Magix 2014 vervolg

George60 schreef op 26.09.2013 om 16:16 uur

Hierbij op verzoek een "nieuwe topic" over onvolkomenheden van versie 2014

De uitsnede werkt nog steeds niet goed

Ook de methode dmv allen met muis ging een enkele keer fout

Een enkele keer wordt tijdens editen een aantal scenes zwart, programma afsluiten en opnieuw opstarten en het werkt weer.

De snelheid van berekenen is niet of nauwelijks sneller, tov versie 2013

Ook ik heb test uitgevoerd

Een montage van 1min 17sec

2013 zonder gpu 2m15sec

2013 met GPU 2m57sec!!

2014 zonder GPU 2m34sec

2014 met GPU 3m03sec!!

Zoals je ziet 2014 is bij mij LANGZAMER!

PC configuratie

i7 2,93Ghz

8GB geheugen

NVIDEA GTX460

C: schijf SSD 840

F: schijf SSD 840

zou toch snel moeten zijn!

CCleaner en Glary Utils regelmatig mee opgeschoond.

Wat is er aan de hand?

Groet George

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2013 om 18:40 uur

Hallo George,

Bedankt dat je een niewe topic heeft aangemaakt zo kan ik zien wat voor problemen je heeft.

1)

De uisnede werkt bij mij uitstekend. Mijn videokaart is NVIDA Geforce GTX 460. Heb je de laatste drivers gedownload? Als ik dit zo bekijkt, denk ik dat je het moet zoeken in je PC configuratie .

2)

Je zou de "frametable autmatisch bij import" kunnen aanvinken

Ik heb een test gedaan. Bij is de snelheid bij het exporteren naar mpeg-4  2 á 3 keer sneller. Heb je Hardware versnelling aangevinkt staan?

Heb je wel een een schoonmaakprogramma gebruikt. Ik gebruik CCleaner

http://filehippo.com/download_ccleaner/

aanvulling: 19:16uur

Ik heb een test gedaan met een film van 410mb

Export in VDL2014 MTS > MPEG-4 is 5:22 min (filmlengte 3:30 min)

Export in VDL2013 MTS > MPEG-4 is ca.9 min (filmlengte 3:30 min)

Ik will nog een kanttekening maken. De uitvoersnelheid is afhankelijk van de snelheid van de harddisk en de processor. 

succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2013 om 22:55 uur

Hallo George,

Uw configuratie is ruimvoldoende.

Mijn configuratie is: Intel(r) core (TM) i7-2600 CPU @ 3,40Ghz - NVIDA GTX460 -  2x WDC harde schijven sata/600

Ik heb ook een stukje film van 1min  17 sec  getest.

2013 zonder hardware versneller 2m10sec

2013 met hardware versneller 1m 30sec

2014 zonder hardware versneller 1m 25sec

2014 met hardware versnelling 1m 17sec

Dus bij mij is VDL 2014 sneller.

Ik vind ondanks deze metingen, die wij nu hebben gedaan, VDL 2014 toch weer een verbeterde versie. 

1. Proxy en preview-rendering (plus/premium-versie)

2. ProDAD Heroglyph (premium-versie)

3. Colorfast (premium-versie)

Gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2013 om 15:04 uur

Ik heb na lang treuzelen de VDL14 premium aangeschaft ( aanbieding voor +/- 70 euro) en tot nog toe werkt ALLES zoals het hoort. Toch weer wat sneller en.. voor mij dat er aan het eind van elke scene niet meer een zwart beeldje is. Alhoewel je altijd voldoende seconden moet opnemen om lekker te kunnen editten! Trouwens van alle versies heb ik zelf nooit problemen mee gehad. Mijns inziens ligt het toch vooral aan de PC configuratie! De enige kritiek die ik had en heb is dat er nog steeds geen 64 bit versie is. Maar.... wie weet.

emilelucienne schreef op 27.09.2013 om 16:10 uur

Mijn bevindingen hebben niet tot doel deel te nemen aan een eventuele polimiek i.v.m VLD 2013 of 2014

Ik heb volgende tijden genoteerd :.(voor 1min17 film)

2013  met hardwareversnelling                                        2min58

2013 zonder herdwareversnelling                                    2min51

2014 met hardwareversnelling                                          5min46

2014 zonder hardwareversnelling                                     6min08.

