licentie mercalli v4

bassy15 schreef op 25.09.2018 om 16:36 uur

hallo

in 2016 heb ik magix prox 8 aangekocht met in het pakket mercalli v4 als promotie

met onbeperkte licentie

groot is nu mijn verwondering dat de licentie voor mercalli v4 na 2 jaar vervalt???

na contakt met de firma prodat (producent) werd mij verzocht contact op  te nemen met magix ik kan het programma nog gebruiken maar het logo blijft steeds zichtbaar

bij aankoop van pro8 wedt mij dit niet medegedeeld

iemand een oplossing of het zelfde probleem

groetjes

Bassy15

Reacties

Bol schreef op 25.09.2018 om 16:52 uur

@bassy15,

Bedoelt u dit logo?

Als dat zo is, is proDaD Mercalli V4 met de verkregen activatiecode ontgrendeld? Als proDaD V4 is ontgrendeld, kan het zijn dat er een vinkje bij het Logo staat. Haal deze weg en uw probleem is oplost.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 25.09.2018 om 17:35 uur

hallo Rob

bij het startscherm staat in het groen "ontgrendelen" als ik daar op ga klikken opent zich het activatie schermpje

ik geef dan de bijgeleverde code in en krijg dan ongeldige code

ik heb al geprobeerd met hoofd en kleine lettertekens ,zelfde resultaat

het door u bedoelde vinkje kan ik niet verwijderen bij "LOGO"

ik kan de beelden enkel gebruiken door  het geselecteerde beeld in te zoomen tot het logo uit beeld is

wat voorheen niet van toepassing was , deze werkwijze is ook niet altijd haalbaar en neemt ook beelden weg

en kan zeker niet als werkwijze bedoeld zijn

alvast beste Rob bedankt voor je snelle antwoord en hopelijk vind ik een oplossing

groetjes

Bassy

Bol schreef op 25.09.2018 om 18:10 uur

@bassy15

Ik had dit antwoord al van je verwacht. Je kan niet meer ontgrendelen met het activatie / serienummer, die je gehad heeft bij aankoop van Video Pro X(8) in 2016. Om fouten te voorkomen, kopieer ik het serienummer eerst en plak deze dan in het daarvoor bestemde vak / veld.

Dit is voor mij de eerste keer, dat ik hoor, dat de licentie voor ProDaD Mercalli v4 na 2 jaar vervalt!

Wat ook nog zou kunnen proberen is om Mercalli V4 te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren.

Let op: Als je het installatiebestand "prodad_mercalli_v4_vpx.exe" niet heeft opgeslagen, dan kan deze downloaden bij Magix, met downloadlink, die in je aankoopmail staat. Daar staat ook het serienummer in vermeld.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 26.09.2018 om 09:19 uur

goede morgen Rob

ik heb dus je raad gevolgd en mercalli v4 van mijn pc verwijderd

vervolgens via help en toevoegen  mercalli terug opnieuw vanaf de installatie cd op mijn pc gezet

tot daar liep alles perfect en het programma staat er terug op

tot op het ogenblik dat ik mercalli v4 opende word naar de activering code gevraagd heb dan de code ingegeven waarover ik beschikte  en kreeg als antwoord "fout code" 

ik kan dit begrijpen daar deze code waarschijnlijk vervallen bij de vorige activatie

kan ik nu een nieuwe code verkrijgen ??

zo ja waar en hoe

alvast groetjes

André

Bol schreef op 26.09.2018 om 10:35 uur

Hallo André,

Wij als forumleden gaan niet over licentie codes.

Ik heb deze topic doorgemaild naar mijn contactpersoon bij Magix Support. Het kan wel even duren, maar als ik hierop een antwoord heb terug gekregen, laat ik het je weten.

Groetjes,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 26.09.2018 om 10:43 uur

@bassy15

Andre.

ProDad Mercalli 4 die bij MAGIX pakketten worden geleverd, zijn verkregen via Partnershap.

De programma's zijn geldig voor een duur van 2 jaar, dit wordt ook aan gegeven door ProDaD.

MAGIX kan helaas niets voor U betekenen

De enige manier tot activeren zal bij ProDad een licentie kopen of het nieuwe MAGIX video Pr X10 kopen nu in de aanbieding voor € 149,00 ( ProDaD Mercelli 4 kost duurder ).

