Zoals ook bij mijn oude XP computer waarmee ik destijds video's bewerkte met 'foto en video op DVD' onstond nu zonder aanleiding plotseling een probleem op mijn nieuwe Medion laptop met de download versie van VDL 17 plus HD 10.012.2. Alles werkte maanden perfect en naar tevredenheid maar plotseling kan ik geen enkele video meer bewerken omdat het afspeel venstertje linksboven na 3 sconden bevriest. De naald van de tijdlijn beweegt helemaal niet meer, maar ik kan deze wel verplaatsen. Alleen het audio spoor springt dan mee naar de nieuwe positie. Dezelfde video's afspelen via andere software op mijn PC werkt perfect, dus aan mijn Windows 8 laptop ligt het waarschijnlijk niet. .Het geluidspoor blijft echter wel gewoon in VDL werken. Resetten naar standaard instelling op VDL en terugzetten van mijn PC naar een oude backup werken niet.
Ik begrijp het niet meer, maar ben het wel langzaam zat dat ik om de paar maanden een probleem heb met Magix software. Ik mag van software verwachten dat deze stabiel bllijft werken, en na terugzetten van de orginele instellingen minimaal zou moeten werken. Aan mijn PC heb ik niets gewijzigd.