kwaliteit verbeteren

cyrano2 schreef op 12.12.2009 om 14:22 uur
Al enige tijd met Magix video deLuxe15 aan het monteren en vervolgens het resultaat op dvd branden. Geeft geen problemen. Maar . . . . het resultaat valt wat tegen. De films afgespeeld op TV via de camera zijn perfect.
De film na bewerken afspelen op de PC eveneens heel goed. De vervaardigde dvd (in 720 x 576) afspelen via de TV geeft minder scherpe beelden. De films zijn opgenomen met een canon HF100 in HD-kwaliteit (1920 x 1080). Kan iemand mij een hint geven om niet te veel aan kwaliteit in te leveren.
Doe ik iets fout of moet ik er mee leren leven.
Gr. B

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 12.12.2009 om 20:01 uur
Hallo Cyrano2,
Je hebt een camera die prachtige beelden maakt in full high definition.
Als je deze camera aansluit op een full HD-LCD-scherm komen deze beelden optimaal tot hun recht. Vergelijk je dat met een DVD dan valt de kwaliteit tegen. Je hebt drie mogelijkheden: de film in HD exporteren naar een mediaplayer (met ingebouwde harddisc) en die aansluiten (HDMI) op je TV of een HD DVD branden (max. speelduur ongeveer 20 minuten) en afspelen op een blu-rayspeler of (uiteraard) een blu-raydisc branden en afspelen op een blu-rayspeler. Branders en spelers worden steeds voordeliger dus wellicht voor jou, nu of in de nabije toekomst, bereikbaar.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval: veel succes.
Voormalige gebruiker schreef op 13.12.2009 om 13:58 uur
Hallo Cyrano2,
Nog een aanvulling op mijn eerste antwoord.
Begin dit jaar heeft Bart74 een workshop
Divx/Xvid bestanden maken met Video Deluxe 15 op deze site gezet.
Volgens mij een héél goed verhaal. (Kijk onder workshop).

"Wat zou het toch leuk zijn als je de home-video's in hogere kwaliteit, misschien wel HD, kan afspelen op de LCDtelevisie via je DVD-speler.

Succes!

Voormalige gebruiker schreef op 15.12.2009 om 13:08 uur
Ik heb het al vaker geropen op deze site maar wil iedereen adviseren voordat je gaat brander de encoder instellingen die je ziet te verhogen. Standaard staat deze op 6224 Mbps en dat is laag. Zet hem minimaal op 8500 Mbps. Dan heb je een aanzienlijk beter beeld. Nog iets hoger kan ook maar dan bestaat wel de kans dat de DVD wat minder compatibel is met oudere DVD spelers. Zet je hem op de door mij aangegeven instelling dan zit je goed. Kijk ook maar eens op mijn YouTube kanaal. Daar doe ik het voor...