magix herkent videoapparaat niet

Kehoe schreef op 05.07.2012 om 21:29 uur

Magix video de luxe MX plus herkent mijn video apparaat ( JVC GR DVP3E) niet. Digitale camera werkt met mini 8 bandje. Normaal werkte ik met Pinnacle 14, maar wegens onvrede ben ik overgestapt op Magix.

De camera verbind ik via firewire met de PC. Moet de verbinding soms gemaakt worden met USB? Of is mijn camera te oud?

Versie nummer programma:11.0.5.0 (UDC2)

besturingssysteem: Windows 7 32 bit Ultimate

Dit is een aanvulling op mijn vraag: Pinnacle is verwijderd van de PC. Ik heb het advies opgevolgd, maar er is geen resultaat.

Pc start niet op wanneer de firewire kabel is aangesloten. Hij start pas op wanneer de camera wordt aangezet. Kan er een fout in de camera zitten?

Pinnacle heeft antwoord gegeven. Ik zoek uit of hun adviezen echt succes hebben.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 06.07.2012 om 11:25 uur

Beste Kehoe,

Het komt voor dat er geen camera gevonden wordt. Zet alles uit, daarna alle kabels (firewire) aansluiten en pas daarna de computer opstarten en daarna de camcorder aanzetten en op weergave zetten. Hopelijkwordt hij dan wel gevonden.

N.B  NOOIT de camera aansluiten als de PC aanstaat want dan heb je grote kans dat de firewire poorten worden opgeblazen. Suc6

Cees

mi-bo schreef op 06.07.2012 om 11:37 uur

Beste,
Het programma kan heel goed overweg met een camera die een fire-wire aansluiting heeft.
bij aansluiting tussen camera en PC dient er voor te zorgen dat beide apparaten uitstaan, dit in verband het evt. opblazen van chip in de camera.
Na het aansluiten van de kabel tussen Camera en PC eerst de Pc opstarten, en daarna de camera, dan hoort U eerst Windows herkenning geluid en daarna connectie met camera, dan dient er een venster open te gaan die aangeeft met welk programma u op kunt starten daar moet MX tussen staan.
U heeft toch niet Pinnacle en Magix op de zelfde PC staan, want dat zou het probleem kunnen zijn,
succes.

Cinecor schreef op 06.07.2012 om 16:44 uur

Capturen met Studio en bewerken met Magix moet natuurlijk ook kunnen....

Kehoe schreef op 07.07.2012 om 14:40 uur

Dit is een aanvulling op mijn vraag: Pinnacle is verwijderd van de PC. Ik heb het advies opgevolgd, maar er is geen resultaat.

Pc start niet op wanneer de firewire kabel is aangesloten. Hij start pas op wanneer de camera wordt aangezet. Kan er een fout in de camera zitten?

Cinecor schreef op 07.07.2012 om 17:13 uur

Als de pc niet wil opstarten als de firwirekabel in het slot is gestoken is er iets mis met de pc en niet met de camera. Wellicht is er iets verwijderd met het verwijderen van Studio. Probeer eens systeemherstel naar een moment vóór het verwijderen van Studio. Probeer eens te capturen met Studio. Zonodig dan Magix opnieuw installeren. Magix en Studio moeten samen geïnstalleerd kunnen zijn en onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren.

bobbiaan schreef op 17.07.2012 om 10:23 uur

Beste....,

Het kan wel eens zijn dat de firewire poort van de camera is opgeblazen. Als met het aansluiten de camara deze al niet gedetecteerd wordt op de PC moet je daar beginnen met de oplossing, Dus controleer of de uitgang van de camera nog werkt op een andere PC en zorg wat het eerste antwoord van Cees was dat je pas na aansluiten van de firewire kabel op de PC de camera wordt aangezet. Check dan de fw poort op je PC.  Als dit alles in orde blijkt te zijn is er mogelijk een software probleem op je PC.

Mvg en suc6

Bobbiaan

lucky_me schreef op 20.07.2012 om 04:15 uur

hallo, ik zocht het even op bij de support van Magix. Zij vermoeden dat het aan het stuurprogramma van je fire-wire ligt. Ik geef je hun antwoord;

Waarom wordt mijn mini-DV camera verbonden via Firewire niet herkend onder Windows Vista of 7?

Vaak zijn onder Windows 7/Vista de gebruikte Firewire stuurprogramma's de probleemoorzaak.

Open het apparaatbeheer en dubbelklik op de Firewire kaart (1394), tabblad Stuurprogramma en daar kiest u Stuurprogramma bijwerken, Niet via Internet, Zelf zoeken, Niet zoeken ik bepaal zelf...

Daar moeten nu meerdere IEEE 1394 stuurprogramma's zichtbaar zijn. Hier kiest u het OHCI Compliant Stuurprogramma (Legacy of Oude versie).

Herstart de computer en kijk of het nu wel functioneert.

Opmerking: Wanneer u de camera aansluit via firewire en deze op de Playback/VCR stand zet, en Windows zelf herkent de camera niet (u hoort geen signaal bij het aansluiten, en u ziet rechtsonder in Windows geen signaal van nieuw aangesloten apparaat), dan is herkenning door onze programma's uiteraard ook niet mogelijk.

succes

Luc

bobbiaan schreef op 20.07.2012 om 11:36 uur

Beste....,

Nog even naar het begin. Je werkte met Pinnacle en toen ging je over op Magix. Wat is er in die tussen tijd gebeurt? Werd je camera onder het Pinnacle programma wel door Windows en dus ook door Pinnacle herkend.

Ik wil je hier met nadruk wijzen op het gevaar van de I.E.1394 camera poort op blazen. Dus camera uit, fire wire kabel aan sliuiten op PC en daarna de camera aan zetten. Normaal zal Windows en een montage programma de camera herkennen en vrij geven voor gebruik.

Uiteraard moeten dan wel de drivers zoals in Luc zijn antwoord op de PC staan.

Suc6

Bobbiaan