lipsynchroon

Kees-Haremaker schreef op 05.01.2017 om 00:55 uur

Hallo ik ben vrijwilliger o.a. bij onze lokale omroep en verzorg daar de beeldwisselingen middels een videomengtafel en de opnamen worden in een recorder op .mov bestand op een HD vastgelegd.
Deze opnamen worden bij mij thuis op een PC met behulp van MAGIX VDL 2017 gemonteerd en van b.v. titels voorzien.
Deze opnamen blijken lipsynchroon te zijn.
Nu het probleem om deze bestanden op ons TV kanaal uit te zenden moet ik deze bestanden uploaden naar een server van de 24/7 draaiende kabelkrant, dit doe ik door deze bestanden middels een USB stick naar de studio te brengen en op een Imac in het kantoor van de omroep op het bureaublad te kopieëren.. De server draait op een PC. Om de video te plannen wordt deze geupload via het bedrade local netwerk van de Imac naar die kabelkrantplayer verplaatst, die zich bevind in de uitzendstraat in de machinekamer van de omroep. Wanneer ik daarna de video gepland heb in de playlist, ga ik op de tijd dat deze opname wordt uitgezonden kijken op die kabelkrant thuis op een TV en dan blijkt het geluid achter te lopen en dusdanig veel dat het inderdaad storend is.
Hebben jullie een verklaring voor dit verschijnsel, komt dit door de tussenkomst van de Imac?
Ik heb wel geconstateerd dat het oorspronkelijke .mov bestand van de HD uit de recorder bekeken rechtstreeks op de Imac direct na afloop van de uitzending jl oudjaarsdag 31-12-2016 ook niet lipsynchroon was, maar thuis gekomen en het bestand van de HD naar mijn PC gekopieerd te hebben en geimporteerd in MAGIX het toch goed lipsynchroon bleek te zijn.
Ik stuur een stukje van die uitzending die bestond uit 7 afzonderlijke interviews met deze email mee, deze staat ook op het Youtube kanaal van onze omroep website is www.rtvkanaal30.nl en dan knopje Youtube bedienen.

Alvast bedankt voor de reactie Kees Haremaker

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2017 om 09:27 uur

Hallo Kees,

ik moet jammer genoeg schrijven dat dit een probleem is tussen MAGIX ( Windows ) en Imac ( Apple )

gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 25.01.2017 om 23:55 uur

Hallo Michael, ja ik had dat vermoeden al dat het daaraan lag, ik ga kijken wat ik daaraan kan doen.
groet Kees