meersporenripple VDL 2014

plagge schreef op 20.11.2013 om 12:04 uur

Kan mij iemand vertellen of het juist is dat de meersporenripple niet werkt als je een elders in het project geknipte scene wilt invoegen. Wat ik ook doe hij blijft de scene onder de bestaande plaatsen. 

Verder is mij opgevallen dat het icoontje en het uitklapmenu  grijs is een bij ingeschakelde "bliksemschicht" voor een betere preview. Daarmee zijn de mogelijkheden van de ripple dus niet aan te klikken. Na het uitzetten van de bliksemschicht in het previewvenster licht het icoontje wel op. Het blijft hierna overigens actief ook als ik de bliksemschicht daarna weer inschakel. 

Reacties

mi-bo schreef op 20.11.2013 om 12:15 uur

beste, er is vandaag een Download update van vdl 2014 .

te vinden via help, online activeren, misschien is Uw vraag na het downloaden, verholpen

succes.

plagge schreef op 20.11.2013 om 12:48 uur

Inderdaad MI-Bo die heb ik dus geinstalleerd met bovenstaand resultaat. Jammer. 

RiViS schreef op 22.11.2013 om 12:31 uur

Als ik de Help functie goed interpreteer dan werkt de (meersporen)ripple voor objecten die vanuit de Mediapool worden ingevoerd (ik heb het even gecheckt: dat werkt). Als je een elders in het project geknipte scene wilt invoegen kan dat met copy (Ctrl C) en paste (Ctrl V), de scene komt dan op de plek van de afspeelmarker. Het opschuiven cq splitsen zul je dan zelf moeten doen. Met de muis verslepen kan natuurlijk ook, maar dat wist je al....

Jouw opmerking over de bliksemschicht kan ik bij mij niet reproduceren. De ripple functies blijven aanklikbaar, ongeacht in- of uitschakelen van de schicht. Zou het zin hebben om alles even op standdard terug te zetten via Bestand/ Instellingen? Het proberen misschien waard.

groet,

Rijk

plagge schreef op 22.11.2013 om 12:51 uur

Dank je wel Rijk ik ga het programma maar eens resetten. Baadt het niet het schaadt ook niet.