marker bij audiofile

plagge schreef op 06.02.2009 om 16:05 uur
Ik heb de trialversie van MAGIX Video deluxe 15 Plus . Ik heb het een en ander geprobeerd en vroeg mij af of en zo ja hoe ik in het geluidsspoor markers kan aanbrengen. Als ik namelijk het geluid heb van twee kamera's is het handig als je de geluidssporen precies op elkaar kunt leggen. In Ulead dubbelklik ik hiervoor op het geluidsspoor en zie in een preview een wave. Daar  kan ik dan de marker bijzetten die daarna weer terug te vinden is in de tijdlijn.
Ook vraag ik mij af of je de effekten nog kunt aanpassen aan je eigen behoefte?
Verder vind ik het programma er wel strak uitzien. Is er trouwens ook een gebruiksaanwijzing van of krijg je die bij de aanschaf?

Reacties

mi-bo schreef op 06.02.2009 om 17:31 uur
Beste, hier zit zelfs een multicam optie bij als u met twee camera's heeft gefilmd en bijde net zolang hebben gedraaid kunt u een project maken van twee in een,
wat betreft de handleiding dit staat volledig op dvd als pdf file, en er zitten 2 boekjes bij zeer uitgebreid, en vanaf volgende week is er een les programma te koop geschreven door Visual steps in de winkel, zeer goed voor beginners van vdl 15. succes.
mi-bo schreef op 18.02.2009 om 13:00 uur
Het tweede antwoord, vdl 15 is semi proff. als u op muziek wilt monteren of op geluid geen enkel probleem, geluid en beeld is namelijk te ontkoppelen, de tidlijn is te verplaatsen naar 1 frame, dus u kunt  bij geluid  een marker zetten, zodat u weet waar een beeld overgang moet komen, succes.