Klantenservice tav. activatie, registratie, etc. Kan het vlotter aub?

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 13:41 uur

Hallo, enkele dagen geleden de 2015 W10 upgrade op mijn vaste pc vervangen door een "schone" installatie. Daarvóór heb ik alle Magix programma's netjes afgemeld..

Nu kan ik Video Pro X6 niet meer installeren/activeren/registreren. Waarschijnlijk doet de mpeg-4 full codec upgrade het ook niet. Daarnaast werkt de Audio Cleaning Lab 2016 AAC encoder upgrade ook niet meer.

Ik heb support aanvragen verstuurd maar de ervaring leert de laatste tijd (na aanschaf nieuwe laptop onlangs) dat er pas na weken gereageerd wordt.. Is er een mogelijkheid om eea. sneller weer werkzaam te krijgen..?

Hopelijk kan ik zodirect wél verder met Video Pro X8 installeren.. 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2017 om 14:09 uur

Hallo Jan,

Kan het vlotter aub? Daar hebben wij als forumleden geen invloed op. Dit is een forum van gebruikers en staat geheel los van Magix Support.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 14:17 uur

Naja, de vraag is meer: is er 'n snellere weg om 'n programma met nog 'n P2 serienummer aan de gang te krijgen? Ik vind het ook raar dat ik geen : "ticket" aanmaak op mijn verzoek(en) krijg.. Wat is er met Klantenservice aan de hand..? Voorheen kreeg je op 'n aanvraag dezelfde dag nog 'n antwoord/vrijgeven van eea..

mi-bo schreef op 28.02.2017 om 16:15 uur

Hallo Jan,

2015 W 10 zegt mij niets, gezien Video Pro X6 in het Nederlands niet op een dvd is geleverd, zal je via magix.com rechts icoontje aanklikken je via e-mail adres en wachtwoord moeten aanmelden, dan mijn producten, MAGIX Pro X6 opzoeken, als het op 1 pc is geïnstalleerd deactiveren aangegeven, daarna het installatie programma aanvinken 6 cijfers invoeren, dan installeren dit is dan 4,8 Mb, verder installeren,na installatie weer serienummer invoeren, + e-mail adres, daarna gratis programma's installeren via help, is dit gedaan online actualiseren en het werkt weer,

Het zelfde geldt voor MAGIX ProX ( 8 )

De AAC codex voor Audio Cleaning Lab 2016 zal vermoedelijk weer apart aangekocht moeten worden, maar daar is toch een codex van ontvangen AACV4C. en anders te bestellen via aac code activeren kies programma fax /post hier komt een code naar voren en die naar MAGIX sturen voor de activatie

gr

Michael

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 16:34 uur

Pro X6 installatie wordt afgebroken omdat aangegeven wordt dat het aantal installaties is overschreden (P2 serienummer; is niet gekoppeld aan max. 2 apparaten). Ik heb een supportaanvraag ingediend voor vrijgeven van het programma.

Daarna volgt natuurlijk weer dat de Mainconcept Encoder voor Pro X6 moet worden vrijgegeven. Dus daar zal weer een supportaanvraag moeten volgen..

Pro X8 is inmiddels geïnstalleerd maar ook hier moet de Mainconcept Encoder worden vrijgegeven omdat eerdere codes niet meer werken. Ook weer een supportaanvraag ingediend.

Eerdere activatiecodes voor AAC Encoder Audio Cleaning Lab 2016 werken niet meer. Supportaanvraag ingediend.

Ik vraag me af wat het dan eigenlijk voor nut heeft om Magix programma's "af te melden" op een machine waar je Windows opnieuw of gaat her-installeren..

mi-bo schreef op 28.02.2017 om 17:21 uur

Hallo Jan.net deze link gelezen, is dit niet gelukt

https://www.magix.info/nl/forum/overdragen-vorige-versies-video-pro-x--1165431/

het extra activeren dient gekocht te worden, waarom niet het laatste nieuwe pakket gebruiken.

het hoeft niet maar er kunnen problemen van komen. Mainconsept kunt u zelf activeren.

het Ip adres is toch niet veranderd dan moet de AAC4C ook weer werken.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2017 om 18:28 uur

Hallo Jan,

Zoals ik al heb vermeld, moet je dit toch echt bij Magix Support neerleggen. Zij kunnen alleen de activeringen ophogen. Zie deze topic https://www.magix.info/nl/forum/vraag-over-activeren-video-deluxe-2014-na-herinstallatie--1132612/ onderin staat de waarom.

Succes,

Rob

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 20:15 uur

Hallo Jan.net deze link gelezen, is dit niet gelukt

https://www.magix.info/nl/forum/overdragen-vorige-versies-video-pro-x--1165431/

het extra activeren dient gekocht te worden, waarom niet het laatste nieuwe pakket gebruiken.

het hoeft niet maar er kunnen problemen van komen. Mainconsept kunt u zelf activeren.

het Ip adres is toch niet veranderd dan moet de AAC4C ook weer werken.

gr

Michael

Hallo Michael, Pro X7 heb ik naar beider tevredenheid aan iemand over kunnen dragen, Pro X6 niet. Maar Pro X6 heeft effecten - wo. bijv. RedGiant Filmlooks - die ik in Pro X8 kan gebruiken; maar bij mijn weten moet versie 6 dan wél geïnstalleerd staan.. Toch?

