Reacties

RiViS schreef op 18.10.2010 om 21:23 uur

Hallo Meindert,

 

Wat voor film is het? Als het bv HD (HighDef) formaat is, dan past er niet zo veel op een dvd.

Als het bv DV is, dan is er wellicht iets anders aan de hand, misschien staat er dan ergens "ver weg" (bv na 1,5 uur) nog een stukje film op de tijdlijn.

Geef svp ook even door welke versie VdL je hebt.

 

groet,

Rijk

meindert1 schreef op 19.10.2010 om 08:16 uur

Hallo Rijk.

Dank voor je info zover.

Ik heb een hd camera (sony HDR-XR155) maar heb in standaard opgenomen.

Mijn totale film lengte is ongeveer 4.5 uur, heb geprobeert de film te splitsen ( dit is mijn eerste begin om met magix deluxe 16+ te werken).

Misschien heb ik iets verkeerd gedaan om de film op een bepaalde lengte te krijgen.

Het boek wat bij magix is geleverd geeft mij niet de info waar te beginnen.

Ik wilde de film opsplitsen in 4 of 5 gedeelten.

Maar na de eerste poging ben ik bang dat ik de hele film kwijt raak door verkeerde handelingen te doen.

Kun jij me een hint geven hoe te beginnen.

De intro video's helpen nog niet echt voor mij.

vr groet

meindert  

RiViS schreef op 19.10.2010 om 17:41 uur

Hallo Meindert,

 

Als je bang bent om iets kwijt te raken, maak dan een reservekopie van je project, ste:l je project heet Noorwegen, sla dan het project ook op alsb.v.  Noorwegen2 en werk daar aan verder, je hebt dan altijd als basis Noorwegen achter de hand waar alles in staat. Overigens maakt VdL automatisch iedere zoveel (10) minuten een backup van je project, je kunt die vinden onder Bestand/Backup project laden en ze zijn te herkennen aan de toevoeging BAK_0, 1, 2, etc. Schakel die backup functie niet uit!! Projectbestanden zijn relatief klein, dus dat kan geen bezwaar zijn.

 

Je film van 4,5 uur kun je splitsen in meerdere sub-projecten: Laad de hele film, zet de afspeelmarker op b.v. 1 uur, selecteer het stuk film wat je kwijt wilt (vanaf 1 uur tot 't eind) en toets Delete. Sla het project op als bv Noorw_deel1. Laad weer het hele project en Delete de stukken 0-1uur en 2-4,5 uur, sleep het restant naar het begin en sla op als Noorw_deel2. Enz. Er zijn vast nog andere (en wellicht handiger) manieren, maar deze werkt ook.

 

Als je wilt weten of je film van 28 min inderdaad 28 min lang is, klik dan helemaal onderaan rechts (modus Tijdlijn) op het icoon met de 2 pijltjes links/rechts (=Weergave optimaliseren). Nu staat de hele film exact op de tijdlijn. Als er dus nog ergens een stujek op b.v. het tijdstip 1uur45 min staa,t dan zie je dat meteen aan de tijdlijn-schaal, die loopt dan tot 1uur45min, en je eigenlijke stuk film staat ergens links als een kort blokje.

 

Overigens: Ook onder Hulp/Inhoud staat een heelboel beschreven, misschien spreekt dat je meer aan dan de filmpjes.

 

groet,
Rijk

RiViS schreef op 19.10.2010 om 17:41 uur

Hallo Meindert,

 

Als je bang bent om iets kwijt te raken, maak dan een reservekopie van je project, ste:l je project heet Noorwegen, sla dan het project ook op alsb.v.  Noorwegen2 en werk daar aan verder, je hebt dan altijd als basis Noorwegen achter de hand waar alles in staat. Overigens maakt VdL automatisch iedere zoveel (10) minuten een backup van je project, je kunt die vinden onder Bestand/Backup project laden en ze zijn te herkennen aan de toevoeging BAK_0, 1, 2, etc. Schakel die backup functie niet uit!! Projectbestanden zijn relatief klein, dus dat kan geen bezwaar zijn.

