laadt bij videoopnames het audiogedeelte niet op!

wim-brouwers schreef op 29.01.2021 om 09:47 uur

video de luxe plus. Aanvankelijk ging het wel! maar nu alweer een hele tijd niet! Ik kan de beelden wel bewerken zodat de beelden naar mijn zin zijn en als laatste zet ik er nog wel een muziekje bij (want dat kan wel!) Maar het oorspronkelijke geluid bij de beelden mis ik soms sterk. De beelden worden gemaakt met een JVC videocamera type everio, die de beelden had opgeslagen op een SD card.

Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2021 om 10:24 uur

@wim-brouwers

Beste Wim.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Antwoord verwijderd, omdat vraagsteller in opening Topic de vraag heeft aangepast, en gegeven antwoord niet meer klopt

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 30.01.2021 om 00:23 uur

@wim-brouwers

Hallo Wim,

...De beelden worden gemaakt met een JVC videocamera type everio, die de beelden had opgeslagen op een SD card...

Volgens mij worden uw filmfragmenten opgeslagen als MOD files op uw SD kaartje. Kan het zijn dat bij de programma-instelling Video met geluid importeren niet aangevinkt staat?

  • ga naar programma-stelling
  • klik op het tabblad Video/audio
  • zet een vinkje bij: Video met geluid importeren

Mocht dit niet oplossing voor u zijn, geef dan wat meer informatie.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Wubbels schreef op 30.01.2021 om 12:55 uur

Heb jij onlangs een update gehad van Windows 10?

 

Kees-Haremaker schreef op 30.01.2021 om 14:49 uur

Hallo Wim, het antwoord van Rob is juist maar ik zie bij het plaatje van Rob dat het vinkje bij <video/audio op één spoor> nog aan staat dan is het audio niet te zien zodra je het vinkje uit zet dan komt video en audio op gescheiden sporen resp video op spoor 1 en het bijbehorende audio op spoor 2 en dan kan je extra audio op spoor 3 toevoegen
En op spoor 4 b.v. titels enz.
Mvg Kees

wim-brouwers schreef op 30.01.2021 om 18:42 uur

Allereerst voor Rob:Ik heb je oplossing niet kunnen controleren.: Waar vind ik het plaatje, dat je opgestuurd hebt ?? Op de computer? of ergens in het video de luxe plus program??Ik heb het een en ander geprobeerd, maar kom daar niet uit. Vast bedankt!

voor Paul Wubbels: Ik volg alle upgrades voor Windows. Maar daar ligt het volgens mij niet aan: Het probleem is "ergens"ontstaan, al een poos geleden was het er plots!

Voor cjhharemaker: Bedankt voor je poging, maar ik moet eerst op het plaatje van Rob zien te komen!!

Bol schreef op 30.01.2021 om 18:50 uur

@wim-brouwers

Hallo Wim,

  • Start VDL op
  • Ga naar: Bestand / instellingen / programma...... of druk op "Y"
  • Klik dan op het tabblad Audio / Video
  • zet een vinkje bij: Video met geluid importeren als deze er niet staat.
  • haal het vinkje weg bij: Video/audio op één spoor. Nu wordt het beeldmateriaal op spoor 1 gezet en het audiomateriaal op spoor 2. (dit is wat @Kees-Haremaker Kees) bedoeld.

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correctie en toevoeging van afbeeldingen

Laatst gewijzigd door Bol op 30.01.2021, 23:29, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wim-brouwers schreef op 01.02.2021 om 14:04 uur

Hai sympathieke helpers,ik heb het eerste vinkje gecontroleerd en het tweede vinkje inderdaad weggehaald. Bij een stukje proef op VDL verscheen nu inderdaad de geluidsbalk op het tweede spoor: Maar helaas was er geen geluid op opgenomen!! What to do? Omdat het inderdaad een manco lijkt van VDL is het misschien wel verstandig om opnieuw te installeren!. Maar ik durf niet goed! Ik ben zoveel met (vooral) mijn vakantiefilmpjes, dat ik bang ben ,dat er iets fout kan gaan. Maar voorlopig is dat mijn probleem Vast bedankt voor jullie moeite

Wim Brouwers

Kees-Haremaker schreef op 01.02.2021 om 15:29 uur

Hallo Wim wellicht in de arranger (project) het filmpje even deleten en vanuit de map in de mediapool het bestand weer inhalen wellicht is het dan goed.
Zolang je in de mediapool geen bestanden weggooit (wist) zijn ze ook niet weg.
Mvg Kees

Bol schreef op 01.02.2021 om 15:50 uur

@wim-brouwers

Hallo Wim,

Het is nog mij niet duidelijk geworden met welke Video Deluxe versie u werkt. Wij (Kees en ik) zijn er vanuit gegaan, dat u in bezit bent van VDL 2021. Als u nog met eerdere VDL versie 2015 of 2016 werkt, kan het zijn dat uw MOD files hierin de audio niet afspeelt. U zal dan uw MOD files eerst met (klik hier) Handbrake moeten converteren naar een MP4 file.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.02.2021, 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-