Magix Video montage cursus is waardeloos

tvdsluijs schreef op 28.11.2010 om 20:47 uur

Via Magix kan je een zogenaamde Video Montage Cursus volgen. Kost slechts 90 euro, en hiervoor krijg je een opleiding van 4 uur.

 

Deze heb ik gedaan, en dat heb ik geweten ook.

 

Ik deed deze cursus bij AMI Video in Rotterdam.

 

De 4 uur durende cursus die magix via deze site aanbiedt, is eigenlijk een presentatie van 4 uur. Waarin zo'n in 30 tot 45 minuten wordt verteld hoe je moet filmen, waar in zo'n uur filmpjes getoond wordt van de presentator zelf (kijk mij eens goed zijn met het pakket) en pak hem beet een kleine 2 uur  wordt voorgedaan hoe je met het pakket werkt.

 

Je doet tijdens deze cursus dus zelf niets achter de pc. Je kan alleen maar kijken hoe de presentator dingen doet.

 

Het is dus eigenlijk een soort van kijk hoe je iets zou kunnen doen.

 

Dat maakt het eigenlijk waardeloos. Je leert namelijk niets, je kijkt toe hoe iets gedaan kan worden.

 

De 90 euro is dus eigenlijk voor een veel te dure presentatie, zonder lunch overigens. Wel met boek en dvd (boek is bijna gelijk aan de PDF die bij het video pakket van Magix zelf zit).

 

Daarnaast is de cursus omgeving van AMI Video echt niets. Het is geen cursus ruimte waar je zit, maar een woonkamer die omgetoverd is tot plaats waar je de zogenaamde cursus zal volgen.

 

De kamer is klein en bij drukke cursussen zit je boven op elkaar.

 

De WC is gelijk de badkamer van de bewoner van het pand (de presentator dus), dus mocht je nog niet gedouched zijn of je tanden willen poetsen, alles staat er en klaar om gebruikt te worden. 

 

Na 3 uur ben ik echt omgevallen van de honger, en ik wist niet hoe snel ik naar Zuid Plein terug moest lopen om iets te bikken te halen.

 

Oh ja, je auto moet je ergens in de straat zetten (betaald) ik had hem op zuid plein gezet wat ook nog eens een 10-tje koste.

 

Als je het mij vraagt is die 90 euro echt veel te veel geld voorwat je krijgt.

 

Overigens nog 2 dingen. De koffie is prima en de presentator weer echt wel waar hij het over heeft. Maar dat rechtvaardigt dus nog steeds die 90 euro niet.

 

Mijn vraag in deze is eigenlijk, hebben meer mensen dit soort ervaringen, en hoe kan ik mijn geld terug krijgen.

Reacties

lucky_me schreef op 28.11.2010 om 21:04 uur

Beste

Zoals ik reeds eerder op het forum stelde. Ik volgde ook een cursus, ik was er ook niet zo wild van, maar ik moet wel toegeven dat alle informatie over de cursus terug te vinden was voor ik me inschreef. (die van mij kostte nog een pak meer) Dus ik denk wel dat je vooraf wist dat er geen computer was voor iedereen. Deze informatie wordt gegeven. De prijs zal je ook wel vooraf geweten hebben en over de kwaliteit van de lesgever ben je positief. Heb je dan niet de gelegenheid gehad vragen te stellen misschien?

tvdsluijs schreef op 28.11.2010 om 21:32 uur

Beste Lucky_me,

 

Nou ik had het zo echt niet begrepen hoor.

 

De presentator (les geven was er niet bij) wist echt wel waar hij het over had. En tuurlijk was er een mogelijkheid tot het stellen van vragen. 

 

Maar ik vond de cursus omschrijving achter af echt misleidend.

 

Er had moeten staan "Presentatie over het Video bewerken met Magix"

 

en niet

 

"Cursus: Videomontage makkelijk gemaakt met MAGIX Video deluxe"

 

Okay er staat presentatie in het verhaal van de cursus ...... maar.........

 

De focus ligt in de cursus op de nabewerking van video-opnamen. In de presentatie wordt getoond hoe u comfortabel en professioneel films monteert, van effecten voorziet, het geluid bewerkt en het resultaat op een DVD brandt. 

 

Wat is het nou? Cursus of Presentatie ?

 

De agenda, van deze zogenaamde cursus geeft ook niet echt aan of het nu wel of niet achter een PC is.

http://www.magix.info/nl/tilburg-videomontage-makkelijk-gemaakt-met-magix-video-deluxe.cursussen.666.html?action=getfile&did=1031

 

Nogmaals, ik vind het erg misleidend.

tvdsluijs schreef op 28.11.2010 om 21:33 uur

Overigens waren er meer mensen die dit misleidende gevoel hadden.

 

Ik hoorde nog iemand in de woonkamer zeggen "We gaan toch niet 4 uur naar hem luisteren ?", en "Waar staan hier de pc's ?"

lucky_me schreef op 29.11.2010 om 06:24 uur

Beste

Volgende tekst komt uit "welke cursus past voor mij" , misschien was een meer gevorderde cursus meer van toepassing geweest voor jou.

