licentie controle

Gaffel schreef op 23.12.2015 om 15:03 uur

Beste mensen,

Weet iemand hoe ik van het probleem af kan komen dat er regelmatig bij het opstarten van video de luxe 2015 eerst een schermpje komt met de mededeling dat er eerst een licentie controle uitgevoerd moet worden.

Tevens staat erbij vermeld dat ik nog slechts 2 dagen de tijd had om dit te doen.

Is het dan ook nog zo, dat ik het programma na die 2 dagen niet meer zou kunnen gebruiken, er kunnen weken tussen liggen voordat ik het programma weer eens gebruik

Groeten,

Han

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2015 om 15:57 uur

Hallo Han,

Lees dit eens door: http://www.magix.com/nl/support/technische-ondersteuning/#c69703

Groet,

Rob

Gaffel schreef op 23.12.2015 om 17:19 uur

Hoi Rob,

Dit had ik al gelezen, maar ik begrijp het verhaal blijkbaar niet.

Eerst staat er dat je na 2 dagen het programma niet meer kan gebruiken en gelijk daaronder staat dat je het programma off line kunt blijven gebruiken.

Waarom dit moelijke gedoe, ik heb al een beetje spijt dat ik dit programma gekocht heb. Ik heb meer te doen dan steeds maar aan die licentie te denken.

Misschien kun jij me het e.e.a. verduidelijken.

Groeten,

Han

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2015 om 23:37 uur

Hallo Han,

Op de vraag: "dat je het programma off line kunt blijven gebruiken", moet ik je het antwoord schuldig blijven. Dit zou je aan Magix support moet vragen.

Op de vraag, "Waarom dit moeilijk gedoe" is het volgende: "Zo wordt illegaal downloaden tegen te gaan".

Het is net als bij Windows 10 dat de licentie aan de naam van de gebruiker en computer gekoppeld is.

Zelf heb ik dit probleem nog niet gehad. Als je het programma teminste 1x in de 30 dagen één keer opstart met internet verbinding, ben je van dit probleem af. (Licentiecontrole wordt op de achtergrond uitgevoerd). Wanneer je dat niet doet en het programma na 30 dagen opstart, dan krijg je de vraag om binnen 2 dagen de licentiecontrole uit te voeren.

Groet,

Rob  

Gaffel schreef op 20.02.2016 om 11:03 uur

Hoi Rob,

Misschien wat laat gereageerd maar ik heb even gewacht of het probleem ook echt opgelost was.

De oplossing is als volgt:

Voer het programma expliciet uit als Administrator; rechtsklik op het programma-icoon en dan "Als administrator uitvoeren

Dit heb ik eenmalig uitgevoerd en dat was voldoende.

Nog bedankt voor het meedenken

Groeten,

Han

magixagent schreef op 20.02.2016 om 11:26 uur

Hallo Han
Fijn dat het allemaal is opgelost,
en dat je het op het Forum heb gezet,
kunnen lezers iets van leren
succes met je mooie hobby
Gr
Harry

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2016 om 12:04 uur

​Hallo Han,

Fijn dat je probleem is opgelost.

Toch blijf ik het toch vreemd vinden, dat bij een (Her) installatie van een Magix Programma, deze niet gelijk als "Adminstrator" wordt aangemerkt.

Ik heb nog een andere vraag.  Kan je het programma  ook Off line gebruiken?

Groet,

Rob

Gaffel schreef op 20.02.2016 om 12:17 uur

Hoi Rob,

Ik ben nog maar een nieuweling en werk nog maar enkele maanden met dit programma, maar ik werk volgens mij altijd off line. Hoe kan ik on line werken met video de luxe 2015???

Groeten,

Han

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2016 om 12:32 uur

Hallo Han,

Met off-line bedoel ik zonder internet aansluiting.

Groet,

Rob

Gaffel schreef op 20.02.2016 om 12:42 uur

Hoi Rob,

Als je dat bedoeld werk ik altijd onn line, waarom zou ik off line gaan

Groeten,

Han