Korte stilstaande video opnamen in video opnamen

wkamman schreef op 20.07.2023 om 18:17 uur

Heb m.b.v. videorecorder opnamen ingelezen in Video Deluxe 2023. Na het inlezen krijg ik bij het afspelen op de computer regelmatig een kort moment waarop het video beeld stilstaat. Het geluid gaat gewoon door. Moet ik een instelling aanpassen? Gebruik van w1ndows 10.

Reacties

Bol schreef op 20.07.2023 om 21:47 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Hoe heeft u VHS band vanaf u videorecorder overgezet op de tijdlijn van VDL2023. Is dit via een MAGIX USB-video-omzetter of via een FireWirekaart? Wat u zou kunnen doen is om de Frametables opnieuw aan te laten maken. Klik met rechtermuisknop op het beeldspoor en kies Frametables (nieuw) aanmaken.

Als uw probleem hiermee niet is opgelost, reset dan de programma-instellingen. Dit doet u zo. Ga naar: Bestand / Instellingen /Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 21.07.2023 om 09:11 uur

Bedankt voor uw informatie. Ik ga dit uitprobedren en laat van mij horen.

wkamman schreef op 21.07.2023 om 18:19 uur

Hallo Rob,

Ik heb de VHS band vanaf u videorecorder overgezet op de tijdlijn van VDL2023 via een MAGIX USB-video-omzetter. Na het inlezen heb ik Frametables opnieuw aan laten maken. Dit heeft niets geholpen. Ook de reset van de programma-instellingen had geen resultaat. Wat mij zojuist ook opviel was dat bij het overzetten van de video het beeld op het scherm ook regelmatig stil staat terwijl het geluid gewoon doorloopt. Ik hoop dat je me hiermee verder kunt helpen?

Groeten,

Wim

Bol schreef op 21.07.2023 om 18:25 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Spoel eens de VHS band heen en terug. Probeer het nu nog eens.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 21.07.2023 om 22:09 uur

Hallo Rob,

Het heen en weer spoelen van de band heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ik krijg het gevoel dat de oorzaak bij de videorecorder ligt. Ik heb ook nog een Magix versie 2016 in de computer zitten en ook daar heb ik hetzelfde resultaat. De videorecorder heeft een lange tijd stil gestaan en is niet meer de nieuwste. Ik ga kijken of ik de videoband bij iemand op een videorecorder kan afspelen en kijk dan naar het resultaat.

Bedankt voor je advies en hulp.

Groeten,

Wim Kamman

Bol schreef op 22.07.2023 om 11:38 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Het is jammer, dat het heen en weer spoelen van de videoband bij u niet het gewenste resultaat opgeleverd heeft. U zou e.a. zelf na kunnen gaan of het wel aan uw videorecorder ligt. Sluit uw videorecorder eens direct aan op uw TV en speelt dan uw videoband direct af op uw TV. Wanneer nu uw videoband wel zonder haperingen afspeelt, ligt het zeker niet aan uw videorecorder. Het kan ook zijn, dat uw computer niet snel genoeg is. Het wegschrijven van een Mpeg-2 of MP4 bestand naar uw harde schijf wordt misschien vertraagt of onderbroken. Mijn advies laat zo min mogelijk programma's op de achtergrond meedraaien. Heeft u het ook al eens met een ander videoband geprobeerd?

Kunt aangeven wat uw computerconfiguratie is?

  • wat is uw processor
  • hoeveel RAM geheugen
  • wat is uw videokaart

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.07.2023, 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 24.07.2023 om 11:23 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik ben bij de kwaliteit van de opname aan het uitproberen geweest. Deze stond op MXV: DVD kwaliteit. Heb dit veranderd in MXV: VHS kwaliteit. Het beeld stopt nu niet meer.

Wel kreeg ik een ander probleem bij het starten van de opnamen. De twee meldingen die ik achtereenvolgens kreeg zeggen me niks en ik begrijp ook niet jhoe ik ze kan uitschakelen.

Zie de bijlage Melding-1 en 2.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Bol schreef op 24.07.2023 om 13:21 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Ik gebruik de laatste MAGIX USB-video-omzetter uit VIDEO SAVER! 2023. Hier kan ik de keuze MXV: VHS kwaliteit niet kiezen.

De melding: "Deze opnamemap gecomprimeerde wordt niet aanbevolen voor opname. Wilt u tocht doorgaan?" Deze melding krijgt u als uw opname in gecomprimeerde map wilt opslaan / wegschrijven.

Dit verklaard waarschijnlijk uw probleem. U moet uw opnames altijd in een gewone standaardmap opslaan / wegschrijven. Zelf laat ik deze staan op My Record.

De melding: "Er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat" kunt u krijgen wanneer u niet juiste Videorecorder c.q. Audioapparaat selecteert.

