Mappenlocaties

Kimpe schreef op 05.12.2013 om 19:39 uur

Samen met een goede vriend, hebben we elk Magix Video Deluxe 2014 gekocht.

Wij werken vaak samen aan video's, maar al mijn media staat op een andere locatie dan die van hem.

Voorbeeld:

Mijn =>     I:\Videos\Mijn Media\2013\...

Vriend=> C:\Mijn Video's\Projecten\2013\...

We zouden graag samen kunnen werken aan video's (of elk om de buurt).

We kunnen ons projectbestand (*.MVP) via dropbox kopieren, maar de videobestanden en muziek
zullen we synchroniseren via een harde schijf.

Is het mogelijk dit te doen werken zonder dat het programma telkens vraagt waar de videobestanden staan? zodat je een alternative locatie kan kiezen?

Reacties

lucky_me schreef op 05.12.2013 om 22:39 uur

Hallo

Werken jullie op dezelfde pc?

Je kan in windows elk een eigen account aanmaken. In je eigen account kan je het programma je eigen persoonlijke instellingen geven

mvg

Luc

Kimpe schreef op 06.12.2013 om 17:35 uur

Nee, we werken elk op een andere computer, en wonen zo'n 10km van elkaar weg, dus synchronisatie moet via internet (dus geen thuisnetwerk)

RiViS schreef op 06.12.2013 om 19:57 uur

Volgens mij moeten jullie om te beginnen overeenstemming bereiken over een opslagmedium met  de zelfde schijf-letter. Daar zet je dan al je uitgangsmateriaal op (de zgn footage), anders blijft VdL steeds zeuren dat het niet gevonden kan worden. Zorg ook dat de directories steeds exact het zelfde zijn. Het zou eventueel een extra hard disc kunnen zijn, die je dan alleen voor video gebruikt en die jullie de zelfde letter geven. Ook toegevoegde muziek moet je daar op plaatsen.

Je kunt van te voren wat proefjes doen met kleine stukjes video, ik neem aan dat jullie allebei wel een C: schijf hebben, daar zet je dan de (identieke!) stukjes video op. Maak een kort filmpje met een paar stukjes video, een paar titels en pas ook een effect toe, dan weet je meteen of dat goed gaat. Ik weet nl niet hoe VdL de titels etc precies opzoekt. Je projectbestand synchroniseer je dan via Dropbox. Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen...

groet,

Rijk