Magix Video de Luxe 15 Premium vs Contour Hd 1080p camcorder

jan-vanderveer schreef op 01.03.2011 om 09:28 uur

Sinds kort ben ik in het bezit van een Contour HD 1080p camcorder.

Deze wil ik gebruik voor het maken van filmpjes tijdens het motorrijden en

skiën.

De camcorder heeft de voolgende resolutie mogelijkheden:

Hi: 1920 x 1080 @ 30 fts        1280 x 720 @ 30 fts

Lo: 1280 x 960 @ 30 fts          1280 x 720*  or 848 x 480 @ 60 fts.

 

Op verschillende Contour forums wordt  de resolutie 1280 x 720 @ 60fts !!!

aangeprezen ivm de snelheid tov de beeldscherpte.

 

Mijn probleem:

Bij de video-instelling onder Magix Video de Luxe 15 Premium kan ik niet verder gaan dan

max. 30 fts.  De geïmporteerde beelden van de Contour worden dan ook schokkerig

weergegeven.

 

Vraag:

Wat kan/moet ik veranderen om de beelden van de Contour vloeiend te laten verlopen, zodat deze beelden  ook kunnen worden verwerkt , welke zijn gemaakt met een videocamera welke beelden verwekt op max. 25 fts?

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 02.03.2011 om 10:57 uur

Beste,

u omschrijft niet wat voor Grafische kaart u heeft.

als u de y toets in drukt en ga naar audio/video.

weergave.

klik daar bv halve resolutie aan, dan krijgt Uw Pc wat meer lucht en ga dan verder met bewerken, het beeld zal iets slechter zijn dan wat U gewend bent maar, na het branden zal het resultaat goed zijn. succes.

jan-vanderveer schreef op 03.03.2011 om 14:23 uur

mi-bo schreeft o.a.:
klik daar bv halve resolutie aan, dan krijgt Uw Pc wat meer lucht en ga dan verder met bewerken, het beeld zal iets slechter zijn dan wat U gewend bent maar, na het branden zal het resultaat goed zijn. succes.

 

Ik heb in mijn Magix Video de Luxe 15 Premium de resolutie op een "halve" staan.

Daar ligt het dus niet aan.

Ik zag in magix VdL15P dat het programma werkt met of 25 fts of bijna 30 fts.

 

Met mijn Sony Handycam VTR33E is het uitstekend werken met Magix VdL15P. De handycam neemt dan ook beelden op met max 25 fts.

 

De Contour hd 1080p camera neemt, zoals eerder aangegeven op met een fts van 30 en/of 60.

Om de beelden scherp te kunnen zien adviseert men met de Contour op te nemen met 60 fts.( motorrijden / skiën)

Echter als ik de beelden geschoten met 1280 x 720 60fts worden deze beelden in slow-motion getoond.

Zal nu nog eens proberen te filmen in 1280 x 720  30 fts.

Misschien dat dat beter wil. Dat gaat wel ten koste van beelden die "snel" worden opgenomen.

 

Zijn er personen die ook met een dergelijke camera ( contour of GoPro ) werken en de beelden mixen met de beelden van een "gewone " handycam van Sony/Panasonic etc ??