Lijsten uit Magix Travel Maps niet te zien.

FriSe schreef op 01.10.2019 om 11:06 uur

Ik maak in MTM een project aan en bij "Weergave & Animatie" voorzie ik dit van een kader uit "Lijsten". Als ik dit exporteer en in mijn montage plaats zie ik de door mij gekozen lijst niet. Uitzondering alleen "Volbeeld" en "Cirkel" is correct. De overigen lijsten geven als resultaat een grotere cirkel welke deels buiten het beeld valt.

Het door mij gebruikte MTM versienummer is 1.0.1.332 en ik werk met de nieuwst versie Magix Video de Luxe Premium 2020. Wie heeft de oplossing?

m.vr.gr. FriSe

Reacties

mi-bo schreef op 01.10.2019 om 12:03 uur

@FriSe

Beste FriSe,

Dit is correct zoals U dit omschrijf.

Het MTM is nog in volle verder ontwikkeling, om het steeds mooier te maken.

Binnen kort komt er een download update die ook ander problemen dan hebben opgelost.

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 01.10.2019 om 14:51 uur

Hall FriSe,

Ik heb voor een filmpje gemaakt, waar ik een bij Weergave & Animatie een de ovale kader heb gekozen. Ik ga er even vanuit dat je dit bedoeld. Voor zover ik het nu kan beoordelen doet Weergave & Animatie wat het moet doen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 01.10.2019 om 15:16 uur

best Rob,

Ik doe exact hetzelfde wat je in het filmpje laat zien. Maar ik krijg geen ovaal maar een grote cirkel, die met de boven-en onderzijde buiten het beeld valt.

Misschien dat een update het probleem verhelpt.

groet, FriSe

Bol schreef op 01.10.2019 om 15:36 uur

Hallo FriSe,

Er is vandaag wel een update uitgekomen nl. versie 19.0.1.23 maar het filmpje is gemaakt onder versie 19.0.1.18. Dus daar zal het niet aanliggen. Heb je al eens VDL teruggezet op de standaardwaarde?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.10.2019 om 15:59 uur

@FriSe

Beste FriSe.

Toch een reactie om misverstanden te voorkomen.

MAGIX vdl 2020 is het laatste MAGIX bewerking programma waar MTM is aan toegevoegd(nog niet voor MAGIX vdl classic versie)

Als er een download update is in het eigen reisroute programma van MAGIX MTM, zal dit direct zichtbaar zijn als MTM wordt opgestart.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 01.10.2019 om 16:20 uur

Hallo FriSe,

Om alle misverstanden voor te zijn, schreef je al dit: "Het door mij gebruikte MTM versienummer is 1.0.1.332 en ik werk met de nieuwst versie Magix Video de Luxe Premium 2020". Aangezien je MTM kan opstarten onder VDL 2020 premium, is wat Mi-Bo (moderator) beweerd voor jou niet aan de orde. Het is alleen maar verwarrend!!

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2019, 16:32, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.10.2019 om 16:41 uur

Hallo FriSe,

Als het VDL terugzetten op de standaardwaarden niet hebt geholpen, kan je altijd nog proberen om videodeluxe.ini te verwijderen. Deze wordt bij het opstarten van VDL weer automatisch aangemaakt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.10.2019, 16:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 01.10.2019 om 17:04 uur

Beste Rob,

Ik heb zowel de standaardwaarden opnieuw weer ingesteld....geen resultaat .Ik heb het .ini bestand verwijderd...geen resultaat..

m.vr.gr. FriSe

Bol schreef op 02.10.2019 om 00:04 uur

Hallo FriSe,

Er is vandaag wel een update uitgekomen nl. versie 19.0.1.23 maar het filmpje is gemaakt onder versie 19.0.1.18. Dus daar zal het niet aanliggen. Heb je al eens VDL teruggezet op de standaardwaarde?

