kwaliteitsverlies na bewerking in VideoDeluxe 2013??

f.helder schreef op 03.12.2014 om 15:10 uur

Beste..

Ik heb "oude" Hi8 bandjes laten digitaliseren. Het verzoek was om ze in .avi bestanden terug te leveren.

Dat lukte niet. Nu zijn het .mpeg2 bestanden.

Op mijn computer zit windows 8.1.

Heeft diverse malen bewerking/opslaan kwaliteits verlies tot gevolg, net zoals bij foto"s in jpeg??????

Zo ja, wat is dan de oplossing om het kwaliteitsverlies te voorkomen?

Met vriendelijke groet,

F. Helder

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2014 om 15:58 uur

Beste,

deze vraag kunt u het beste neerleggen bij de persoon die uw bandjes heeft gedigitaliseerd.

gr

Michael

f.helder schreef op 03.12.2014 om 18:55 uur

Dat heb ik ook gedaan, maar die persoon zei mij dat er geen verlies zou optreden als ik de bestanden in VideoDe Luxe zou bewerken en opslaan. Hij kon de bestanden niet in .avi opslaan dus had er belang bij om dit te zeggen. Later adviseerde hij mij om de bestanden in VDL te importeren en dan vervolgens in .avi op te slaan. Ik weet niet of dat kan en hoe dat in z'n werk gaat.

Ik weet uit ervaring dat als ik bij het importeren van film vanaf mijn dv camera een vinkje zet bij DV al MEPEG opnemen, er kwaliteitsverlies is.

Als ik nu de bestanden ga bewerken in VDL dan vermoed ik dat er na elke bewerking/opslag er weer kwaliteits verlies volgt. Wat is nu wijsheid.

Is hier geen ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

F. Helder

RiViS schreef op 03.12.2014 om 19:14 uur

Waar wil je de films uiteindelijk mee afspelen? DVD op TV? Via Mediaplayer op TV? Of vanaf je PC (evt gekoppeld naar TV)? Of anders?

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 03.12.2014 om 22:26 uur

Beste,

Download Freemake Video Conveter van af http://www.freemake.com/nl/downloads/ en kijk welk bestand het beste resultaat geeft.

U  hoeft niet bang te zijn dat bij bewerking /opslaan kwaliteitsverlies optreed. Dit komt, doordat u projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat. Magix laat het orginele bestand intakt en verander daar niets aan.

Succes,

Rob  

f.helder schreef op 04.12.2014 om 10:50 uur

Beste

Ik wil de film uiteindelijk afspelen via DVD.

Als ik de bestanden (Mpeg-2) die ik nu heb ga bewerken in VDL en opsla en weer ga bewerken/opslaan etc. en uiteindelijk ga branden op DVD, is er dan geen kwaliteitsverlies? Natuurlijk blijft het originele bestand in tact, maar er vindt toch uiteindelijk compressie plaats (met kwaliteitsverlies??).

Hoe meer ik me verdiep hoe minder ik lijk te snappen.

Kan ik ook zelf de HI-8 tapes omzetten in een .avi formaat? Zo ja, hoe werkt dat. Ik heb m'n "oude" analoge camcorder nog.

Graag reacties.

Mvr.gr.

F. Helder

Voormalige gebruiker schreef op 04.12.2014 om 16:44 uur

Beste

Ik wil de film uiteindelijk afspelen via DVD.

Als ik de bestanden (Mpeg-2) die ik nu heb ga bewerken in VDL en opsla en weer ga bewerken/opslaan etc. en uiteindelijk ga branden op DVD, is er dan geen kwaliteitsverlies? Natuurlijk blijft het originele bestand in tact, maar er vindt toch uiteindelijk compressie plaats (met kwaliteitsverlies??).

Hoe meer ik me verdiep hoe minder ik lijk te snappen.

Kan ik ook zelf de HI-8 tapes omzetten in een .avi formaat? Zo ja, hoe werkt dat. Ik heb m'n "oude" analoge camcorder nog.

Graag reacties.

Mvr.gr.

F. Helder

Beste,

Uw orginele bestanden, blijven ook na het branden onaangetast. Bij het brandproces wordt er opnieuw gerendeerd en gecodeerd en opnieuw weggeschreven in VOB bestanden (DVD). Ik zou zeggen probeer het uit. Door het te doen, kan je jezelf overtuigen van het resultaat.

Succes,

Rob  

PS. het converteren van Mpeg-2 naar AVI wil niet zeggen dat er kwaliteitsverlies optreed, omdat alles weer opnieuw word gecodeerd. Uitproberen is mijn devies.

FransS schreef op 08.12.2014 om 17:37 uur

Als je de camera nog hebt waar je de bandjes mee af kan spelen zou ik dat doen .

Je moet dan wel een 1394 of een anologe video kaart hebben waar je je camera aan kan koppelen en waar een Hi8 en anologe in gang in zit Pinnacle heeft zo'n kaart en er zijn een legio van dat soort kaarten in omloop fff Google .

Maar waaroo heb je daar niet eerder aangedacht om het zelf om te zetten ?

Suc6 Frans S.

f.helder schreef op 11.12.2014 om 18:53 uur

Hallo Frans,

Ik heb de "oude" camera (anoloog) nog voor de Hi-8 tapes.

Voor het digitaliseren heb ik een programmaatje van SilverCrest (USB-Video-Grabber) gekocht.

Ook heb ik het programmaatje VHS to DVD Maker gebruikt. Beiden gebruiken het programma CyberLink PowerDirector.

Het lukte met geen mogelijkheid om de tapes in te lezen in mijn computer. Ik weet niet wat ik fout deed. Het programma startte wel op maar ik kon de tapes niet importeren. Vandaar dat ik naar een derde gegaan ben.

Welke kaart bedoel je van Pinnacle? Hoe kun je de camara aan een videokaart koppelen? Ik heb een neiuwe computer met een nieuwe videokaart. Een fire-wire aansluiting heb ik wel maar die kan ik natuurlijk niet gebruiken bij mijn camera.

Het is mij nog niet erg duidelijk hoe ik één en ander aan moet sluiten en welke hardware ik nodig heb.

Met vriendelijke groet,

Feike Helder

Voormalige gebruiker schreef op 11.12.2014 om 23:14 uur

Hallo Feike,

Ik zie dat je een USB Video Grabber heeft gekocht. Als ik het goed heb, bezit je VDL 2013. Heb je het al eens geprobeerd om je bandjes via VDL 2013 binnen te halen.

Steek je Grabber in een USB en verbind deze met je "oude camera"  via de A/V uitgang van je camera. Start nu VDL 2013 en klik op de rode knop onder het preview-venster en kies hier dan DV-camera en kijk dan of je camera wordt herkend. zie afbeeldingen

Succes,

Rob  

f.helder schreef op 12.12.2014 om 11:36 uur

Hallo Rob

Ik heb dat geprobeerd, maar mijn "oude" (anologe handycam) wordt niet herkent door VDL.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Met vriendelijke groet,

Feike Helder