meerdere dv film in 1 project

thcd schreef op 15.01.2012 om 14:59 uur

Hallo alle,

Ik heb in mijn vakantie 4 dv filmpjes van 60 min per stuk gemaakt. Deze heb ik in magix video delux MX premium ingevoerd en staan in de mediapoel met de extensie .avi als proj 1,2,3 en 4.

Heb daarna de films achterelkaar in de arranger geplaatst en daarne geknipt en verder bewerkt met div overgangen, muziek, menu's etc. De film staat dan ook in de arranger met de extensie . mvp. met een lengte van 52 min.

Als ik nu ga branden, krijg ik de mededeling dat het bestand te groot is en wel 16.48 GB terwijl de MVP 3.6 GB is. Dus hij brand nu niet het MVP maar alle 4 de geinporteerde bestanden zonder bewerkingen.

Heeft iemand daar een antwoordt op voor mij? Heb inmiddels al zoveel geprobeerd. Help!!!

thcd

Reacties

RiViS schreef op 15.01.2012 om 15:09 uur

Je kunt de volgende checks doen:

- kijk of de 52 min film echt de enige is in je project: klik op het filmblik, links boven de arranger, daar krijg je de film(s)  in je project te zien.

- kijk of er nog ergens ver weg een stuk film is blijven staan. Klik op de dubbele horizontale pijl   rechts onderaan, dan wordt je hele film precies op de tijdlijn geplaatst, dat zou dan 52 min moeten zijn.

grpet,

Rijk

Cinecor schreef op 15.01.2012 om 16:09 uur

Een MPV bestand is het projectbestand (je werkruimte en alles wat daarbij hoort) en heeft in feite niets met de grootte van het digitale bestand van de film zelf te maken. Probeer eerst eens de film vanuit het project te exporteren naar de harddisk. Je kan dan het resultaat van je gemonteerde film ook beter beoordelen dan in het project op de projectmonitor. En je ziet vanzelf waar de film uit bestaat.

Zijn overigens je harde schijven goed gedefragmenteerd?

Kijk eens naar de eigenschappen van je clips te vinden in het clipmenu). Het zijn vast geen MPV bestanden, mar avi's. Die worden bij het branden door Magix automatisch als film geconverteerd naar mpeg-2, nodig om op de DVD te kunnen zetten. De grootte van een Mpeg2 is aanzienlijk kleiner dan een avi.

 

Cinecor schreef op 16.01.2012 om 17:52 uur

Wat is het format van het door geëxporteerde en op schijf opgeslagen filmbestand? En wat is het resultaat als u dat bestand afspeelt? Waarmee speelt u dan dat bestand af?

Onder clipmenu verstaan we het submenu dat verschijnt als we met de rechter muisknop op de clip klikken...

Daarin vindt u een optie voor de "eigenschappen" van de clip.