Magix Video deluxe 16

bluckyshare schreef op 20.01.2010 om 09:29 uur
Geachte,

Een aantal vragen.

Ik heb een proefversie van Magix Video deluxe 16 plus gedownload. Ik wil nu de premium versie aanschaffen. Kan ik deze zondermeer over de plus versie installeren?

Zit bij de fysieke (postbestelling) versie een uitgebreide handleiding?
Zo ja, is het dan nog nuttig om de basisgids te bestellen?

Ik zie op de website een Basisgids Video deluxe 15 staan maar ik ga de nieuwe 16 versie aanschaffen. Is het boek dus actueel en te gebruiken bij de nieuwste versie?

Bij Bol.com zie ik echter de Basisgids versie 2009 staan. Is dit een nieuwere versie dan die  op de website wordt aangeboden?

Reacties

mi-bo schreef op 20.01.2010 om 14:53 uur
Beste,
eerst vsl 16+ verwijderen en daarna pas vdl 16premium installeren,het liefst als u dat heeft op een aparte schijf alleen gebruiken voor video bewerken ,let wel alle uploads binnen halen en activeren, te vinden onder help extra functies activeren,totaal uitgepakt pakket is 8,5 gb 
het cursus boek van vdl 15 is zeer resent te gruiken met vdl 16. het boek wat aangeboden wordt bij bol.com is een foto leerboek van een versie die nog niet op de markt is foto op cd& dvd 9.
gr.
mi-bo Team.
bluckyshare schreef op 20.01.2010 om 15:23 uur
Beste mi-bo,

Dank voor je antwoord. Het is duidelijk.
Overigens is de op de cover en in de beschrijving op Bol.com te lezen dat het om een basisgids Video deluxe gaat. In de beschrijving wordt gesteld dat het om versie 2009 gaat  plus een 60 dagen versie op dvd.
De foto op de cover van het boek is het zelfde alleen de tekst wijkt dan weer af van jullie versie.
Mvgr,
Job de Zeeuw
Voormalige gebruiker schreef op 20.01.2010 om 16:36 uur
Hallo Bluckyshare,
Hoewel video monteren geen ploeteren moet worden, raad ik je aan eerst de tijd te nemen om het programma, aan de hand van de uitgebreide handleiding, te installeren, in gebruik te nemen en te leren kennen. Op YouTube heeft Fred van Eck handige video-turtorials geplaatst die veel voorkomende vragen beantwoorden.
Als je na een tijdje je de meest voorkomende handelingen eigen hebt gemaakt, wordt het wellicht tijd voor een extra boek of voor uitwisseling van ervaringen en vragen op dit forum.
bluckyshare schreef op 20.01.2010 om 20:58 uur
Hallo Houtkoek,
Dank voor je antwoord. Vandaar mijn vraag bij de eerste post, ik vroeg of er een uitgebreide handleiding bij zit. Ik ben een paar dagen met de proefversie bezig geweest en een aantal dingen is me al wel gelukt. Het capturen van analoge Hi8 tapes (via een Canopus Storm 2 die ik nog had liggen), knippen en plakken, overgangen, titels enz. is me al wel gelukt. Voor de fijnere kneepjes wildie ik graag een papieren handleiding erbij.  Ik hoor nu van jou dat die bij het pakket zit dus dat is mooi.
Bedankt voor de tip, de tutorials van Fred van Eck ga ik zeker bekijken en natuurlijk zal ik dankbaar gebruik gaan maken van het forum.
Dankzij een welkomst geschenk van € 10,- heb ik de basisgids toch maar besteld, hij kost nu maar een tientje.
Gr,
Job de Zeeuw
Voormalige gebruiker schreef op 21.01.2010 om 14:27 uur
 Veel plezier met het programma.
Als je vraag, naar jouw mening, afdoende is beantwoord wil je dan je probleem als opgelost afsluiten?