Magix video deluxe crasht onder Windows 10

Stortfilm schreef op 16.03.2016 om 16:44 uur

Heb laptop 32 bit met Intel Pentium T3400 processor 2,16 GHz, 3,0 Gb ddr 2 geheugen, nvidia 512 mb geforce 9500 M video kaart en 447 Gb SSD. Heb in Magix Video de Luxe 2014 film gemaakt van ongeveer 5 kwartier. Als ik deze afspeel vanaf de tijdlijn krijg ik na enkele minuten  de melding dat in het programma een zwaarwegend probleem is opgetreden. Een fout in module MSVCR90.dll Ik kan dan kiezen om het programma af te sluiten. Alle andere opties komen bij hetzelfde resultaat: afsluiten. Als dit gebeurt, is het lampje van de harde schijf continu aan. Via taakbeheer windows 10 zie ik dat de schijf 100% bezetting heeft. Dit duurt ongeveer een minuut en dan komt de mededeling. Ik heb de automatische backup in Video de luxe uitgezet. Had tot gevolg dat hij niet meer elke 2 minuten met deze mededeling kwam, maar pas na 10 minuten. Vervolgens in Windows 10 het schijfonderhoud uitgezet. Nu duurt het ongeveer een half uur voordat de foutmelding komt, maar zodra ik het bestand ( de film) herstelt had en een niiewe naam gegeven, deed hij het na een minuut weer. Ik wordt langzamerhand wanhopig. Wat kan ik nog meer veranderen in de instellingen? Het gaat om een mpeg2 film, resolutie 720*576 pixels

Reacties

mi-bo schreef op 16.03.2016 om 22:45 uur

Verhaal gelezen,
512 mb geheugen is wel erg krap voor videobewerking is de grafischekaart up to date.
en wat gebeurt er als de projecten geknipt worden in kleinere stukken, al overwogen om frame table aan te maken. en via bestand instellingen , film, filminstellingen, automatische proxy aanmaken, gedaan, dan rijgt de laptop iets meer lucht en loop alles iets soepeler
gr

Michael

Stortfilm schreef op 06.04.2016 om 23:17 uur

Was helaas geen oplossing. Heb de film nog een keer overgemaakt, maar nu met proxy, maar zelfde effect. Lijkt ergens tussen Magix en Windows 10 vast te lopen.

Merkwaardig is dat ik snel even experimenteer met film van ongeveer gelijke lengte, maar nu met mp4 hd film en dat lijkt goed te gaan. Snap ik niets van. Ondertussen film ook geprobeerd te maken in Pinnacle 17 en daar geen probleem. Het Magix probleem onder windows 10 openbaart zich heel plotseling dat volgens taakbeheer het schijfgebruik ongeveer een minuut naar 100 % gaat. Met de computer kan ik niets doen en zodra schijfgebruik onder de 100% komt, geeft magix de foutmelding. De schijf is trouwens een ssd Defragmenteren is uitgezet.