Keuzevraag bij importeren kopieren of ....inschakelen

wavanschelven schreef op 04.04.2013 om 12:09 uur

Bij het importeren kreeg ik voorheen de vraag of ik dit stukje film wilde kopieren of geen invoegen.

Die vraag krijgt nu niet meer met als gevolg: de film van het geluid is gescheiden.

Je ziet in de map waar ik vanuit importeer nu het stukje film en het geluid apart dat zien eruit als een "M".

Hoe is dat op te lossen?

Nu maak ik een extra map kopieer daar de stukjes film om het orgineel te behouden.

Ik gebruik video 17 de luxe, window 7

Reacties

RiViS schreef op 04.04.2013 om 13:52 uur

Hallo WA,

Ik ben bang dat ik je vraag niet goed begrijp. Ik stel dus even een paar (weder)vragen:

- Hoe importeer je (bv via de Rode knop, welke keuze maak je daarna)

- wat is de bron van het materiaal? (bv camera, of staat het al op je PC)

- wat voor type film importeer je? (avchd of m2ts, of HDV op tape, of dv-avi, of mpeg..)

groet,

Rijk

wavanschelven schreef op 06.04.2013 om 14:49 uur

Beste Rijk,

Ik heet Wijnie. Ik maak filmpje van de verbouwing van onze kerk. Om de de gemeente op de hoogte te houden. 

Ik doe dat met een Lumix Hd camera. ik zet de filmpjes in een map, tegenwoordig ook nog een extra kopie om het orgineel te behouden, en dat is lastig.

Voorts ga ik naar het filmprogramma: importeer (sleep) het bestandje in de tijdlijn. voorheen kreeg ik dan de vraag: Wat wilt u, inporteren of kopieeren? of zoiets. Nu krijg ik die vraag niet meer en het filmpje uit die map is daarna gesplits in film en geluid ( met zo'n eMetje. Hoe kan ik dat herstellen?

http://wavanschelven.magix.net/

hartelijke groeten Wijnie

mi-bo schreef op 06.04.2013 om 15:35 uur

beste Wijnie,
na een correct antwoord van RiViS het volgende.
Laat video deLuxe het werk doen.
U heeft een project opgenomen dit staat op een camera, Thuis gekomen, sluit camera aan op de PC, dan wordt door Uw camera gevraagd wat wilt U doen ( Uw camera is op dit moment een harde schijf).
U wilt exporteren,
Start vdl op, open onder preview venster via rode knop Uw programma, hier kunt U aangeven  ( bv avchd of iets anders is)wat het is, dan gaat er een scherm open en wordt Uw camera als een harde schijfgezien, hier geeft U aan welke projecten dienen te worden geactiveerd, en dan komt de vraag importeren of kopieerden,
klik U importeren aan dan staat het op Uw harde schijf in een vdl  project mits u aangeef dat het ergens anders moet worden geparkeerd
succes met het mooie MAGIX product.
mi-bo

wavanschelven schreef op 06.04.2013 om 17:15 uur

Beste Mi-bo

Alles komt wat u schreef tot het moment van importeren, ik krijg daar geen keuze mogelijk meer voorheen wel.

Ik kan alleen importeren. Bij geavanseerde instellingen staat ook niets en onderaan kan ik kiezen "geselecteerde media na import van de camera wissen.

Ik ben er nog niet uit. Ik denk dat er ergens een instelling gewijzigd is.

toch bedankt.

RiViS schreef op 06.04.2013 om 17:47 uur

Hallo Wijnie,

Nog even een kleine aanvulling op het antwoord van mi-bo, dit in verband met je "bezorgdheid" over die extra bestanden. Ik snap nu wat je bedoelt met dat M-etje. Als je in die map, rechts bovenaan, de weergave van de bestanden zet op "Details', dan zul je zien dat het heel kleine bestandjes zijn (3kb of zo iets), zeker in vergelijkng met de eigenlijke filmbestanden. Magix voegt die bestandjes altijd toe, de reden er van ken ik niet, maar het zal zeker niet "zo maar" zijn, met andere woorden: gooi die bestandjes niet weg, negeer ze en laat ze lekker staan.  Het is ook niet zo dat het geluid wordt afgesplitst, het zit nog steeds in het videobestand! Die andere bestandjes zijn dus extraatjes van Magix en kennelijk bedoeld voor intern gebruik in Video deLuxe.

Veel plezier met je films en succes met de verbouwing van jullie kerk.

groet,

Rijk