Magix video de luxe afsluiten

tomstam schreef op 25.12.2016 om 10:33 uur

Goede morgen

Als ik een project heb aangemaakt en opgeslagen dan stopt MAGIX Pro X7 niet. Onderin het scherm staat MAGIX video de luxe afsluiten. Dit scherm blijft staan. Alleen met CTRL/ALT/DEl (taakbeheer) kan ik het programma afsluiten. Als ik geen project heb aangemaakt kan ik gewoon afsluiten. Dit probleem heb ik nooit gehad. Ik heb alles geprobeerd zelfs compleet nieuw installeren. Ik werk met versie 14.0.0.96(UPP3), onder Windows 10Pro. Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770k. Intern geheugen 32Gb.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen.

Alvast bedankt, Tom Stam

Reacties

mi-bo schreef op 25.12.2016 om 12:36 uur

Tom,

ten eerst je programma via hulp online actualiseren updaten naar versie Video Pro X7 14.0.0.145. en anders via bestand naar instellingen gaan en dan programma - instellingen terugzetten op standaardwaarden.

gr

Michael

tomstam schreef op 26.12.2016 om 10:01 uur

Goede morgen Michael.

Ik heb bovenstaande uitgevoerd. Nieuwe versie is: 14.0.0.155 (UDPP3). maar het probleem blijft hetzelfde. Tijdens upgraden kreeg ik een melding dat ik  bepaalde programma's moest sluiten. Dit heb ik overgeslagen omdat ik niet wist hoe dit moest. (MagixOfa Helper- Module proces Id's 9152, 11600, 6796.

Wat is of doe ik niet goed?

M.Vr.Gr. Tom  

mi-bo schreef op 26.12.2016 om 10:40 uur

Tom, wil jij dit laatste er s.v.p vanaf halen om misbruik te voorkomen

gr

michael

mi-bo schreef op 26.12.2016 om 11:08 uur

Tom, je heb een project op de tijdlijn staan, dit ga je opslaan evt. in een aparte map via bestand opslaan in, dan wordt er een MVP van gemaakt en opgeslagen,

Is het dan niet mogelijk om af te sluiten via rode kruis rechts boven af te sluiten. heb je ook al via bestand naar instellingen gaan en dan programma - instellingen terugzetten op standaardwaarden.

De laatste update die jij heb binnen gehaald is sinds gisteren en staat als eerst verbetering

"Fout waardoor het programma niet afgesloten kon worden is verholpen"

dit zou moeten betekenen dat je probleem is opgelost

gr Michael

tomstam schreef op 27.12.2016 om 12:40 uur

Helaas Michael het probleem blijft hetzelfde. Als programma terug zet op standaardwaarden dan komt er een scherm (MAGIX update programm) met daarop de tekst Starting installation- 0 operations pending ..... 2de regel Waiting for application to terminate .... In Taakbeheer staat open Program restarter (32-bits) dat verwijst naar MAGIX Update programm. Kan alleen stoppen met Ctrl/alt/del.

Alvast bedankt voor de moeite maar wat moet ik verder doen. 

M.Vr.Gr Tom

mi-bo schreef op 27.12.2016 om 13:01 uur

Tom, als ik het nu goed begrijpt is het een Engelse versie, want alles wat hierboven omschreven wordt heb ik wel bij MAGIX Pro X 1 t/m 5.

Na het installeren via help online actualiseren naar versie 14.0.0.155 (UDPP3). is toen ook akkoord gegeven bij registreren, dit moet namelijk wel gedaan worden na elke download update ( vervelend ) dit zorgt ervoor dat niemand anders dit kan registreren onder jouw nummer.

gr

Michael

tomstam schreef op 27.12.2016 om 13:26 uur

Michael, ik registreer altijd. Door verwijzing naar ProX5 heb ik Pro X5 van mijn PC verwijderd. Probleem opgelost. Dank voor de moeite, een mooie jaarwisseling en vooral een gezond en gelukkig 2017

Tom 

mi-bo schreef op 27.12.2016 om 14:35 uur

Tom, veel film en montage plezier voor 2017

gr

Michael

tomstam schreef op 27.12.2016 om 21:48 uur

Michael, ik ben een beetje voorbarig geweest. Probleem(pje) bestaat nog.

Ik ga zo snel als mogelijk alles verwijderen en opnieuw installeren.

Gr.

Tom

tomstam schreef op 28.12.2016 om 14:38 uur

Hoi Michael,

Probleempje is niet opgelost na alles opnieuw instaleren.

Als ik niet voor af naar instellingen ga en dan programma - instellingen terugzetten op standaardwaarden (geen project aangemaakt) dan loop alles vast. Hoe kan ik de standaardwaarden als standaard instellen?