 

Je film van 4,5 uur kun je splitsen in meerdere sub-projecten: Laad de hele film, zet de afspeelmarker op b.v. 1 uur, selecteer het stuk film wat je kwijt wilt (vanaf 1 uur tot 't eind) en toets Delete. Sla het project op als bv Noorw_deel1. Laad weer het hele project en Delete de stukken 0-1uur en 2-4,5 uur, sleep het restant naar het begin en sla op als Noorw_deel2. Enz. Er zijn vast nog andere (en wellicht handiger) manieren, maar deze werkt ook.

 

Als je wilt weten of je film van 28 min inderdaad 28 min lang is, klik dan helemaal onderaan rechts (modus Tijdlijn) op het icoon met de 2 pijltjes links/rechts (=Weergave optimaliseren). Nu staat de hele film exact op de tijdlijn. Als er dus nog ergens een stujek op b.v. het tijdstip 1uur45 min staa,t dan zie je dat meteen aan de tijdlijn-schaal, die loopt dan tot 1uur45min, en je eigenlijke stuk film staat ergens links als een kort blokje.

 

Overigens: Ook onder Hulp/Inhoud staat een heelboel beschreven, misschien spreekt dat je meer aan dan de filmpjes.

 

groet,
Rijk

RiViS schreef op 19.10.2010 om 17:41 uur

Hallo Meindert,

 

Als je bang bent om iets kwijt te raken, maak dan een reservekopie van je project, ste:l je project heet Noorwegen, sla dan het project ook op alsb.v.  Noorwegen2 en werk daar aan verder, je hebt dan altijd als basis Noorwegen achter de hand waar alles in staat. Overigens maakt VdL automatisch iedere zoveel (10) minuten een backup van je project, je kunt die vinden onder Bestand/Backup project laden en ze zijn te herkennen aan de toevoeging BAK_0, 1, 2, etc. Schakel die backup functie niet uit!! Projectbestanden zijn relatief klein, dus dat kan geen bezwaar zijn.

 

Je film van 4,5 uur kun je splitsen in meerdere sub-projecten: Laad de hele film, zet de afspeelmarker op b.v. 1 uur, selecteer het stuk film wat je kwijt wilt (vanaf 1 uur tot 't eind) en toets Delete. Sla het project op als bv Noorw_deel1. Laad weer het hele project en Delete de stukken 0-1uur en 2-4,5 uur, sleep het restant naar het begin en sla op als Noorw_deel2. Enz. Er zijn vast nog andere (en wellicht handiger) manieren, maar deze werkt ook.

 

Als je wilt weten of je film van 28 min inderdaad 28 min lang is, klik dan helemaal onderaan rechts (modus Tijdlijn) op het icoon met de 2 pijltjes links/rechts (=Weergave optimaliseren). Nu staat de hele film exact op de tijdlijn. Als er dus nog ergens een stujek op b.v. het tijdstip 1uur45 min staa,t dan zie je dat meteen aan de tijdlijn-schaal, die loopt dan tot 1uur45min, en je eigenlijke stuk film staat ergens links als een kort blokje.

 

Overigens: Ook onder Hulp/Inhoud staat een heelboel beschreven, misschien spreekt dat je meer aan dan de filmpjes.

 

groet,
Rijk

meindert1 schreef op 19.10.2010 om 19:28 uur

Hallo Rijk.

Bedankt ik zoek het verder uit met jou info kom ik vast verder maar mijn project gaat Bali heten want daar gaat het over.

vr gr meindert

mi-bo schreef op 20.10.2010 om 11:10 uur

Beste , even ter aanvulling omschrijving door RiVis ( Rijk) kijk eens in de filmblik links naast 1 vierkant, 4 vierkant, camera, daar staat een filmblik klik deze eens open, misschien staan daar nog andere projecten in, endeze worden aotomatisch meegenomen in het brandt proces,

succes,