MAGIX foto's op CD en DVD-10 vindt de brander niet op Windows 8.1

GerritWillem schreef op 24.11.2013 om 09:54 uur

Hallo,

 

Ik heb inmiddels "MAGIX foto's op CD & DVD DeLuxe 10" na een aantal oudere versies gebruikt te hebben.

Dit programma draaide tot volle tevredenheid op een computer met Windows-7.

Deze computer heeft het begeven, een nieuwe aangeschaft met Windows 8.1 en een DVD-brander en daarop het programma weer geïnstalleerd. Alles werkte perfect, totdat ik wilde gaan branden.

Toen constateerde ik dat er geen brander werd onderkend en ook niet de mogelijkheid om een ISO-bestand aan te maken. Helemaal niets dus.

Vervolgens heb ik het nieuwste brandprogramma van 2010 (lijkt me overigens wel erg oud voor W-8.1) geïnstalleerd, het programma geactualiseerd, zowel on-line als off-line, en nog wat updates (point-update, patches) uitgevoerd etc., maar zonder resultaat. Het bijgeleverde programma Speed-burn-R en andere brandprogramma's vinden de brander wel. Vreemd.

Vervolgens heb ik op diezelfde nieuwe computer een "virtuele computer" van VM-Ware geïnstalleerd met Windows-7 en daarop ook weer Foto's op CD&DVD-10 geïnstalleerd. En daarop werd de brander WEL herkend. Maar met de installatie daarop bleek ik mijn maximale "actualisaties" bereikt te hebben en heb dit in de test-versie uit kunnen proberen. Het ligt dus niet aan de hardware.

Bovenstaande duidt er volgens mij op dat "Foto's op CD&DVD-10" (nog) niet geschikt is voor Windows-8.1.

Wie weet raad? Want als je niet kunt branden en zelfs ook geen iso-bestand aan kunt maken, heb je weinig meer aan het programma.

Groet,

GerritWillem

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.11.2013 om 19:11 uur

Beste,

Zoals je al opmerkte vindt Windows 8.1 geen brander. Wat je zou kunnen doen is een ISO-bestand te branden. Ga naar het brandprogramma en kies bij 1. brander "Image Recorder". Nu wordt er een ISO bestand op je HD gezet. Dit ISO-bestand kan je dan met Nerro of een gratis brandprogramma op een DVD branden.

Succes,

Rob

GerritWillem schreef op 24.11.2013 om 19:42 uur

Hallo Rob,

 

Zoals ik in mijn probleembeschrijving al probeerde uit te leggen, ik kan niet voor ISO-kiezen.

Ik heb in het invoerveld de keuze uit 0 (nul) opties; dus ook geen iso.

Dus helaas jouw voorstel is geen optie.

 

Groet,

GerritWillem

Voormalige gebruiker schreef op 25.11.2013 om 09:37 uur

Hallo GerritWillem,

Volgens mij, als ik je verhaal heb gelezen, zou dit een installatie fout zijn van het Magix programma. Wat je zou kunnen proberen is verwijder via "Een programma verwijderen of wijzigen" het programma "Magix Speed burnR (MSI)". Leg de DVD Foto's op CD&DVD -10 in de DVD lade van je computer en voer een herstel uit. Nu wordt het ontbrekende programma "Magix Speed burnR" weer geinstalleerd. Volgens mij moet dan bij het branden de keuze kunnen worden gemaakt bij 1. brander "Image recodere (ISO bestand). Het is bekend dat oudere magix programma's in W8 niet rechtsstreeks op een DVD kan branden.

Succes,

Rob

 

 

GerritWillem schreef op 25.11.2013 om 10:08 uur

Hallo Rob,

 

Helaas. Dit heeft ook niet het gewenste effect. Bij 1. heb ik nog steeds geen keuzemogelijkeheid.

Zoals eerder gezegd, Speed bur-R werkt wel stand-alone, maar daar heb ik natuurlijk niets aan als ik geen iso-bestand aan kan maken.

Soms, ook net weer, komt het Foto's ...10 met de melding van een versie conflict. DLLAV32.DDL moet versie 6.1.124 of hoger zijn. Kan dat nog een aanwijzing zijn? Hoe, wat, waar, kom ik aan de juiste versie als ik inderdaad niet de juiste versie heb. Want als het goed gezien heb, komt nieuwe versie toch met de brandroutines mee?

Daarnaast heb ik die DLL in 3 directories zien staan, n.l:

c:\Windows\System32,
c:\Windows\SysWOW64 en
c:\Program Files (x86)\MAGIX\Fotos_op_CD_DVD_10_Deluxe_DLV\DLLAV32.dll

Welke is juist en moeten alle 3 gelijk zijn?

Als je meer weet hoor ik graag.

Groet

GerritWillem schreef op 25.11.2013 om 10:46 uur

Hallo Rob,

 

Het probleem is OPGELOST.

Zoals hieronder vermeld stond het DLLAV32.DLL bestand op 3 plaatsen. Met verschillende "creation-dates".

Ik heb de nieuwste versie naar alle 3 de plaatsen gekopieerd, o.a. naar c:\Program Files (x86)\MAGIX\.......

Daarna de computer opnieuw opgestart en voilà. De brander wordt herkend en ik kan een iso-bestand maken.

Dank voor de suggesties.

 

Met vriendelijke groet,

GerritWillem