Reacties

Bol schreef op 31.07.2023 om 18:03 uur

@lucholvoet

Hallo Luc,

...Ik wil ook enkele filmbeeldjes inlassen in mijn fotomontage doch de klank hangt niet aan het beeld...

  • Hoe maakt u de enkele filmbeeldje, met Photostory of Video Deluxe?
  • Als uw filmbeeldjes een JPG extensie krijgt, dan wordt de audio verwijderd, omdat u een afbeelding maakt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 31.07.2023 om 18:47 uur

Ik maak een montage met fotostory omdat het merendeel uit fotos bestaat.

De filmbeelden zijn van mijn HDV camera en bevatten klank en zijn in JPG.

Ik denk dat fotostory alleen maar beelden inlaad en geen klank!

 

Bol schreef op 31.07.2023 om 19:54 uur

@lucholvoet,

Hallo Luc,

Voor zover ik weet, kan een JPG files geen audio bevatten. U zou ditzelf kunnen uitproberen door deze JPG bestanden te importeren in een Video Deluxe programma.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.07.2023 om 23:48 uur

@lucholvoet

Hallo Luc,

.....De filmbeelden zijn van mijn HDV camera en bevatten klank en zijn in JPG.....

Bewegende filmbeelden worden meestal opgeslagen als een MP4, MTS, MOV bestanden etc... met audio geluid en stilstaande beelden (foto's) worden meestal opgeslagen als JPG of JPEG, maar bevat zeker geen audio geluid. JPG staat voor Joint Photographic Group en JPEG voor Joint Photographic Expert Group. Deze groep houdt zich bezig met het maken van compressie technieken voor digitale afbeeldingen zonder audio geluid.

Ik ben zeer benieuwd, wat u hier nu precies mee bedoeld: "Ik wil ook enkele filmbeeldjes inlassen in mijn fotomontage doch de klank (audio geluid) hangt niet aan het beeld"

Kan het zijn, dat er bij het afspelen via uw HDV camera er audio geluid wordt toegevoegd, zonder dat het samengevoegd is / wordt met het beeldmateriaal (foto)? Dus dat beeld en audio geluid apart is opgeslagen

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

lucholvoet schreef op 01.08.2023 om 16:10 uur

Hallo Rob,

Ik sta versteld van mezelf.! Ik heb het filmpje geconverteerd naar MPG4 en de klank staat er dus ook op ! Bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groeten,

Luc

Bol schreef op 02.08.2023 om 11:23 uur

@lucholvoet

Hallo Luc,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door het filmpje te converteren naar MP4 bestand. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Maar, dit was volgens mij niet nodig geweest. U had het geluid ook kunnen terugzetten, door met de muiscursor op het filmfragment te gaan staan en dan op de rechtermuisknop te klikken. Er wordt een pop-menu geopend. Klik op Audio en golfvormweergave / audio-object terugzetten. Het geluid wordt dan weer teruggezet.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.08.2023, 12:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-