Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2009 om 10:37 uur
Hallo jw12,
Een probleem dat mij bekend voor komt. Bij mij werd het veroorzaakt door een verkeerde volgorde van aansluiten en opstarten.
Mijn werkwijze is: computer (met goede firewirekabel) opstarten/camera starten in de stand play/camcorder aansluiten op firewire/VDL opstarten/opnemen vanaf DV-camera kiezen.
Dus eerst aansluiten en daarna pas Video de Luxe opstarten.
Ik hoop dat het werkt.
(Als je computer de camera wél herkent en VDL niet, ligt het niet aan je firewire-
kabel).
Veel succes.
Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2009 om 21:12 uur
Nog even een toevoeging, allereerst de verbinding camera met de pc verbinden.
Anders heb je de kans dat je de firewire opblaast!!! dan de pc opstarten en de camera en vdl starten in play/pauze zetten. succes.
Voormalige gebruiker schreef op 18.12.2009 om 08:55 uur
Hallo Cheeta,
Inderdaad kan door verkeerd aansluiten de firewirepoort van de camera ernstig worden beschadigd. De volgorde, die ik heb aangegeven, haal ik uit de gebruiksaanwijzing van mijn Canon HV30 camera. Bladzijde 74/Nederlands.

Onderstaand commentaar heb ik van het videomontageforum afgeplukt:

Bij opstarten eerst PC en dan pas camera. Juist bij het opstarten van de PC kan er stroomstootjes gegeven worden naar de camera. Het is dan beter dat die uit staat.Lijkt mij een plausibele verklaring.JW12: ik raad je aan, om problemen te voorkomen, de gebruiksaanwijzing van jouw camera nauwkeurig te volgen. Horen we van je hoe het gegaan is?