Mainconcept export geeft fout

Mijn-Video schreef op 03.12.2019 om 15:30 uur

Hallo,

Het exporteren van een MP4 in DVD formaat geeft een foutmelding.

Het bestand is na export 0kb.
Uitzetten van hardwareversnelling heeft geen effect.
Tijdens het exporteren wordt ook de grootte van video en audio niet weergegeven met Mainconcept.
Wel is mainconcept sneller dan de standaard driver.

Wie herkent dit probleem of heeft een oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2019 om 16:34 uur

@Mijn-Video

Beste, misschien heeft U iets aan deze link

https://appuals.com/fix-vlc-is-unable-to-open-the-mrl-file/

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 03.12.2019 om 16:58 uur

Hallo Mijn-Video,

Als u uw project hebt exporteer als een mp4 bestand en u hebt daarnaast ook het MainConcept geïnstalleerd en geactiveerd en Videoeffecten op GPU berekenen staat aangevinkt, levert het geëxporteerde een 0kb bestand op. Haal het vinkje weg en alles zou dan een bestand op leveren groter dan 0kb.

Dit is volgens mij een BUG in VDL versie 19.0.1.31. Ik heb dit reeds voorgelegd aan Magix Support Duitsland.

Succes,

Rob

Aanvulling: 03-12-2019 om 17:31uur en om 18:29uur

zie ook eens:

1. https://www.magix.info/nl/forum/steeds-tragere-tijdens-filmbewerking-export--1233662/?page=2#ca1495231
  2. https://www.magix.info/nl/forum/steeds-tragere-tijdens-filmbewerking-export--1233662/?page=2#ca1495274

Laatst gewijzigd door Bol op 03.12.2019, 18:30, in totaal 5 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Mijn-Video schreef op 07.12.2019 om 14:04 uur

Hallo Rob,

Het klopt i.d.d. dat als ik het GPU vinkje weghaal dat er wel een video bestand komt.
Maar dat kost meer tijd en maakt dan bijna geen gebruik van de videokaart.....

Ik constateer een paar dingen met Mainconcept driver.

zoals hierboven staat, ongeacht of der wel of niet een bestand komt, de driver geeft helemaal geen info tijdens de mixdown over video en audio size. De standaard driver geeft dat wel.

Als ik de GPU load uitzet, maar wel in bovenstaand scherm kies voor de hardwareversnelling dan wordt er niet eens een mixdown uitgevoerd. dan krijg je direct onderstaande fout:

Dus met GPU uitgevinkt en geen HW ondersteuning werkt mainconcept wel, maar niet zoals gewenst.
Mainconcept is significant sneller dan de standaard driver.

De standaard driver maakt vrijwel geen gebruik van de GPU Hardware mogelijkheden van de Geforce GTX 1060 kaart.
Met het GPU vinkje uit werkt dus Mainconcept wel.
Een reden om VDL te kopen was omdat deze de CUDA / GPU van de Geforce zou ondersteunen en ik de snelheid en het renderen door de videokaart kon laten doen.

Het is een bug die ook in de vorige versies zat, maar omdat ik geen tijd had was het maken van de films blijven liggen. Nu ik weer met video bezig ben komt de fout weer naar boven.

Daarbij komt dat ik liever gebruik maak van het snelmenu.

Dan werken alle opties die ik met het Ctrl-Alt-G menu krijg niet.
Maar met jouw instelling heb ik nu een omweg die wel Mainconcept gebruikt, ook sneller is en kleine files geeft alleen nog niet op de videokaart werkt.

Kun je ook aangeven of R&D dit in de volgende release gaat oppakken, of kan je aangeven welk tijdspad ze in gedachten hebben?

mvg,

Marcel

Bol schreef op 07.12.2019 om 15:57 uur

Hallo Marcel,

Het hebt op dit moment geen zin om al uw testjes te doen. U vraagstelling was: "Het bestand is na export 0kb." en deze kan / kon u niet afspelen in VLC. 

