LUTs gebruiken in cube-formaat

Jurriaan-Beckers schreef op 16.01.2025 om 21:06 uur

Ik heb Video deluxe 2024 gekocht, in de handleiding staat dat je LUTs kunt gebruiken in cube-formaat maar hij herkent deze bestanden niet. Van het stukje in de handleiding over een LUT gebruiken wordt ik niet wijzer, ze zouden bij effecten te openen zijn maar daar kan ik niets vinden. Ik kan daar alleen een ander type bestand openen, geen LUTs. Weet iemand hoe dit moet?

Reacties

Bol schreef op 17.01.2025 om 11:50 uur

@Jurriaan-Beckers

Hallo Jurriaan,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

U schrijft dat u VDL2024 hebt gekocht, maar u bedoelt waarschijnlijk VDL2025? Video Deluxe 2025 versies hebt géén LUTPresets map met daarin de *.Cube bestanden, Pro X16 wel.

Onder Sjablonen / filmlooks zitten standaard wat Cube bestanden.

Maar geen zorgen, u kunt ook uw eigen *.Cube bestanden installeren en gebruiken.

Doe dan het volgende:

• maak een map aan met de naam bv. LUTPresets

• kopieer hierin uw eigen *.Cube bestanden

• Start VDL2025 op maak een snelkoppeling aan

• U kunt nu de LUTPresets (*.Cube bestanden) gebruiken via deze snelkoppeling

Succes,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 17-01-2025 om 14.29 uur

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2025, 14:28, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jurriaan-Beckers schreef op 18.01.2025 om 09:12 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb vorige week naar de 2025 versie geupgrade en nu werkt het gewoon. Ik kan het cube-bestand daar via drag and drop op een film gooien en dat werkt. Eind vorig jaar had ik de 2024 versie gekocht en hier werkte het niet. Ik kreeg daar een foutmelding dat hij een driver miste of zoiets, maar zonder uitleg hoe of waar die te verkrijgen. Maar in de 2025 versie werkt het dus vanzelf wel, dus mijn probleem is opgelost! Werkt fijn allemaal.

Groeten,, Jurriaan

Bol schreef op 18.01.2025 om 13:06 uur

@Jurriaan-Beckers

Hallo Jurriaan,

Het doet mij deugd om nu te lezen, dat de *.Cube bestanden in VDL2025 gelijk zonder foutmeldingen goed werken. Bedankt👍 voor deze terugkoppeling. 

Maar waarom de *.Cube bestanden in VDL2024 bij u een foutmelding gaf en niet correct werkte, daar kan ik hiervandaan niet zeggen en beoordelen.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Aanvulling: 18-01-2025 om 14:08 uur

Ik heb VDL2022 plus opnieuw geïnstalleerd op en van mijn andere computers met Windows 10. Nadat ik een Cube bestand gebruikte, kreeg ik deze foutmelding:

Ik heb deze foutmelding kunnen oplossen door het bestand MxVfxLUTCamera.vsx vanuit Pro X13 te kopiëren en te plakken in map: C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe Plus\2022\ImageProcessingPlugins

Aanvulling op: 18-01-2025 om 23:58

Ik ben net achter gekomen, waarom ik de foutmelding krijgt: De volgende Video-effectplug-in kon niet worden geladen.

Om de LUTs (cube-bestanden) van mijn Canon- en/of Sony camera's te kunnen gebruiken moet ik het bestandje MxVfxLUTCamera.vsx kopiëren en te plakken in de map: C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe 2025 Premium\ImageProcessingPlugins

Laatst gewijzigd door Bol op 18.01.2025, 23:58, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-