Kort filmpje inlassen in Fotoshow

Willytje65 schreef op 26.10.2015 om 10:06 uur

Ik wil een paar korte filmpjes inlassen in mijn fotoshow, maar ik kan ze niet openen, in "mijn videos" kan ik ze wel openen,en spelen, maar in MIjn videos op Magix staan ze niet open, en kan ik ze niet in mijn show slepen, ze zijn tussen 30 en 80 mb.Item type: VLC media file (.mov)

Iemand een idee hoe dat komt,

IK werk met foto's op dvd 2013

Reacties

RiViS schreef op 26.10.2015 om 14:51 uur

Hallo Willy,

In de Hulp functie van jouw programma kun je zien dat .mov files niet worden ondersteund (Hulp/ Inleiding/ Prestaties/ Importformaten).

Je kunt proberen je films om te zetten naar een formaat dat wel wordt ondersteund. Dat kan b.v. met het gratis programma Freemake Video Converter.

groet,

Rijk

Willytje65 schreef op 26.10.2015 om 17:22 uur

Als je links kijkt zie je een paar filmpjes van Millstatt, en dat is ook .mov, (maar van een ander  fototoestel ), en die heb ik wel in kunnen inbrengen, daar staat identiek hetzelfde op; VLC media file .mov, het is dat dat ik niet begrijp!, en die staan wel open op Magix

en verleden jaar heb ik ook van hetzelfde fototoestel, dat nu niet lukt, 2 filmpjes ingebracht, maar dat was dan nog met " foto's op dvd7"

Van filmpjes weet ik eigenlijk niet veel af

Willytje65 schreef op 26.10.2015 om 17:35 uur

Ik moest er eigenlijk wel bijgezegt hebben; dat van vorig jaar was wel met mijn oude Pc Xp, met foto's op  Dvd 7, en toen had ik wel Quick Time op mijn Pc staan,( Waarvan ze eigenlijk zeggen dat het botst met Magix programma's, is dat nog steeds zo?), zo het daar iets mee te maken hebben?

Maar zoals gezegt, iiin mijn vorige show van een maand geleden  staat wel dat .move filmpje van Millstat

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2015 om 19:01 uur

Hallo Willy,

Volgens mij moet je, als je MOV bestanden wilt gebruiken in Magix programma's, minimaal QuickTime Lite 4.1.0 op de computer geinstalleerd hebben staan. Deze kan deze downloaden van: http://www.filehippo.com/download_quicktime_alternative/

Succes,

Rob