Ik probeer al een tijdje mijn (rood/witte) USB2 Videograbber (weer) werkende te krijgen onder Windows 10.
Wat ik ook probeer, sinds de laatste upgrade van W10 lukt het niet.
Wat heb ik inmiddels gedaan ?
- Het nieuwe stuurprogramma, https://support2.magix.com/customer/de/download_do/107182 gedownload, unzipt en geïnstalleerd. (Melding dat installeren succesvol was)
- Na het installeren heb ik de USB omzetter aangesloten en mijn videobewerkingsprogramma ( Video de Luxe 17 Premium ) opgestart. Het blauwe lampje IN de grabber brandt)
- Vervolgens start ik de videorecorder met de VHS band er in, en kies ik, in VDL17 voor de opnamebron "Video" en dan krijg ik de melding "er is in uw systeem geen opname-apparaat gevonden" (Zie foto 1)
- Maar kies ik bij de opnamebron voor audio, dan wordt wel het geluid van de analoge input (VHS videorecorder opgenomen, en kan ik in het audio opname menu, zien welk (audio) stuurprogramma is geactiveerd ( Lijn / 2-USB 2861 Device) (foto-2)
- Ook kan ik nergens een menuutje vinden waar ik de aanwezige ? videodriver kan selecteren en instellen.
- Omdat ik dacht dat het misschien ook aan de bekabeling van de recorder naar de grabber zou kunnen liggen, heb ik de bekabeling vervangen door andere, maar zonder resultaat.
- Het ligt niet aan de videorecorder want een aangesloten videomonitor geeft wel gewoon beeld en geluid.
Mijn ideeën zijn inmiddels op. Ik hoop dat ik via dit forum de "gouden tip" krijg (of een link naar een nieuw(ere) stuurprogramma waarmee wél de videodriver(s) werken en ik weer verder kan met het digitaliseren van mijn "oude" VHS banden.
Foto 1 Foto 2
Alvast bedankt voor reactie's, vriendelijke groet, Erik Vlissingen