 

Welke cursus is de juiste? Het aangbod van de MAGIX Academy omvat onderwerpen voor beginners, zij-instromers, gevorderden en professionals
MAGIX themacursussen:
U wordt als bij een seminar door de cursusleider door het thema geleid. Het doel is om met de eerste stap, bv. het installeren van een programma of het importeren van foto's of video's te beginnen. De deelnemers hebben tijdens de cursus geen eigen PC voor zich, maar volgen de uitleg van de cursusleider. Zijn uitleg wordt met documentatiemateriaal (boeken, DVD's) onderbouwd en kan privé in de praktijk worden gebracht.

De cursus is zeer compact georganiseerd (meestal 4 uur) en wordt aanbevolen voor beginners en zij-instromers.

 

De cursussen voor meer gevorderden kosten 149.99 euro, iedereen heeft een pc en die duren ook een hele dag. Er zijn dan ook dranken en kleine versnaperingen voorzien, geen middagmaal.

Ik ben wel akkoord dat die prijzen zeer hoog liggen, maar zoals ik al zei, die zijn gekend bij het inschrijven.

mvg

Lucky_me

tvdsluijs schreef op 29.11.2010 om 08:08 uur

Nou lucky_me, het lijkt wel alsof de de cursus probeert te rechtvaardigen.

 

Geef je hem soms zelf ?

 

Zou dan een stuk eerlijker zijn als je met je echte naam hier zou staan.

 

Efin, ik wil de mensen dus alleen maar waarschuwen dat ze beter op youtube wat filmpjes kunnen bekijken. De zogenaamde handleiding filmpjes, dan ben je net zo ver en kost het je in ieder geval geen 90 euro.

 

Deze heeft bijvoorbeeld hele goede filmpjes : http://www.youtube.com/user/FrediusVideo

Of deze http://www.youtube.com/themagixfan

 

Oh ja, en als je vragen hebt dan stel je ze toch gewoon op het forum hiero. Of bij Magix.com

 

amiabel schreef op 29.11.2010 om 22:41 uur

Beste Heer van der Sluijs,

Jammer dat de cursus niet dat geweest is wat u er van verwacht had. Ongezouten kritiek geven is alleen wel erg makkelijk. Daarbij genomen had het netjes en gepast geweest dit mij te melden direct na afloop.

 

Kritiek is niet erg daar kunnen we zelfs van leren en daardoor mogelijk door verbeteren. Normaliter zitten mijn cursisten aan een grote tafel en is er daardoor meer persoonlijk contact. Geef toe achteraf dat dit beter en leuker is. Het was voor mij de eerste keer dat ik een nieuwe opzet uitprobeerde.

 

Over de inhoud van de cursus kan ik heel duidelijk zijn. Ik heb naar eer en geweten u zoveel mogelijk kennis overgedragen waarvan is geleken dat dit nuttig is voor uw videohobby. Cursisten komen bij mij van Brussel tot het puntje van Groningen en gaan altijd tevreden weg. Tevens moet u in overschouw nemen dat het hier een beginners cursus betreft.

 

Natuurlijk kunt u bij mij oefenen op de computer maar dat is een andere cursus met een ander tarief. Hier heeft u 90 euro voor betaald waarbij u een boek en een video krijgt t.w.v. €49,95. Dan lijkt mij dat u geen slechte deal heeft voor het totaal. Magix wil graag de prijs laag houden om de cursus voor ieder budget toegankelijk te zijn. Dit is een bewuste keuze.

 

A.s. woensdag heb ik een beperkte en kleine groep. Ik bied een ieder aan uit de cursus van afgelopen zaterdag om alsnog te komen oefenen op de computer tegen een kleine vergoeding van €25,- Wij starten om 19:00 uur tot 22:00 uur. Bij veel aanmeldingen beloof ik u de groep te splitsen.

 

Nog iets over de huiselijke sfeer. Mijn doel is bewust een ongedwongen huiselijke sfeer te cieeren. En kopje koffie en een lekkere stoel is voor iedereen prettig. Daarnaast gemotiveerde mensen met het zelfde doel geeft vrijwel altijd een goede energie en creativiteit om te komen naar een hoger platvorm met onze bijzonder leuke video hobby.

 

Ik hoop van harte dat u mijn handreiking aanneemt.

 

Met vriendelijke groeten,

René Amiabel, Ami Video Soltutions.
 

Ben 55 jaar jong en ben het grootste deel van mijn hele leven werkzaam in de Retail branche. Sinds 2002 doceer ik met veel plezier diversen cursussen video bewerken voor alle populaire video bewerking software.
Magix Video DeLuxe is een ongekend goed montage pakket.


Dit vergt wel wat overwinningskracht, maar heb je eenmaal de weg gevonden is het geen probleem meer om de mooiste video's te maken met zeer professionele menu’s.

