Keyframes maken

r.m.-versteeg schreef op 19.09.2017 om 22:17 uur

Hallo, Ik werk met video deluxe 2016

Ik wil in een stukje film een gedeelte versnellen of slow-motion toepassen met behulp van keyframes.

Ik ben al 2 uur bezig geweest(ook met tutorials) maar kom er niet uit.

Kan iemand mij stap voor stap zeggen hoe ik dit moet doen?

Vriendelijke groet,

Rob

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2017 om 11:49 uur

Hallo Rob,

Om een stukje film te versnellen of in slow-motion weer te geven gebruik ik effecten / Video-effecten / snelheid.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 20.09.2017 om 12:31 uur

Hallo Rob, ik heb even een plaatje gemaakt hoe je het verder kan instellen zoals Rob het al aangaf

zie plaatje, pijl naar rechts dan wordt de snelheid verhoogd terwijl de clip dus korter wordt, en andersom natuurlijk voor de pijl naar links

Mvg Kees

r.m.-versteeg schreef op 20.09.2017 om 12:44 uur

Dank je wel heren voor jullie bijdrage.

Ik was inderdaad al zo ver dat ik bij het tabblad effecten de snelheid kon regelen.

Alleen wordt op de manier hoe jullie die voorstellen de gehele clip van snelheid veranderd.

Mijn doel is om een gedeelte van de clip op normale snelheid af te spelen en een gedeelte te versnellen of langzamer te maken.

Dit kan je bewerkstelliggen met behulp van keyframes. Alleen dit lukt mij nog niet.

Het gaat dus om hoe je die keyframes precies gebruikt.

Vriendelijke groeten,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2017 om 13:02 uur

Hallo Rob,

Dat kan. Ga naar met de afspeelmarker op de plaats staan waar je de versnelling wilt laten beginnen en geef een knip en plaats de afspeelmarker naar de plaats waar je deze wilt beëindigend en geef nu ook weer een knip en past op dit gedeelte dan de snelheid toe.

.

Groet,

Rob

r.m.-versteeg schreef op 20.09.2017 om 13:13 uur

Ik ben inderdaad hiermee aan de slag gegaan, maar dan begint de versnelling ineens voordat ik de keyframe geplaatst hebt, of de versnelling gaat nog door nadat ik de 2e keyframe geplaatst hebt.

Misschien moet ik nog gewoon even oefenen.

Bedankt voor de tip in ieder geval Rob.

Groeten,

Rob

RiViS schreef op 20.09.2017 om 13:21 uur

Hallo Rob,

In dit geval vind ik het gebruik van keyframes minder handig. Als ik een gedeelte in een clip wil versnellen, dan plaats ik een knip aan het begin en aan het eind van dat stuk (sneltoets T). Nu kun je het effect op het middenstuk toepassen zoals hiervoor is beschreven door Rob Vr en Kees.

groet,

Rijk

r.m.-versteeg schreef op 20.09.2017 om 13:31 uur

Hallo Rijk,

Dank je wel. Ik ga hiermee vanavond aan de slag.

Groeten,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 20.09.2017 om 13:33 uur

Hallo Rob een nieuw plaatje
je moet het gedeelte van een clip even selecteren en dan zet je een keyframe op een plaats waar je wilt beginnen en je klikt op het icoontje waar de grote pijl naar wijst dan komt er zo'n dropje op de lijn ik heb er vier gezet dit houd in dat het eerste dropje de normale snelheid houd en de tweede dropje de snelheid verandert en de versnelling of vertraging begint, bij de tweede groep de derde dropje daar eindigt de versnelling of vertraging die je had ingesteld en bij het vierde dropje is de snelheid weer normaal.
Dit geeft een mooiere overgang van normaal naar snel of vertraging en weer terug bij het tweede groepje keyframe's
i.d.d. Rijk heeft ook gelijk je kan de clip daar ook even knippen zoals ik gedaan had in mijn eerste antwoord

mvg Kees

r.m.-versteeg schreef op 20.09.2017 om 13:42 uur

Ok Kees,

Dat zal het inderdaad zijn. Jij gebruikt 4 keyframes.

Ik ga dit vanavond en de methode van Rijk even proberen.

Vriendelijk bedankt.

Groeten,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 21.09.2017 om 15:33 uur

Hallo Rob,

Dat kan. Ga naar met de afspeelmarker op de plaats staan waar je de versnelling wilt laten beginnen en geef een knip en plaats de afspeelmarker naar de plaats waar je deze wilt beëindigend en geef nu ook weer een knip en past op dit gedeelte dan de snelheid toe.

.

Groet,

Rob

Ik heb aanvullend filmpje gemaakt, misschien heb je er wat aan.

r.m.-versteeg schreef op 21.09.2017 om 15:49 uur

Dank je wel voor Rob.

Ik ga het nu een beetje snappen.

Met jouw uitleg en die van anderen, gaat het helemaal goed komen.

Met vriendelijke groet,

Rob