Mvg

Michael

Bol schreef op 26.09.2018 om 11:04 uur

@mi-bo, helaas kan ik mij niet vinden in uw antwoord. De ProDaD Mercalli V4, die bij VDL 2016, Pro X(7), Pro X(8) en Pro X(9) zijn geleverd functioneren bij mij nog steeds, onder de verkregen licentiecode. Ik hoop dat Magix Support hierop een duidelijk antwoord heeft. 

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2018, 11:27, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 26.09.2018 om 13:43 uur

hallo Rob

bij navraag bij collega's blijken sommige mercalli v4 inderdaad nog te werken

het antwoord van Michael ,daar heb ik toch wat moeite mee ik heb in 2016   150€ betaald voor pro x8 als ik om de twee jaar een nieuwe pro versie moet aanschaffen  kan ik eigenlijk beter een licentie kopen bij proDAT

ik heb op de verpakking en bijgevoegde info nergens een vermelding van beperkte licentie voor mercalli

kan u mij een contact mail adres bezorgen waar ik eventueel  wat meer info kan bekomen

want dit lijkt mij toch een rare verkoopstrategie

groetjes

André

Bol schreef op 26.09.2018 om 14:15 uur

Hallo André,

Je zou natuurlijk ook zelf contact op kunnen nemen met Magix Support: https://support2.magix.com/customer/index.php .

Helaas kan ik om privacy redenen je geen persoonlijke contactmailadressen geven.

Mijn advies wacht even het antwoord af van mijn contactpersoon

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.09.2018, 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 26.09.2018 om 16:06 uur

ok Rob doe ik zeker

bedankt

André

bassy15 schreef op 04.10.2018 om 09:36 uur

hallo Rob

nog geen info van je contactpersoon ontvangen ivb licentie mercalli v4

groetjes

André

Bol schreef op 04.10.2018 om 13:57 uur

Hallo André,

Sorry, dat ik wat laat reageer. Dit is het antwoord dat ik kreeg van mijn contactpersoon.

Hallo Rob,
Bij Video deluxe 2016 Premium zat Mercalli V4 direct erbij en is dan alleen in die versie te gebruiken. 
Bij de Pro X geleverde versies kan het om een twee jaar licentie handelen.
Groet,
MAGIX Software GmbH - Technischer Support NL/BE / Supportmanager   

Daarom heb ik heb Video Pro X7 nog maar eens op mijn PC geïnstalleerd. Hier kon ik, proDaD Mercalli 4 na het invoeren van de licentiecode, activeren (ontgrendelen) en gebruiken zonder logo.

Daarna heb ik ook Video Pro X 8 opnieuw kunnen installeren, alleen ik hoefde nu geen licentiecode in te voeren. Waarschijnlijk omdat mijn Update garantie nog loopt, blijft proDaD Mercalli 4 actief.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.10.2018, 13:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 04.10.2018 om 15:19 uur

Hallo beste Rob

langs deze weg wil ik je toch een woordje van dank toesturen voor de moeite die je dan tocht gedaan hebt

ik heb indertijd de magix pro x8 aangeschaft omdat het bijgeleverde mercalli v4 een top product was en zeker nog is samen met pro x8 had ik ongekende mogelijkheden

nu rest mij nog de enorme teleurstelling  in magix ,ook om dat deze licentie nergens vermeld werd van beperking

als hobby filmer kan ik mij adobe cc 2017 financieel niet veroorloven ,en daar was dan prox8 de betaalbare oplossing  ,ik begrijp dat u daar geen voor of nadelen bij hebt maar bij deze verliest magix zeker een klant

ben nu aan het experimenteren met Hit film (gratis starter versie) en mits daar een paar onderdelen bij te kopen kom ik in de nabijheid van magix

of ,, is er een mogelijkheid dat magix daar iets kan of wil doen

alvast heel veel dank en groetjes

André

Bol schreef op 04.10.2018 om 16:32 uur

Hallo André,

Kan ik je teleurstelling enigszins ombuigen naar iets positief? Voordat Mercalli V4 bij Magix Video programma's meegeleverd werd, was dit Mercalli V2. Deze is nu standaard geïntegreerd in Video Pro X. Deze is net zo goed als Mercalli V4. Ga naar effecten / proDaD Mercalli V2 en probeer deze is uit.

