Meerdere clips tegelijk op de tijdlijn plaatsen lukt niet.

SevenHills schreef op 16.09.2024 om 18:54 uur

Hallo,

Sinds kort kan ik geen meerdere clips tegelijk op de tijdlijn plaatsen. Voorheen had ik er geen problemen mee. Heb ik misschien een instelling onbedoeld gewijzigd? Ook krijg ik bij elke clip import een dialoogvenster met de tekst "De proxy rendering is overgeslagen. Voor het bronbestand is het aanmaken via proxy niet nodig". Dit dient bevestigd te worden met OK, Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik gebruik de versie 2023 premium.

Vast bedankt voor jullie reactie.

Peter

Reacties

Bol schreef op 17.09.2024 om 11:13 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

.....Ik krijg bij elke clip import een dialoogvenster met de tekst "De proxy-rendering is overgeslagen....

Als er bij Project-/filminstellingen een vinkje staat bij: "Automatisch Proxy-bestanden maken" dan wordt voor het eerste filmbestand de Proxybestanden aangemaakt en bij het tweede filmbestand krijgt u de melding: "De proxy-rendering is overgeslagen / Voor het bronbestand is het aanmaken via proxy niet nodig" en stopt met het invoegen van alle andere filmbestanden. Dit is voor zover ik het kan zien een BUG in het programma.

Optie -1-

Als u geen proxybestanden gebruikt, ga naar: Bestand / Instellingen / Film (Sneltoets "E") en haal het vinkje weg bij "Automatisch Proxy-bestanden maken" en klik op OK om dit te bevestigen.

Optie -2-

Als u wel gebruik wilt maken van proxybestanden, schakel dan over naar de Storyboard-modus en sleep al uw gewenste filmbestanden in een keer naar de storyboard en schakel dan terug naar de tijdlijnmodus.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 17.09.2024, 11:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 17.09.2024 om 23:13 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je reactie. De optie om automatisch proxy bestanden aan te maken weet ik wel te vinden. Dan luidt mijn (misschien wel domme) vraag waarom ik wel of niet gebruik zou willen maken van deze proxybestanden? M.a.w. wat is het nut van deze bestanden? Bevorderd dit de snelheid waarmee de clips worden verwerkt op de tijdlijn?

Peter

 

Bol schreef op 18.09.2024 om 13:24 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Allereerst dit. Is uw directe vraag beantwoord met mijn bovenstaand antwoord? Kunt nu weer meerdere clips op tegelijk op de tijdlijn van Video Deluxe zetten, wanneer bij "Automatisch Proxy-bestanden maken" het vinkje is weggehaald? 

Nu het antwoord op uw tweede vraag: "Wel of geen gebruik maken Proxy bestanden". Als u een snelle computer hebt, dan raad ik af op met Proxy bestanden aan te laten maken. Zie:

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 18.09.2024 om 17:40 uur

Hallo Rob,

Het probleem zat 'm inderdaad in de proxybestanden. ik heb deze nu afgevinkt. Ik vermoed dat er een keer werd gevraagd om dergelijke bestanden aan te maken waarop ik bevestigend heb geantwoord. De systeemconfiguratie lijkt me niet echt een probleem. Een enkele keer moet ik wel eens even geduld hebben als de tijdlijn behoorlijk is gevuld met clips, titels, overgangen, etc.

Dank voor je hulp.

Peter

Bol schreef op 18.09.2024 om 18:25 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Zelf heb ik geen ervaringen met AMD processoren. Ik ben een Intel en Nvidia fan. Zijn uw drivers nog up-to date? Zie eens: Get Drivers with AMD Auto-Detect and Install Tool

Klopt!! Ik heb ook regelmatig, dat een van mijn projecten schokkend afspeelt op de tijdlijn van Video Deluxe tijdens het samenstellen. Maar ik weet ook uit ervaring, dat als ik deze geëxporteerd heb, heb geen last van schokkende beelden.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 18.09.2024 om 22:02 uur

Hallo Rob,

De drivers zijn up to date. De videokaart is een Nvidea GeForce RTX 3060 laptop GPU die de videoklussen in mijn ogen goed verwerkt..Het upgraden van het RAM geheugen van 16 naar 32 Gigb heeft wel een behoorlijk duit in het zakje gedaan. De 4K tijdlijn loopt hierbij zichtbaar soepeler.

Groet,

Peter

 

Bol schreef op 18.09.2024 om 22:35 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Het upgraden van 16 naar 32Gb RAM geheugen is zeker een goede beslissing geweest. Ik wens u succes en plezier met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-