Op het eind las ik miniDV.

Werkwijze:

Eerst alle verbindingen (firewire) maken en dan pas de pc aanzetten. Na volledig opstarten van de pc de camera aanzetten. NOOIT de firewirekabel aansluiten of losmaken als de pc aan staat! De camera kan dan nl beschadigen en de aansluiting kan onbruikbaar worden. Ook kan de firewire kabel defect zijn. Test met een andere kabel. Als dat oké is de camera (laten) testen op een andere pc. Neem maar eens contact op met een videoclub in de buurt, die willen je vast graag helpen.

 

Fugu schreef op 20.02.2012 om 11:13 uur

Dank voor de response, vaak zijn het van die weetjes, een groot probleem als je er zelf niet op- of uitkomt, simpel als je het eenmaal weet. Verder blijven er af en toe genoeg raadsels en puzzles genoeg over.

Dank nogmaals, het werkt ! 

Laatst gewijzigd door Fugu op 20.02.2012, 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Vroeger veel met 8 mm film gedaan, Vond het leuk een verhaal in de film te maken. Ook met geluid, Norris sound 4100 etc. In 2004 een compleet ingerichte videostudio overgenomen. Alles gedaan, camera, regie, montage promotiefilms, registratie musicals, voorstellingen. In 2010 gestopt. Montage materiaal, Storm Edit, 2 geluidssporen, PC's verouderd. Geen middelen om  te vernieuwen. Nu weer hobby matig aan het werk met o.a. Magix. Gaat steeds beter, prachtige mogelijkheden, soms problemen.