Gr. Tom

mi-bo schreef op 28.12.2016 om 15:22 uur

Tom, het terug zetten via instellingen, heeft alleen een functie als er iets niet goed werkt, anders via magix.com. inloggen, mijn producten dan Pro X 7 via installatie programma opnieuw installeren, er komt ook een optie herstel, als dit is gedaan, wel naar help online actualiseren gaan om de laatste download update te installeren

gr

Michael

tomstam schreef op 29.12.2016 om 12:11 uur

Dag Michael,

Zoals het er nu uitziet werkt Pro X 7 weer.

M.Vr.Gr.

Tom

tomstam schreef op 22.04.2017 om 12:10 uur

Dag Michael,

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem(pje) n.l. kan MAGIX Pro X7 niet afsluiten anders dan met CTRL/ALT/DEL. Het lijkt wel of er op de achtergrond nog een systeem draait. zie bijlage. Alle vorige aanwijzingen heb ik nogmaals uitgevoerd. maar het helpt niet.

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2017 om 14:13 uur

Hallo Tom,

De foutmelding die u beschrijft, heb ik ook meerdere keren gehad. Dit komt omdat u het programma afsluit en gelijktijdig weer opstart. U moet het programma de gelegenheid geven om eerst goed af te sluiten en dan pas weer opnieuw op te starten. Mocht u het dan toch nog hebben ga dan naar het taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc) en klik op het tabblad Processen. Sluit nu het Magix programma bij "toepassingen" en sluit ook de eventueel draaiende Magix programma in de "Achtergrondprocessen".

Succes,

Rob

tomstam schreef op 22.04.2017 om 17:33 uur

Dag Rob,

Bedankt voor je reactie.

Het achtergrondproces MagixOfa Helper-Module start automatisch op. Als ik dit proces sluit dan werkt MAGIX weer goed. Hoe voorkom ik dat dit proces (MagixOfa Helper-Module) automatisch opstart?

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2017 om 18:04 uur

Hallo Tom,

Wanneer u Pro X7 opstart, dan wordt ook MagixOfa Helper-module gestart. Wanneer u het Pro X7 op de juiste manier afsluit, wordt ook MagixOfa Helper-module op de juiste manier afgesloten. Wanneer Pro X7 niet is opgestart dan mag MagixOfa Helper-module niet zichtbaar zijn in de achtergrondprocessen.

Tijdens Pro X

Na afsluiting Pro X

Groet,

Rob

tomstam schreef op 22.04.2017 om 19:20 uur

Dag Rob,

Het probleem bij mij is (denk ik) dat ProX7 wacht op het afsluiten van de MagixOfa Helper-Module en die blijft doordraaien. Als ik die met de hand afsluit dan kan ik ook MAGIX afsluiten.

Blijft moeizaam

Gr.

Tom 

Voormalige gebruiker schreef op 22.04.2017 om 19:53 uur

Hallo Tom,

Dit vond ik op de Support site van Magix.

Download Ofa-Update van: https://support2.magix.com/customer/nl/download/ofa-update-pro-x7 en pak het uit en installeer dit. Misschien is dan uw probleem opgelost.

Groet,

Rob

aanvulling

tomstam schreef op 22.04.2017 om 22:23 uur

Hoi Rob,

Ik heb de download geïnstalleerd, ga morgen testen

Hoop dat probleem is opgelost.

M.Vr.Gr. Tom

tomstam schreef op 23.04.2017 om 10:59 uur

Goede morgen Rob,

Vanmorgen heb ik een film gedownload naar http://www.filmtom.nl/ daarna was MAGIX niet af te sluiten. Pas na handmatig verwijderen van Magixofa.exe kon ik afsluiten. Via de verkenner heb ik gekeken waar magixofa.exe staat. zie onder. Ik denk nu dat mijn virusscanner (AVG Internet Security) het probleem geeft. Als dit zo is hoe los ik dit dan op? Met vriendelijke groet, Tom 

Voormalige gebruiker schreef op 23.04.2017 om 11:20 uur

hallo Tom,

Ik heb het vermoeden, dat AVG Internet Security een valse melding geeft. Ik heb het downloadbestand gescand met Norton Internet Security en gaf aan dat er geen bedreigingen zijn gevonden:

Groet,

Rob

tomstam schreef op 23.04.2017 om 14:12 uur

Hoi Rob

Het blijkt dat ook AVG geen bedreiging ziet. Op en of andere manier werkt het negatief met Malwarebites.

Zie https://www.exedb.com/nl/magixofa.exe/181558

Of weet je zo een oplossing?

Zoek ik verder uit. Bedankt

Groeten

Tom

janheijnis schreef op 23.04.2017 om 14:36 uur

Zowieso vraag ik mij af waarom je AVG gebruikt; Windows 10 heeft een ingebouwde viruscanner (Defender) en deze is bij "normaal" internetgebruik afdoende.

Voormalige gebruiker schreef op 23.04.2017 om 14:37 uur

Hallo Tom,

Verwijder eens het Video_Pro_X.ini bestand. Misschien zitten hier fouten in? ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData (verborgenmap)\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X7\Video_Pro_X.ini

Dit bestand wordt weer automatisch aangemaakt bij het opstarten van Pro X7

Succes,

Rob