Links en rechts zwarte randen bij foto's 10x15

rudy-v8366 schreef op 27.02.2024 om 14:18 uur

Mijn foto's zijn in 10x15 (2x3). Zijn de randen opzij in de tijdlijn automatisch zwart of moet ik toch telkens een zwarte achtergrond aanmaken. Ik zie eigenlijk geen verschil bij weergave van de montage in de tijdlijn.

Reacties

Bol schreef op 27.02.2024 om 15:26 uur

@rudy-v8366

Hallo Rudy,

Al u een staande foto (10x15) op de storyboard / tijdlijn zet, dan krijgt u links en rechts een zwarte randen. Dit is normaal.

U zou hier bv. een achtergrond voor kunnen gebruiken.

Zie: de handleiding: Photostory deluxe (magix-hub.com)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudy-v8366 schreef op 27.02.2024 om 16:38 uur

Beste Rob,

Bedankt voor de reactie. ik weet dat als de foto niet beeldvullend is, dat ik dan opzij zwarte randen heb. Dat is normaal en dat wil ik net. Ik hoef dus geen extra zwarte achtergrond bij te plaatsen. Maar als ik de slideshow wil beginnen vanuit het zwart naar foto's dan wel toch. Ook als ik een generiek of eindgeneriek wil plaatsen op een zwarte achtergrond; dan moet ik een zwarte background maken toch?

Bol schreef op 27.02.2024 om 16:52 uur

@rudy-v8366

Hallo Rudy,

...Ik weet dat als de foto niet beeldvullend is, dat ik dan opzij zwarte randen heb. Dat is normaal en dat wil ik net....

U hoeft geen extra zwarte achtergrond mee te geven. Als u uw MPH projectbestand als 1920x1080 25fps MP4 bestand exporteert, dan blijven de zwarte randen gewoon zichtbaar. Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudy-v8366 schreef op 27.02.2024 om 17:21 uur

Bedankt Rob,

Maar als ik de slideshow wil beginnen vanuit het zwart naar foto's dan moet ik toch wel een zwarte achtergrond maken voor de eerste foto.Ook als ik een generiek of eindgeneriek wil plaatsen op een zwarte achtergrond; dan moet ik een zwarte background maken toch?

Bol schreef op 27.02.2024 om 18:31 uur

@rudy-v8366

Hallo Rudy,

Natuurlijk kunt u aan het begin en/of het einde een zwarte achtergrond plaatsen. Maar schakel een over van de storyboard- naar de tijdlijnmodus en maak dan gebruik van de in- en out fade. Deze kunt u net zolang maker als u wilt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-