Groet,

Rob

Hi FriSe,

Allereerst een correctie op mijn eerder gegeven antwoord. Ik was van mening, dat ik het routefilmpje onder VDL versie 19.0.1.18 had gemaakt, maar dit filmpje moet ik waarschijnlijk toch onder VDL versie 19.0.1.23 hebben gemaakt. Tot deze bevinding ben ik gekomen, nadat ik op een van mijn andere PC met VDL 2020 versie 19.0.1.18 jouw probleem kon reproduceren. Daarna heb ik VDL 2020 geüpdatet naar de versie 19.0.1.23 en alles verliep hierin vlekkeloos. Jouw probleem heb ik óók kunnen reproduceren in Photostory versie 19.0.1.18.

Als in het WMV routefilmpje, die niet goed wordt weergegeven op de tijdlijn van Photostory 2020 versie 19.0.1.18 op de tijdlijn van VDL 2020 versie 19.0.1.18 plaats, deze wel goed wordt weergegeven.

De conclusie, die ik hieruit mag / kan trekken is, dat jouw probleem een BUG is in de VDL 2020 versie 19.0.1.18 en Photostory 2020 versie 19.0.1.18 en niet in Magix Travel Maps versie 1.0.1.332.

Vraagje heb jij VDL 2020 al geüpdatet naar de versie 19.0.1.23 en wat is het resultaat?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2019, 00:24, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 02.10.2019 om 09:28 uur

hallo Rob,

Stilletjes had ik ook wel het idee dat het niet in MTM zat, want daar is de reproductie gewoon goed.

Ik heb nog geen update naar versie 19.0.1.23 gemaakt .Als ik dat gedaan heb laat ik op het forum weten. Ik heb ondertussen wel op een andere pc van een van onze videoclubleden dezelfde sessie uitgehaald en ook daar ging het mis.

Dus ik ben benieuwd!

m.vr.gr.

FriSe

Bol schreef op 02.10.2019 om 10:33 uur

Hallo FriSe,

Ik ben nog eens wat dieper op jouw probleem ingaan zoomen. Ik kwam erachter, dat jezelf er een vorm aan kan geven. Wanneer je een routefilmpje hebt gemaakt en deze niet de gewenste lay-out hebt, activeer dan het routefilmpje op de tijdlijn en ga naar: VideoEfecten /Effecten / vormen en stel bij Vorm de gewenste lay-out in. Dus is dit eigenlijk geen Bug, alleen maar een verkeerde instelling.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2019, 10:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 02.10.2019 om 10:39 uur

Beste Rob,

Dat is natuurlijk ook een optie, maar in principe moet het standaard ook werken. Bedankt voor het meedenken.

gr. FriSe

Bol schreef op 02.10.2019 om 10:52 uur

Hallo FriSe,

Ik ben het helemaal met je eens, dat vanuit MTM / VDL de vorm moet krijgen die je bij MTM aangeeft. Voor zover ik het nu kan beoordelen is dit ook het geval in VDL versie 19.0.1.23. We zullen zien of dit ook in Photoshop versie 19.0.1.18 na een update wordt / is aangepast. Zelf vind ik de lay-out via "vormen" flexibeler. Ik zal deze in de toekomst vaker gaan gebruiken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2019, 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FriSe schreef op 02.10.2019 om 15:21 uur

Beste Rob,

Zojuist de update 19.0.1.23 uitgevoerd en maar ineens de proef op de som genomen.Het is wonderwel gelukt alle voorkomende lijsten worden netjes op de tijdlijn gezet van Magix Videode Luxe Premium. Zo zie je maar het effect van een FORUM.

m.vr.gr. FriSe

Bol schreef op 02.10.2019 om 15:33 uur

Hallo FriSe,

Het doet mij deugd om te lezen, dat met de update naar VDL 19.0.1.23 je probleem is opgelost. Zelf heb ik hier ook weer van geleerd. Zoals, dat als ik de lay-out via "vormen" gebruikt flexibeler ben en dat ik meer mogelijkheden heb. Het was zeker de uurtjes waard, die ik er ingestoken heb.

Succes met het samenstellen van je projecten,

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.10.2019, 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-