kwaliteit van het overzetten

OudjeO schreef op 04.12.2024 om 12:13 uur

Hallo,

Ik ben in het bezit van Video de Lux ProX16 en ben ik bezig S-VHS banden over te zetten naar MP4.

Op dit moment gebruik ik daar Honestech VHS to DVD 3.0 SE voor maar de kwaliteit is niet zo bijzonder hoog. Ik vroeg mij af of de kwaliteit van de Red uw video's misschien beter is. Heeft iemand daar een idee van.

Helaas is er geen proefversie, al is het maar dat je 10 minuten kunt overzetten zodat je kunt zien wat de kwaliteit is.

Alvast dank voor de hulp

Gr. Martin

Reacties

Bol schreef op 04.12.2024 om 15:36 uur

@OudjeO

Hallo Martin,

Om te beginnen hangt de kwaliteit van uw gedigitaliseerde MP4 bestanden nauw samen of de videokoppen schoon zijn en om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van de S-VHS banden.

Wat zou kunnen overwegen om een FireWirekaart aan te schaffen. Dit zou zeker een betere kwaliteit kunnen opleveren, maar of dat ook zo is, daar heb ik het antwoord ook niet op.

Zelf ben ik het bezit van de nieuwste plug & play versie van Red uw Video. De overgezette MP4 bestand zijn bij mij ook zeer verschillend van kwaliteit.

Dat u geen proefversie kan downloaden is begrijpelijk. U moet testen met een Magix USB video omzetter om de kwaliteit goed te kunnen beoordelen. Pro X16 die u nu al hebt, hebt meer mogelijkheden dan het Magix Video Saver!

Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd voor meer informatie.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

OudjeO schreef op 04.12.2024 om 17:07 uur

Hallo Rob,

Dank je wel voor je informatie, als ik je goed begrijp hoef ik het programma niet aan te schaffen daar ik al de Pro X 16 heb. Hierin kun je inderdaad de overgezette film in downloaden en dan eventueel bewerken.

Ik ga het proberen nogmaals dank voor je advies.

MVGr Martin

Bol schreef op 04.12.2024 om 19:54 uur

@OudjeO

Hallo Martin,

...Hierin kun je inderdaad de overgezette film in downloaden en dan eventueel bewerken....

Dit is correct, mits de MP4 bestanden bv. als AVC (H.264) zijn gedigitaliseerd.

Zelf kan ik het niet beoordelen of Honestech VHS to DVD 3.0 SE ook compatibel is met Pro X16. U kunt met Pro X16 ook S-VHS bestanden digitaliseren. Ik zou zeggen probeer het eens.

Succes,

Rob ( forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

OudjeO schreef op 04.12.2024 om 20:37 uur

Hallo Rob,

Dat ik dit rechtstreeks met de Pro X16 kan doen dat wist ik niet. Als je een tip kunt geven hoe ik dit kan doen zou dat super zijn.

Alvast bedankt voor je assistentie.

MVGr Martin

Bol schreef op 04.12.2024 om 22:43 uur

@OudjeO

Hallo Martin,

Voor u heb ik heel snel een filmpje gemaakt, zonder dat ik een videorecorder hebt aangesloten. Maar u kunt hier wel zien hoe er in Pro X16 kan worden gedigitaliseerd.

Ik hoop dat u hier wat mee kunt, zo niet laat het mij weten.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

OudjeO schreef op 04.12.2024 om 23:03 uur

Super, dank je wel Rob, ik ga er morgen mee aan de slag en laat het je weten.

Met vriendelijke groet

Martin