Log. Loopt niet. Vastlopers.

Eric20 schreef op 04.01.2019 om 16:19 uur

Hallo,

Ik heb me nog nooit eerder op een forum gemeld. Dit is een primeur. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik werk met de laatste versie van Pro X (16.0.2.306) en Windows 10 pro.

Intel Core i7-6700k CPU 4GHz / Nvidia GeForce GTX 960 2GB / 32GB gehugen.

Ik heb het programma de hoogst mogelijke prioriteit gegeven (real time) maar het loopt voor geen meter. Ook heb ik mijn 4k videomateriaal teruggezet naar HD maar dat bood ook weinig soelaas. Alles gaat heel traag en het beeld blijft hangen (geluid loopt door). En met regelmaat loopt het geheel vast. Mij is opgevallen dat de projectbestanden (.MVP) veel groter geworden zijn dan voorheen. Ik heb het over een factor 12 (!) groter. Het duurt ook erg lang voor alles geladen is. Er wordt ook een projectarchief geladen maar weet niet waar dit voor dient. Als ik een project laad in 'MAGIX Video deluxe 2014 Premium' (want die heb ik ook nog op mijn pc staan) loopt het allemaal veel soepeler. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Heeft iemand een idee wat zou kunnen helpen?

bvd

Eric

Reacties

mi-bo schreef op 04.01.2019 om 17:14 uur

@Eric20

Beste Eric,

De omschreven configuratie is voldoende,

Niet wetend wat evt. het probleem zou kunnen zijn, 2 opties.

heeft U het programma wel volledig geïnstalleerd, via hulp extra inhoud installeren, dit is wel belangrijk zeker als er een grote download update is geweest.

Een andere optie is bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Mvg

Michael

Eric20 schreef op 04.01.2019 om 17:55 uur

Hallo Michael,

Bedankt voor je snelle reactie.

Optie 1 was reeds uitgevoerd.

Optie 2 heeft zo op het eerste gezicht veel verbetering gebracht. Heel fijn. Ik dacht dat 'terug zetten naar standaardwaarde' te maken had met instellingen maar het was zowat een complete herinstallatie. Blijkbaar was dat wat nodig was.

Bedankt.

gr. Eric

mi-bo schreef op 04.01.2019 om 18:19 uur

@Eric20

Beste Eric.

Dank voor de feedback.

Wel even kijken via hulp online actualiseren of de laatste download up date er nog staat( 16.0.2.306). En of alles nog geactiveerd is via extra programma installeren( dit heeft te maken omdat het een online download versie is).

Veel montage plezier met het mooie MAGIX Product Pro X10.

Mvg

Michael

Bol schreef op 05.01.2019 om 10:49 uur

Hallo Eric,

Het kan zijn, dat als je veel effecten hebt toegepast, het project op de tijdlijn nog steeds niet soepel loopt. Wat je zou kunnen doen is, om op de middelste werkbalk op het bliksemschichtje te activeren (blauw) en eventueel een vinkje te zetten bij:

1. Resolutie reduceren (beeld word waziger)
  2. Framerate reduceren (hier door word het beeld sneller)
  3. effecten deactiveren (hiermee schakel je tijdelijk alle gebruikte effecten uit)

Dit heeft geen invloed op het uiteindelijk resultaat.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.01.2019, 10:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Eric20 schreef op 05.01.2019 om 11:31 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je tips. 🙂

gr. Eric