Krijg USB video grabber niet aan de praat.

Erik-EBZ schreef op 11.03.2018 om 13:34 uur

Ik probeer al een tijdje mijn (rood/witte) USB2 Videograbber (weer) werkende te krijgen onder Windows 10.

Wat ik ook probeer, sinds de laatste upgrade van W10 lukt het niet.

Wat heb ik inmiddels gedaan ?

  • Het nieuwe stuurprogramma, https://support2.magix.com/customer/de/download_do/107182 gedownload, unzipt en geïnstalleerd. (Melding dat installeren succesvol was)
  • Na het installeren heb ik de USB omzetter aangesloten en mijn videobewerkingsprogramma ( Video de Luxe 17 Premium ) opgestart. Het blauwe lampje IN de grabber brandt)
  • Vervolgens start ik de videorecorder met de VHS band er in, en kies ik, in VDL17 voor de opnamebron "Video" en dan krijg ik de melding "er is in uw systeem geen opname-apparaat gevonden" (Zie foto 1)
  • Maar kies ik bij de opnamebron voor audio, dan wordt wel het geluid van de analoge input (VHS videorecorder opgenomen, en kan ik in het audio opname menu, zien welk (audio) stuurprogramma is geactiveerd ( Lijn / 2-USB 2861 Device) (foto-2)
  • Ook kan ik nergens een menuutje vinden waar ik de aanwezige ? videodriver kan selecteren en instellen.
  • Omdat ik dacht dat het misschien ook aan de bekabeling van de recorder naar de grabber zou kunnen liggen, heb ik de bekabeling vervangen door andere, maar zonder resultaat.
  • Het ligt niet aan de videorecorder want een aangesloten videomonitor geeft wel gewoon beeld en geluid.

Mijn ideeën zijn inmiddels op. Ik hoop dat ik via dit forum de "gouden tip" krijg (of een link naar een nieuw(ere) stuurprogramma waarmee wél de videodriver(s) werken en ik weer verder kan met het digitaliseren van mijn "oude" VHS banden.

 

Foto 1 Foto 2

Alvast bedankt voor reactie's, vriendelijke groet, Erik Vlissingen

Reacties

mi-bo schreef op 11.03.2018 om 14:22 uur

Erik,

Dit is een Windows probleem, in Windows 7 werkt het wel.

In Windows 10 niet gezien er geen drivers worden vrij gegeven door Bill Gates

Groeten

Michael

Erik-EBZ schreef op 11.03.2018 om 14:52 uur

Oké, daar ben ik dan blij mee maar niet heus 😞

Dat zou dan beteken dat ik een stukje nieuwe hardware ( en software ? ) moet kopen.

Het "rare" is dat ik de, door Magix zelf voorgestelde "Nieuwste stuurprogramma (ook Windows 10) voor de rood-witte USB Video-omzetter" heb gedownload en geïnstalleerd.

Ik mag toch aannemen dat Magix, de drivers en patches die ze beschikbaar stellen, toch zelf eerst hebben getest..... ? 😏

mi-bo schreef op 11.03.2018 om 15:02 uur

Erik,

de Usb -Wandler is uitgebracht na het publiceren van het Windows systeem.

De Usb-wandler is goed werkend onder Windows 7 met MAGIX vdl 17 Prem, dit heb ik net uitgeprobeerd, maar werkt niet onder Windows 10.

Momenteel is er al versie 4.dit werkt prima onder Windows 10 en daar is ook de software voor te downloaden

Groeten

Michael

 

mi-bo schreef op 11.03.2018 om 15:22 uur

Erik,

Tip,

Het is bij Bol.com vermoedelijk ook te koop. wordt sneller geleverd en hoef geen bezorg kosten te worden betaald, bij MAGIX namelijk wel

Groeten

Michael

Erik-EBZ schreef op 11.03.2018 om 15:28 uur

Dag Michael,

Oké, als ik het dus goed begrijp, een nieuwe(re) versie, versie 4. En die draait wel ? met de (rood-witte, en wellicht ook met de zwarte) ?

Of bedoel je een nieuwe hardware versie van de grabber ? Als het puur om de software gaat, die nu ook onder W10 draait, heb je dan een link er naar toe voor me ? Dan kan ik deze downloaden, de huidige de-installeren en de nieuwe versie installeren en dan maar hopen dat het weer werkt.

 

ja, ik weet het, de huidige draait prima onder W7 (jaren naar alle tevredenheid gebruikt) met VdL 17 Premium.

Maar om nu mijn systeem weer te downgraden.... Dat is ook zo wat..... :(

 

ik zie je reactie wel verschijnen, alvast bedankt... Erik

 

mi-bo schreef op 11.03.2018 om 16:33 uur

Erik,

Als u dit koopt dan bent U weer compleet.

Groeten

Michael

Erik-EBZ schreef op 12.03.2018 om 14:29 uur

Probleem opgelost !
Totale kosten, € 3,99 met dank aan AlieExpress.

Een paar weken geleden had ik voor een collegaatje een video grabbertje uit China laten komen.

Omdat het met de verschillende versies die ik heb van Magix maar niet wilde lukken, heb ik aan haar gevraagd of zij al wat met die van haar had gedaan?
Nee, zit zelfs nog in de verpakking, vertelde ze. Ik heb die grabber van haar even geleend en onder het mom van "baat het niet dan schaadt het niet" gekoppeld aan mijn PC. 😲

In 1ste instantie geen resultaat, maar dat lag aan mijn eigen stommiteit, want ik probeerde hardnekkig de driver van de Magix stick te installeren.... 

Maar goed, toen ik daar achter was, en de juiste (meegeleverde) software had geinstalleerd,..... Yes, het doet het..... 

Weliswaar moet ik nog wel een tussenstap doen, want VDL herkend het nog steeds niet. Maar de opname software van de stick schrijft het netjes als Mpeg weg en vervolgens kan ik het in VdL inlezen, eventueel bewerken, en uiteindelijk op een speelbare DVD zetten. 💽

Al met al, alle goedbedoelde "oplossingen" van diverse hardware voorstellen, ten spijt, ik kan weer videobanden digitaliseren.

De geleende grabber gaat weer terug naar haar, voor mezelf is er inmiddels eentje uit China onderweg. En dat voor nog géén 4 euro...... 💰

mi-bo schreef op 12.03.2018 om 15:21 uur

Erik,

Bedankt voor de terug koppeling, en fijn voor U dat het werkt met de usb omzetter van AlieExpress,en dat U de uitleg op het forum heeft gezet

Veel montage plezier.

Groeten

Michael