Wanneer u het vinkje weghaalt bij "Videoeffecten op GPU berekenen" en u gaat dan exporteren als MP4 bestand dan levert dit na het exporteren wel een bestand op groter dan 0kb en is afspeelbaar in VLC. Deze BUG is, volgens mij, sinds VDL 2020 geüpdatet is naar versie 19:0.1.31

Zelf exporteer ik als MTS bestanden. Ik heb ontdekt, als ik het vinkje weghaal bij "Videoeffecten op GPU berekenen" het exporteren ook sneller verloopt. Waarom, ik kan het u niet zeggen. zie afbeeldingen.

Het exporteren zonder het vinkje, komt bij mijn project van 20 min. op: 14min en 56 sec

Het exporteren met het vinkje aan, komt bij mijn project van 20 min. op: 30min en 42 sec

Hierbij moet ik wel aantekenen, dat configuratie van de PC de snelheid en de tijden kunnen beïnvloeden.

Als forumlid kan ik u geen antwoord geven op: "Kun je ook aangeven of Magix dit in de volgende release gaat oppakken, of kan je aangeven welk tijdspad ze in gedachten hebben?".

Als forumlid, kan ik dit alleen maar aan mijn contactpersoon bij Magix melden. Het is dan aan Magix Support hoe hiermee om te gaan. Zodra ik van mijn contact persoon een mailtje krijg, dan ik u hierop een antwoord geven.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2019, 16:49, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 07.12.2019 om 16:40 uur

Hi Marcel,

Ik heb mijn andere PC opgestart en deze laten draaien onder een Intel Videokaart HD Graphics 530 en daar ondervind ik geen enkel probleem. U ziet nu wel een uitvoer bij Video en Audio staan.

Volgens mij worden Nvidia videokaarten niet ondersteund door Magix., vandaar het Mainconcept???

Zie deze uitspraak, die Magix ooit in het verleden heb gedaan..

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2019, 16:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 07.12.2019 om 18:01 uur

@Mijn-Video

Beste Marcel.

De bestanden die U wilt exporteren is dit 768 X 675 zoals U hier laat zien

zo ja dan, hier een verklaring

Als U dan via bestand gaat exporteren een mp4 van maakt krijgt U dit te zien geen video/ audio overzicht met instelling mainconsept

Als U dan via bestand gaat exporteren er een mpeg2 van maakt krijgt U dit te zien. wel video/audio overzicht met instelling mainconsept en CPU aangevinkt.

met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met CpU in Mp4

Mijn-Video schreef op 07.12.2019 om 18:15 uur

Hallo Marcel,

Het hebt op dit moment geen zin om al uw testjes te doen. U vraagstelling was: "Het bestand is na export 0kb." en deze kan / kon u niet afspelen in VLC. 

Wanneer u het vinkje weghaalt bij "Videoeffecten op GPU berekenen" en u gaat dan exporteren als MP4 bestand dan levert dit na het exporteren wel een bestand op groter dan 0kb en is afspeelbaar in VLC. Deze BUG is, volgens mij, sinds VDL 2020 geüpdatet is naar versie 19:0.1.31

Zelf exporteer ik als MTS bestanden. Ik heb ontdekt, als ik het vinkje weghaal bij "Videoeffecten op GPU berekenen" het exporteren ook sneller verloopt. Waarom, ik kan het u niet zeggen. zie afbeeldingen.

Het exporteren zonder het vinkje, komt bij mijn project van 20 min. op: 14min en 56 sec

Het exporteren met het vinkje aan, komt bij mijn project van 20 min. op: 30min en 42 sec

Hierbij moet ik wel aantekenen, dat configuratie van de PC de snelheid en de tijden kunnen beïnvloeden.

Als forumlid kan ik u geen antwoord geven op: "Kun je ook aangeven of Magix dit in de volgende release gaat oppakken, of kan je aangeven welk tijdspad ze in gedachten hebben?".

Als forumlid, kan ik dit alleen maar aan mijn contactpersoon bij Magix melden. Het is dan aan Magix Support hoe hiermee om te gaan. Zodra ik van mijn contact persoon een mailtje krijg, dan ik u hierop een antwoord geven.