Uiteraard moet de gebruiker wel over wat creativiteit beschikken. Zeker nu de spiegel reflex camera uitstekende beelden kan produceren met 50 frames of hoger. Is het maken van een Super HD film in ieders bereik.

Presenteer regelmatig de beginnerscursus voor de Magix Akademy. Daarnaast geef ik veel privé les voor de serieuse video liefhebber die verder wil komen. Naast de theorie gaan we ook direct over tot het zelf doen. Door dit laatste blijft de kennis veel langer hangen. Uiteidelijk moet de cursist thuis zelf verder.

Bezoek eens mijn website: www.ami-video.nl of www.frameweb.nl
 

Heb je vragen? Bel me even. Vragen per mail zijn gewoonweg niet meer te beantwoorden - dan heb ik een extra leven nodig. Tevens vragen geven altijd extra vragen. Vaak is een vraag ook moeilijk schriftelijk goed te duiden. Dus bel gewoon...

Ami Video Solutions
René Amiabel
Docent Magix Akademy
062-4766229

tvdsluijs schreef op 30.11.2010 om 07:48 uur

Beste René,

 

Begrijp me niet verkeerd, het was ook geen directe aanval op jou (dat van de huiskamer daar gelaten).

 

Nogmaals ik ben er van overtuigt dat je Magix goed beheerst en dat je dit ook goed kan overbrengen in een "echte" cursus achter een pc.

 

Maar van wat ik had gelezen (en dus verkeerd had begrepen) is dat dit voor mij meer een presentatie was en dus niet een cursus.

 

Tja voorlopig zit het er even niet in om een vervolg te doen voor mij. Maar bedankt voor het aanbod.

MAGIX-Academy schreef op 30.11.2010 om 15:23 uur

Beste T van der Sluijs,

 

Ik ben het niet helemaal eens met uw kritiek. De cursussen worden gegeven voor 2 doeleinden.

 

- Mensen die net begonnen zijn kunnen op deze manier heel snel de basis leren. Natuurlijk is alles zelf uit te zoeken, maar dat kost heel veel tijd en sommige mensen zijn minder goed in zelfstudie. Ik weet zeker dat eenieder na de cursus van Renee de basiskennis hebben om meteen zelf aan de slag te gaan. Op de bijgeleverde DVD kan ieder besproken onderwerp nog eens nabekeken worden.

 

- Er zit veel meer in het pakket dan de meeste mensen weten. Renee kennende heeft hij veel kennis overgedragen om extra dingen te doen met uw videos.

 

De cursus is bedoeld als opstart en verdieping. Uiteindelijk leer je videobewerken alleen maar door het zelf te doen, maar het volgen van deze cursus kan de mensen heel goed over de eerste drempels heenhelpen en hen tips geven om nog meer te doen met het pakket dan we al doen.

 

Een cursus met laptop zou inderdaad leertechnisch gezien beter zijn. Dat is voor deze prijs echter niet haalbaar. Googled u maar eens wat de prijs voor het huren van een laptop voor 1 dag is. Dan krijgt u nog een boek+dvd twc 50 euro, moeten we de leraar betalen, locatie en promotie.  We geven ook dagcursussen (genaamd Praktijkcursus, deze maand waren er cursussen in Nieuwegein en Veendam) met gebruik van de laptop, deze is wel 50 euro duurder maar had waarschijnlijk beter aangesloten bij uw verwachting.

 

Bovendien heeft deze manier van lesgeven ook zijn voordelen en door veel mensen ook weer als prettig ervaren. Het garandeert namelijk dat de leraar de stof behandelt binnen de tijd. Bij het gebruik van eigen laptops is het de traagste die het tempo bepaalt en zit de rest te wachten omdat de leraar het de traagste nog een keer moet voordoen

 

Of de cursus nu in een chique hotel worden gegeven of in de demoruimte van Rene doet volgens mij aan het resultaat niet zo verschil. In de omschrijving wordt nergens gezegd dat er een lunch zou zijn en eerlijk gezegd denk ik dat je dat bij een cursus van 4 uur ook niet kunt verwachten.

 

Ik had ook liever gezien dat u uw klachten had besproken met Rene en/of ons. Niettemin nemen we uw klacht uiteraard serieus. Ik zal voor het vervolg de verschillen tussen de praktijkcursus en Cursus duidelijker laten vermelden zodat mensen kunnen kiezen wat bij hun het beste past. U kunt gratis deelnemen aan een van de Praktijkcursussen die we vanaf Februari weer gaan geven.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Magix

Pieter Prins

wim-zadel schreef op 04.12.2010 om 01:38 uur

Wat hebben jullie toch allemaal practische problemen, ga naar www.bijhans.nl of www.studio9plus.nl en je krijgt een zeer begrijpelijke tutorial betreft versie 2008, versie 15 en 16 en 17 is 'under construction'

 

Veel plezier ermee.

 

Wim Zadel