Koopadvies

dave-krijgsman schreef op 26.03.2018 om 16:56 uur

Wie ó wie kan me adviseren? Het lukt me al dagen niet om telefonisch contact te leggen met 035-8080227 en het is de laatste dag voor de aanbieding van 399.

Wat niet vermeld wordt is wat er bij deze 'nieuwe aankoop' allemaal bij zit of juist niet. Er staat alleen dat je bij een upgrade diverse pakketten gratis ontvangt, zoals Prodad V4.

Ik twijfel namelijk over Adobe Premiere Pro (introductieprijs) of de Pro van Magix. Lang geleden heb ik een DeLuxe Premium gebruikt, maar eerlijk gezegd was ik daar toen niet tevreden over. Met name over het renderen, terwijl ik toendertijd ook al een snelle pc had. Zeker naarmate er veel bestanden in het project verwerkt was werd het tragisch langzaam.

Wederom een snel pc systeem dat klaar is voor videobewerking, maar waar ben ik beter mee af?

Reacties

Bol schreef op 26.03.2018 om 19:21 uur

Hallo Dave,

Waarom je geen telefonisch contact kan leggen met Magix, daar heb ik het antwoord niet op.

Ga eens naar de Magix site: https://www.magix.com/nl/video/video-pro-x/ , hier kan je zien wat er allemaal bij zit.

Ik adviseer je, om eerst eens de testversie Pro X te downloaden, deze kan je dan 30 dagen uitproberen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.03.2018, 19:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dave-krijgsman schreef op 26.03.2018 om 20:35 uur

Bedankt Rob, maar dit heb ik inderdaad helemaal uitgeplozen. Dus of ik zie het niet goed of het staat erg onlogisch op de site vermeld.

Ik kies voor 'nieuwe aankoop' á 399 en zie er direct onder, in vette lettertype, "extra bij upgrade" pakketten zoals Prodad v4 en de Newblue versies. Ontvang ik deze extra pakketten ook bij een 'nieuwe aankoop' of alleen wanneer ik een upgrade koop á 149?

Ik heb nog 2 vraagjes: waarmee kan ik de Adobe After Effects vergelijken? Hoe wordt dat pakket bij Magix genoemd?

En een paar maanden geleden ontving ik van Magix 'n mail met de aanbieding van 199 euro voor de Pro X. Ik kan het helaas niet meer terugvinden, maar was dat een geheel andere Pro X samenstelling qua pakketten of vrijwel hetzelfde?

mi-bo schreef op 26.03.2018 om 22:48 uur

Dave,

wat meer info als geregistreerde MAGIX gebruiker heeft U een mail ontvangen met de mogelijkheid om MAGIX video Pro X voor € 199,00 te kopen dit is tot een bepaalde data, is deze verlopen dan is de prijs € 399,00.

Geregistreerde MAGIX gebruikers kunnen een upgrade kopen voor € 149,00 als zij al een MAGIX video Pro X pakket hebben.

Regelmatig komt er een speciale offerte uit, en dit is de moeite waard om even te wachten, want het scheelt toch € 200,00.

Het verschil tussen Adobe Prem Pro & MAGIX Video Pro X is,

Adobe Première Pro is alleen in het Engels, en MAGIX video Pro X is sinds versie 6 ook in het Nederlands ( alleen als Download )

Groeten

Michael

dave-krijgsman schreef op 27.03.2018 om 00:02 uur

Bedankt Michael!

En het gigantische prijsverschil heeft niets te maken met mogelijk bijbehorende pakketten zoals Prodad, Newblue en andere software, want dat zit er altijd bij?

Begrijp ik 't dan goed dat al deze pakketten er bij een nieuwe aankoop Pro X gewoon bijzitten net zoals bij 'n upgrade? Met name omdat er per pakket een twv prijs wordt aangegeven én ik wil weten of er Prodad bijgeleverd wordt.

Om nu maanden te moeten wachten op 199 euro is misschien de moeite waard. Toch denk ik niet dat ik zo lang kan wachten en zeker niet op iets waarvan ik softwarematig niet alles kan vergelijken met Adobe. Van Adobe weet ik dat niets onmogelijk is en zeker met de aanvullende pakketten erbij. Vandaar mijn vraag welke extra pakketten van Magix te vergelijken is met die van Adobe zoals After Effects (AE). Dat 't Engelstalig is maakt mij niets uit. Ik zou juist adviseren om in 't Engels te werken gezien de toch al vele Engelstalige benamingen.

Dus volgens jou is het op de taalinstelling na exact hetzelfde? Niets meer en niets minder.

Bol schreef op 27.03.2018 om 00:08 uur

Hallo Dave,

De upgrade aanbieding geld alleen voor gebruikers die reeds een Pro X versie bezit, "inclusief extra bij upgrade". Nu zie ik wat je bedoeld, als je aankoop aanklik, zie je nu ook de tekst "extra bij upgrade" staan. Dit vind ik ook zeer verwarrend!! Zelf denk ik, dat de afgebeelde pakketten bij nieuwe aankoop er worden meegeleverd.

Je schrijf ook, dat je een paar maanden geleden een mailtje heeft ontvangen met een aanbieding om Pro X voor € 199,00 kon kopen. Meestal zijn deze aanbieding voor een bepaalde tijd. Deze aanbieding zou wel eens verlopen kunnen zijn.

Op je vraag: "waarmee kan ik de Adobe After Effects vergelijken? Hoe wordt dat pakket bij Magix genoemd?" Hierop moet ik je het antwoord schuldig blijven, daar ik nooit met Adobe gewerkt heb.

Mijn advies is, stuur een mailtje naar Magix Support https://support2.magix.com/customer/index.php

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.03.2018, 15:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dave-krijgsman schreef op 27.03.2018 om 00:25 uur

Bedankt Rob, ik denk inderdaad verlopen gezien 't nu 399 is. Het is ook maanden geleden. Maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die het onduidelijk vind.

Ik denk dat ik 't hierbij laat. Maw.. minstens 3 weken geleden al een mail gestuurd. Geen antwoord. Sinds vrijdag al gebeld met 'n nummer dat geen gehoor geeft en dan zou ik bij dit bedrijf honderden euro's vrijwillig afgeven? Dan denk ik voor 80% al een keuze te hebben gemaakt. Ik dacht ook nog aan criminelen die hun site gekopieerd zou hebben, waarbij ik kan fluiten naar mijn centen. Al met al geen goede indruk.