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 20:41 uur

Waarom geen antwoordt, op mijn antwoord?

Michael had een nuchtere opmerking, Rob: het IP adres is idd niet veranderd, zelfde machine, programma's afgemeld; ik zoek dus even door waarom de AAC/Mainconcept encoders op geen enkele wijze meer geactiveerd kunnen worden.

De support aanvragen voor vrijgeven/ophogen zijn vanmiddag verzonden, dus daar is dan vermoedelijk het wachten maar op.. Maar zéker ook dank voor alle bijdragen!

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2017 om 21:12 uur

Hallo Jan,

Als je tevreden bent met het antwoord van Michael, wie ben ik dan om dit in twijfel te trekken. Maar in je vraagstelling had je het niet over het overdragen Pro X7 naar een andere gebruiker.

Het ging hier over: "Nu kan ik Video Pro X6 niet meer installeren/activeren/registreren. Waarschijnlijk doet de mpeg-4 full codec upgrade het ook niet. Daarnaast werkt de Audio Cleaning Lab 2016 AAC encoder upgrade ook niet meer."

Je heb mij op het verkeerde been gezet. Daarom als je nog eens een vraag stelt dan gaarne meer duidelijkheid t.a.z. van de vraagstelling.

Veel succes met de oplossing.

Rob

PS bij een schone installatie van Windows 10 moet je een nieuw ID genereren voor de codexen, omdat deze ID ook van de PC wordt verwijderd en staat los van het IP adres

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 21:35 uur

Het ging hier over: "Nu kan ik Video Pro X6 niet meer installeren/activeren/registreren. Waarschijnlijk doet de mpeg-4 full codec upgrade het ook niet. Daarnaast werkt de Audio Cleaning Lab 2016 AAC encoder upgrade ook niet meer."

Pro X8 is inmiddels geïnstalleerd maar ook hier moet de Mainconcept Encoder worden vrijgegeven omdat eerdere codes niet meer werken.

Waarmee heb ik je op het verkeerde been gezet?? Rob?

Het geciteerde hierboven is waar het vanaf het begin over gaat. Ik meen dat Michael óók een oplossing probeerde aan te dragen met zijn opmerking over het niet gewijzigde IP adres..

Hoe kan ik het duidelijker stellen dan dat ik al gedaan heb..?

Hier kan ik misschien wat mee, maar hoe doe ik dit..: "PS bij een schone installatie van Windows 10 moet je een nieuw ID genereren voor de codexen, omdat deze ID ook van de PC wordt verwijderd"

Michaels opmerking over mijn -via Magix- op naam! overgedragen Pro X7 aan derden doet hier verder niet ter zake. 

Laatst gewijzigd door janheijnis op 28.02.2017, 21:38, in totaal 2 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2017 om 21:44 uur

Hallo Jan,

Ik ga niet in discussie met je. Lees je vraagstelling en mijn antwoorden nog eens goed door. Het IP adres is niet van belang, je kan VDL programma's installeren op een ander IP adres. Wel is het van belang dat je opnieuw een ID genereerd voor de codexen

Veel succes,

Rob

PS duidelijker kan ik je geen antwoorden geven

janheijnis schreef op 28.02.2017 om 21:50 uur

"Wel is het van belang dat je opnieuw een ID genereerd voor de codexen"  Ik vroeg hierboven dus: hoe doe ik dit dan..?

Hoezo discussie..? Ik krijg de indruk dat u om een of andere reden geraakt bent door iets, ik heb enkel geen flauw idee waarom..?

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2017 om 22:07 uur

Hallo Jan,

Lees dit antwoord nog een door: https://www.magix.info/nl/forum/vraag-over-activeren-video-deluxe-2014-na-herinstallatie--1132612/

Ik heb dit ook al eens gehad en heb toen een ID gegenereerd zie:

Groet,

Rob

PS zie mijn uitleg mijn PB die ik aan je toe heeft gezonden

janheijnis schreef op 01.03.2017 om 17:01 uur

Magix Klantenservice heeft activeringen tav Pro X6 weer verhoogd; om het niet ingewikkelder voor ze te maken heb ik de encoders voor ACL 2016 en Pro X(6) maar opnieuw aangekocht. Alles werkt weer. Opgelost dus.

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2017 om 18:16 uur

Hallo Jan,

Fijn te horen dat je weer verder kan. Ik vind het een tekortkoming van Magix Support, dat je deze weer opnieuw hebt moeten aankopen. Maar goed voor ca. € 10,00 is het toch ook dit probleem  opgelost.

Groet,

Rob

janheijnis schreef op 01.03.2017 om 18:51 uur

Klopt. Heeft geen nut, moeilijk doen om n tientje. Topic kan gesloten worden. Dank allen voor de bijdragen.