Groet,

Rob

Hoi Rob,

Misschien had ik de vraag over de update niet hier moeten stellen.
Heb al eens contact gehad met Magix support en nu het probleem zich weer voordeed dacht ik, eerst maar eens het forum vragen.
Zal eens kijken wat zij er van zeggen.

dank voor je hulp en meedenken.

Mijn-Video schreef op 07.12.2019 om 18:18 uur

@Mijn-Video

Beste Marcel.

De bestanden die U wilt exporteren is dit 768 X 675 zoals U hier laat zien

zo ja dan, hier een verklaring

Als U dan via bestand gaat exporteren een mp4 van maakt krijgt U dit te zien geen video/ audio overzicht met instelling mainconsept

Als U dan via bestand gaat exporteren er een mpeg2 van maakt krijgt U dit te zien. wel video/audio overzicht met instelling mainconsept en CPU aangevinkt.

met vriendelijke groet,

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met CpU in Mp4

Hoi Michael,

Ik werk inderdaad met oude Hi8 banden en dus 786x576 of een vergelijkbaar DVD-PAL formaat.
Dat de mpeg2 wel werkt klopt, maar die is langzamer en ik dacht, om 'toekomst voorbereid' te zijn dat ik alles in MP4 wil opslaan om te streamen.
Daarbij is mainconcept MP4 en dus geen mpeg2 en veel sneller.
zoals ook in het commentaar van Rob al aangegeven, maar eens kijken wat Magix er zelf van zegt.

dank voor je hulp en meedenken.

mi-bo schreef op 07.12.2019 om 18:46 uur

@Mijn-Video

Beste Marcel.

Als U video banden digitaliseer kunt U het beste mpeg 2 720x576 4:3(avi)gebruiken dan 768x576(dv avi).

En als U de beelden exporteer kunt U het beste als 4:3 dan 16:9 doen.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 08.12.2019 om 16:50 uur

Hallo Marcel,

Het lijkt mij een heel goed idee om het probleem van het Mainconcept - MP4 versus Nvidia videokaarten voor te leggen aan Magix Support. Persoonlijk vind ik het wel eens tijd worden, dat alle Magix programma's Nvidia videokaarten weer gaan ondersteunen en niet alleen de Intel HD Graphics kaarten. Ik ben benieuwd wat voor antwoord Magix Support hierop zal geven.

Groet,

Rob

PS. voorlopig is het probleem bij u opgelost door het vinkje weg te halen bij "Videoeffecten op GPU berekenen".

Laatst gewijzigd door Bol op 08.12.2019, 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.12.2019 om 14:30 uur

Hallo Marcel,

Vandaag heb ik VDL 2020 versie 19.0.1.31 geüpdatet naar versie 19.0.2.49 en zie dat met deze update / patch het probleem met "Videoeffecten op GPU berekenen". is opgelost.

Groet,

Rob

Aanvulling: 09-12-2019 16:30uur

Ik had een test gedaan met een paar clips met overgangen op de tijdlijn van VDL versie 19.0.2.49 en toen ging alles goed, echter nadat ik er effecten, zoals intro / outro en effect filmlooks had toegevoegd ging het weer helemaal mis. Het leverde weer een mp4 bestand van 0kb op.

Conclusie: probleem met deze update / patch nog niet opgelost.

versie 19.0.2.49
- More modern Color picker in the text editor
- Templates: Layer masks
- Improved performance for the OFX interface
- In-App Store: Individual content purchase is now available

versie 19.0.1.31
- Verbeterde VEGAS-videostabilisatieplug-in
- Opgelost: Incorrecte detectie van anamorf uitgangsmateriaal bij gebruik van OFX-plugins.

versie 19.0.1.23
- Verbeterde afspeelprestaties
- Lager geheugenverbruik
- Crash op oude AMD-processors (alleen SSE) opgelost
- Verbeterde VEGAS-videostabilisatieplug-in
- Problemen met 4:3 materiaal in videomodus 'VideoForWindows' opgelost

Laatst gewijzigd door Bol op 09.12.2019, 17:12, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-