Mijn PC heeft volgende specificaties :

HP Pavillon m6-4600APU with Radeon HD Graphics 2,30HZ en  GB geheugen - 64 bit. Als je de vereisten leest van Magix is dit niet de ideale configuratie maar voor mij maakt het niet zoveel uit...voor het slapen gaan zet ik het geheel aan en 's morgens heb ik een mooie film. Tot zover en voor wie het intersserd. Gr

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2013 om 17:46 uur

Ik heb na lang treuzelen de VDL14 premium aangeschaft ( aanbieding voor +/- 70 euro) en tot nog toe werkt ALLES zoals het hoort. Toch weer wat sneller en.. voor mij dat er aan het eind van elke scene niet meer een zwart beeldje is. Alhoewel je altijd voldoende seconden moet opnemen om lekker te kunnen editten! Trouwens van alle versies heb ik zelf nooit problemen mee gehad. Mijns inziens ligt het toch vooral aan de PC configuratie! De enige kritiek die ik had en heb is dat er nog steeds geen 64 bit versie is. Maar.... wie weet.

Hallo Cheeta,

Ik heb geen minuut getwijfeld of ik VDL2014 wel wilde hebben. Bij mij werkt ook alles zoals het moet. Ik heb ook geschreven dat de snelheid, van welk programma dan ook, ligt aan de configuratie van de PC. Dat er nog geen 64bits versie is uitgebracht, zou kunnen liggen aan het feit dat er nog heel veel VDL gebruikers zijn die niet in het bezit zijn van een snelle PC of  laptop. Ik ben en blijf een tevrede gebruiker van VDL. Daarom wil ik nu de discussie sluiten en een ieder veel montage plezier toewensen.

Met vriendelijke groet,

Rob (een tevrede VDL gebruiker)

Voormalige gebruiker schreef op 27.09.2013 om 17:54 uur

Mijn bevindingen hebben niet tot doel deel te nemen aan een eventuele polimiek i.v.m VLD 2013 of 2014

Ik heb volgende tijden genoteerd :.(voor 1min17 film)

2013  met hardwareversnelling                                        2min58

2013 zonder herdwareversnelling                                    2min51

2014 met hardwareversnelling                                          5min46

2014 zonder hardwareversnelling                                     6min08.

Mijn PC heeft volgende specificaties :

HP Pavillon m6-4600APU with Radeon HD Graphics 2,30HZ en  GB geheugen - 64 bit. Als je de vereisten leest van Magix is dit niet de ideale configuratie maar voor mij maakt het niet zoveel uit...voor het slapen gaan zet ik het geheel aan en 's morgens heb ik een mooie film. Tot zover en voor wie het intersserd. Gr

Hallo Emile,

Het is / was niet mijn bedoeling om VDL2013 en VDL2014 met elkaar te vergelijken. Maar er waren enkele gebruikers die, toen VDL2014 op de markt kwam, nogal negatief waren over dit product. Dat heb ik tegen willen spreken met mijn betoog. Wat betreft de snelheid, dat heb ik al geschreven hangt samen met de PC-configuratie.

Daarom wil ik nu de discussie hierbij sluiten en een ieder veel montage plezier toewensen.

Met vriendelijke groet,

Rob (een tevrede VDL gebruiker)

donthuis schreef op 20.12.2013 om 16:03 uur

Dat het met GPU langer duurt dan zonder is natuurlijk vreemd. Maar zelf heb ik met een AMD Radeon 6850 kaart op Open CL nog nooit GPU-ondersteuning op 2014+  aan de praat gekregen. Noch onder XP noch onder Win 7 64 bit. Hoewel hulpprogramma's als GPU-Id OCL en de ondersteuning door deze kaart perfect detecteren

Voor alle zekerheid houd ik Vdl17+  de stabielste in jaren noch even onder Win 7 paraat en via een dual boot naar XP daarnaast ook nog een oudje: 2007+ voor mijn eerste set films.  2006+ en 2004 heb ik al jaren terug uitgezwaaid en 15+ was nooit af. Eigenlijk vind ik 2014+ NIET beter dan 17+ (je ziet bv niet langer geluidsverzwakking terug in de golfvorm), maar na de eerste patch wel bruikbaar, de volgende patches heb ik nog niet aan de tand gevoeld...

Aamgezien ik slechts op de programmaschijf van Win7 een SSD heb staan en een AMD FX8350 met 8 Gb inzet, is de situatie helaas niet met die van jou vergelijkbaar. Wel merk ik op dat codering op alle 8 cores van de CPU best snel gaat en de gelijkmatige belasting op de cores niet is gewijzigd (vanaf 15+ op mijn quadcore van toen ging dat al goed). Bij MAGIX weet je pas na het verschijnen van een nieuwere versie pas of je er goed aan gedaan hebt de lopende VDL-versie aan te schaffen (2004 was instabiel,  2006 zozo, 2007 prima, 15+ niet af en 17+ perfect)

PS UIt het bovenstaande blijkt al dat ik welbewust de versies tussen 17+ en 2014+ heb overgslagen