Lengte muziek bepalend voor lengte video

reinhoen schreef op 05.09.2012 om 17:07 uur

Hallo,

Ik gebruik VdL 16 en dacht in het verleden al eens een video gemaakt te hebben waarbij de lengte van de muziek bepalend is.

Ik bedoel het volgende:

Video is b.v. 1,5 uur lang.

Muziek is bv. 45 minuten.

Nu wil ik dat de video ook 45 minuten wordt.

Ik heb het eens gedaan maar kan niet meer terug vinden hoe?

Het ging automatisch er werd door VdL 16 geknipt in de video zodanig dat er 45 minuten overbleef.

Het resultaat was best goed, je mist natuurlijk wat zaken maar dan kan ook niet belangrijke zaken zijn of de wat langere scenes worden wat ingekort. Het werd een grote clip als het ware.

Ik heb voor ons zelf een video gemaakt waar sommige scenes wat langer zijn omdat het voor ons waarde heeft. Dat hoeft voor andere kijkers niet zo te zijn en daarom wil ik de vieo verkleinen.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn dank is groot.

Rein Hoen. 

Reacties

Cinecor schreef op 05.09.2012 om 20:36 uur

Automatisch muziek aanbrengen in je beedlmontage zal natuurlijk nooit goed gaan. Het ritme, de klankkleur, wisselingen in de intonatie, enz. moeten afgestemd zijn op de beelden, en andersom. Muziek bij een film is niet alleen maar een deuntje onder een film kwakken, maar gericht te werk gaan. De muziek moet het beeld a.h.w. ondersteunen. Soms geeft zefs een absolute stilte het juiste effect! In de professionele wereld zijn er niet voor niets aparte muziek/sound editors...

Als je een film maakt voor "de kijker" is een speelduur van 45 minuten beslist te lang. Maak er maar twee films van met twee verschillende onderwerpen...