Maken van een fotoshow geeft mogelijk een geheugenprobleem

theonieman schreef op 09.11.2011 om 12:00 uur

In Foto's op CD & DVD 8 de luxe neem ik voor een fotofilm enkele honderden foto's op voor verwerking. Dit is al met al 2,5 GB. Bij het berwerken dient men een aantal keren heen en weer te gaan van beging naar eind en weer terug. Op het scherm ontstaat plotseling de mededeling "de geheugen aanvraag is mislukt. Er is onvoldoende geheugen of er is een interne fout ontstaan". Ik werk met Windows 7, een I5 processor en heb intern 4 GB RAM geheugen. De mededeling kan ik wegklikken maar komt steeds weer terug. Na enkele keren wegklikken ben ik een groot deel van de opgenomen foto's kwijt. Het programma afsluiten en opnieuw opstarten met de (gelukkig) opgeslagen basis levert na korte tijd weer hetzelfde probleem op. Wilt u mij aangeven hoe en waarom dat probleem ontstaat en wat de oplossing is. Het moet toch mogelijk zijn een volwaardige DVD van 4,7 GB van een Magix fotoshow te voorzien. Met vriendelijke groet, Theo Nieman. t.nieman@upcmail.nl

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2011 om 14:30 uur

Misschien het probleem een versie nieuwe Windows programma en een verouderd Magix programma,

maar maak mappen van ongeveer 100 foto's en het probleem zal verholpen zijn.

Foto 10 de luxe heeft geen beperkingen

succes.