Ik verneem wel van je wat je ervan vindt.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.10.2018, 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

bassy15 schreef op 05.10.2018 om 11:30 uur

Hallo Rob

ik had deze nog niet gevonden eerlijk gezegd ,omdat ik steeds met V4 werkte was ik me er niet van bewust dat ook de V2 aanwezig was heb daar nu diverse test mee gedaan

en inderdaad deze werkt perfect goed ,en ja hoor je heb mijn teleurstelling zeker kunnen ombuigen naar magix

want eerlijk gezegd het systeem van HITfilm  is toch niet wat direct zou aanbevelen 

Maar in de eerste plaats zou een goede cameraman geen mercalli V4 -2 mogen nodig hebben he

de bedoeling is stabiele beelden maken ,maar ja omstandigheden zijn niet altijd ideaal en dan krijg je "beweging"

Beste Rob  mijn oprechte dank voor uw gewaardeerde hulp en zonnige groetjes uit Gent

André

Bol schreef op 05.10.2018 om 15:08 uur

Hallo André.

Het doet mij deugd om te lezen, dat proDaD Mercalli V2 aan je verwachtingen voldoet. Heel veel plezier met het samenstellen van je filmprojecten

Groet

Rob

PC -1-

PC -2-

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 03.01.2019 om 11:47 uur

Is het mogelijk om

vdl een update te nemen naar Video Pro X ?

mi-bo schreef op 03.01.2019 om 11:55 uur

@a-vandennieuwenhuijzen

Beste A- vandennieuwehuijzen.

Als U een upgrade naar MAGIX video Pro X 10 wilt hebben, U ontdekt dit direct, als U naar MAGIX video Pro X 10 ga via magix.com en klik upgrade dan zal de prijs van € 199,99 zichtbaar worden en U kunt de Upgrade installeren.

Mvg

Michael

Bol schreef op 03.01.2019 om 12:38 uur

Beste,

Ik denk niet dat u Video Deluxe X zondermeer kunt upgrade naar Pro X(10) daar uw serienummer gebaseerd is op VDL. Als u op upgrade klik, dan is de prijs € 149,00. U moet dan, volgens mij, al een Pro X versie bezitten.

U kunt dit het beste voorleggen aan Magix Support https://www.magix.info/nl/contact/ of telefonisch contact op nemen met Magix voor koopadvies: 035 - 80 80 227 (Maandag tot vrijdag 10:00-16:30 uur) 

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.01.2019, 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Jozo schreef op 04.03.2019 om 15:52 uur

Hallo Bol,

Je gedachte is niet juist. Ik had ook VdL en heb gewoon daarmee geupgrade naar Pro X.

Groet,

Jos

Bol schreef op 04.03.2019 om 16:08 uur

Hallo Jos,

Ik heb geschreven: "Ik denk niet dat u Video Deluxe X zondermeer kunt upgrade naar Pro X(10) daar uw serienummer gebaseerd is op VDL." Daarom heb Ik het advies gegeven dit voor te leggen aan Magix Support. Dus mijn gedachtegang was correct. Maar ik heb een vraagje aan u, is het serienummer van VDL 2019 gelijk aan die van Pro X10?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.03.2019 om 16:20 uur

Hallo Jos,

Ik heb toch nog een vraag, kunt u VDL 2019 en Pro X 10 stand-alone opstarten. Als dat zo is dan heeft nu twee verschillende serienummers.

Groet,

Rob

Ps. Ik heb dit fenomeen voorgelegd aan mijn contactpersoon bij Magix Duitsland. Als ik hierop antwoord heb, zal ik dat aan u laten weten. Zie ook het onderstaande.

Laatst gewijzigd door Bol op 04.03.2019, 16:57, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.03.2019 om 22:32 uur

Hallo Jos,

U schrijft: "Ik had ook VdL en heb gewoon daarmee geüpgraded naar Pro X."

Na een intensief contact met mijn contactpersoon bij Magix Duitsland, zijn wij eensgezind tot de conclusie gekomen, dat je een VDL versie niet kan updaten / upgrade naar Pro X

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-