Zie het filmpje hoe ik het doe.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.07.2023 om 14:19 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Hierbij wil ik u laten weten, dat alle oude voorgaande MAGIX USB-video-omzetter, waarvoor drivers geïnstalleerd moeten worden, problemen kunnen opleveren in Windows 10 | 11. De nieuwe MAGIX USB-video-omzetter uit VIDEO SAVER! 2023 is een plug-in versie, waarvoor er geen drivers meer hoeft te worden geïnstalleerd. Zie: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 24.07.2023, 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.07.2023 om 10:14 uur

@wkamman

Goedemorgen Wim,

Als u de melding krijgt: "Gecomprimeerde opnamedirectory niet aanbevolen". Zie dan deze link: Melding: "Gecomprimeerde opnamedirectory niet aanbevolen" (magix.info)

Als er een vinkje staat bij Map kan worden gearchiveerd en Inhoud comprimeren om schijfruimte vrij te maken, haal deze vinkjes weg en probeer het nog eens.

Voorbeeld

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 25-07-2023 om 12:40uur

Kan het zijn, dat u ooit een vinkje gezet heeft bij: "Dit station comprimeren om schijfruimte te besparen"? U kunt dit controleren door met de rechtermuis te klikken op Windows (C:) en dan op Eigenschappen. Als u een vinkje ziet staan, haal deze dan weg en klik op: Toepassen en OK.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.07.2023, 20:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 25.07.2023 om 21:12 uur

Hallo Rob,

Ik heb de instructies opgevolgd. Na lang zoeken vond ik de betreffende files. Ik heb van de instelling een screenshot gemaakt en stuur deze als bijlage mee. Ik heb 1 *.ZIP file gevonden en verwijderd. Dit mocht echter niet helpen. Ik kan wel de video afspelen en bekijken in Magix maar nog steeds krijg ik de foutmelding van het

comprimeren als ik inlezen wil starten. Ik heb ook totaal geen idee hoe dit erin is gekomen.

Bol schreef op 25.07.2023 om 23:11 uur

@wkamman

Hallo Wim,

.....Ik kan wel de video afspelen en bekijken in Magix maar nog steeds krijg ik de foutmelding van het comprimeren als ik inlezen wil starten......

Waarom bij u een vinkje staat bij inhoud comprimeren om schijfruimte vrijmaken in de map Mijn gegevensbronnen, daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Bij mij staat is deze niet aanvinkt.

Zie mijn afbeelding.

Ik zou zeggen haal het vinkje hier eens weg en probeer het nog keer.

Kijk ook eens bij de map Video Deluxe 2023 Plus | Premium of hier een vinkje staat bij inhoud comprimeren om schijfruimte vrijmaken. Staat deze wel aangevinkt, verwijder dit vinkje dan.

Zie mijn afbeelding

Als hier ook geen vinkje staat, ga naar de Map My Record en kijk of hier soms het vinkje staat. Zo ja, haal het weg.

Zie mijn afbeelding

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 26.07.2023 om 10:55 uur

Hallo Rob,

Eindelijk is het gelukt de juiste schakelaar in te stellen. Ik kan weer opnemen en opslaan. Bedankt voor al je pogingen mij te helpen. De schakelaar m.b.t. het comprimeren was de oorzaak van de ellende.

Ik moet nu echter weer gaan zoeken naar de oorzaak van het stilstaan van het beeld. Het geluid loopt door maar het beeld blijft stilstaan om daarna door te springen naar het punt waar het geluid bij hoort. Ik zoek het op het moment bij: Bestand - kwaliteit opname of bij video opnamen: Audioapparatuur.

Zie de bijlage.

mi-bo schreef op 26.07.2023 om 11:22 uur

@wkamman

Beste.

Zet het eens op mpeg:dvd

Dan is het 720x576 ipv 352x288 mvx kwaliteit, gezien de analoge opname 720x576 is

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 26.07.2023 om 11:52 uur

@wkamman

Hallo Wim,

....De schakelaar m.b.t. het comprimeren was de oorzaak van de ellende.....

Hieruit kan / mag ik opmaken, dat u ergens het vinkje hebt weggehaald bij: inhoud comprimeren om schijfruimte vrijmaken en dat u nu niet meer de melding krijgt: "Deze opnamemap gecomprimeerde wordt niet aanbevolen voor opname. Wilt u tocht doorgaan?".

....Ik moet nu echter weer gaan zoeken naar de oorzaak van het stilstaan van het beeld. Het geluid loopt door maar het beeld blijft stilstaan om daarna door te springen naar het punt waar het geluid bij hoort....

Helaas heb ik daar het antwoord niet op. Met de nieuwste MAGIX USB video omzetter uit VIDEO SAVER! 2023 kan ik uw probleem niet reproduceren. Het kan zijn, dat uw USB video omzetter niet meer compatibel is met Windows 10 | 11. U zou uw probleem voor kunnen leggen aan Magix Support. Stuur een mailt naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

wkamman schreef op 26.07.2023 om 12:23 uur

Ga ik doen. Bedankt.

 

Bol schreef op 26.07.2023 om 13:08 uur

@wkamman

Hallo Wim,

Succes, laat het forum weten wat Magix Support u als antwoord geeft. Met uw antwoord zou meerdere forumleden een dienst bewijzen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-