kan niks meer aanvangen met Magix.

fransbe schreef op 08.11.2016 om 12:19 uur

Magix weigert alle dienst : de laatste paar maal dat ik Magix kon openen (maar niks kon afspelen en geen enkel project kon laden) kreeg ik de melding : 'MPEG 4 Basic ontbreekt'.  Ik heb geprobeerd om dit te downloaden met een codenummer die ik  kreeg via Magix, maar resultaat : ongeldig nummer.

Rechtstreekse vraag aan Magix support leverde volgend antwoord op : uw programma is ouder dan 2 jaar, dus kunnen we geen persoonlijke support aanbieden.  Vandaar mijn vraag via deze weg.

Heeft iemand een oplossing voor dit totaal onverwachte probleem ? 14 dagen geleden kon ik Magix nog volop gebruiken; ik verander niets aan mijn pc en plots is daar dit probleem.  Ik werk al bijna een jaar met Windows 10, tot nu zonder problemen.  Al de rest van mijn pc werkt nog altijd normaal (mails, internet...)

Dank voor elk antwoord.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 08.11.2016 om 19:52 uur

Hallo Frans,

Het klopt, dat Magix geen onbetaalde support levert voor programma's ouder dan 2 jaar. Dit is wel gratis, als er iets mis gaat met de activering. Ga dan naar: https://support2.magix.com/customer/index.php

Ik zie in uw history, dat het hier gaat om Video Deluxe 17 uit 2010. Magix garandeert, volgens mij niet, dat deze versie onder Windows 10 goed werkt.

U schrijft, dat u een code heeft gekregen. Wat is dat voor een code? Hebt u deze code op de juiste manier geactiveerd? Volgens mij moet u gaan naar: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/

Vul nu het serienummer van VDL 17 in klik op volgende en activering genereren.

Als het goed is krijgt  u nu een ComputerID, die u dan invult als je MPEG-4 wilt activeren.

Ik garandeer niet dat dit voor u de oplossing is, maar het is het proberen waard.

Succes,

Rob

fransbe schreef op 09.11.2016 om 11:27 uur

dag Rob,

dank voor het antwoord; uitgevoerd wat je aangeraden hebt - kreeg geen computer-ID - ben dan naar Magixprogramma gegaan, waar ik nu wel beperkte activiteit kon uitvoeren; daar kreeg ik volgende melding om MPEG4- Basic te activeren : bestelling van een activeringscode (3 mogelijkheden : via service-center, per post/fax of telefonisch) .

Via service-center kreeg ik een computer-ID, die ik ingevoerd heb via de weg die je mij hebt aangegeven, waarna ik een activeringscode kreeg (MP4BC- 34252-63139-63557-00282-18504) die ik ingegeven heb in Magix met als resultaat : de melding :' Aanwijzing : functie MPEG4-Basic is mislukt.  herhaal de activering met administrator-rechten.'

Alleszins bedankt, Rob.  Mocht je nog een uitweg zien, laat het mij weten a.u.b.

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2016 om 11:38 uur

Hallo Frans,

Je heeft een computerID gekregen van Magix. Volgens mij krijg je dit schermpje.

Vul bij de rode pijl de verkregen activeringscode in en druk op activeren.

Succes,

Rob

fransbe schreef op 09.11.2016 om 15:13 uur

hallo Rob,

ik had dat al gedaan : die activeringscode (mijn 2e al) daar ingegeven en op activeren gedrukt maar het resultaat was dus  negatief +' herhaal activering met administratorrechten'.

Zou het zin hebben om een van de andere  2 mogelijkheden te proberen (aangegeven in mijn vorige antwoord) : via de post of telefonisch ?  Zo ja, naar welk adres of/en naar welk telefoonnummer ?

nog bedankt, Rob

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2016 om 16:03 uur

Hallo Frans,

Probeer het eens zo:

Ga op de snelkoppeling van VDL 17 staan en klik op de rechtermuisknop en start op als administrator. 

Groet,

Rob

fransbe schreef op 09.11.2016 om 16:54 uur

dag Rob

Marcheert nu inderdaad ! Merk wel dat ik telkens opnieuw op die manier zal moeten openen.  Heb het een paar keer 'gewoon' geprobeerd (na eerst afsluiten pc) en dat lukt niet.

Maar als het op die manier blijft gaan is dat voor mij absoluut O.K.

Heel veel dank, Rob.

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2016 om 21:34 uur

Hallo Frans,

Nu nog even dit doen.........

Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling van VDL 17 en kies eigenschappen en klik in de eigenschappen op Geavenceerd...en zet een vinkje bij "als admistrator uitvoeren" en klik op OK

Succes,

Rob

fransbe schreef op 11.11.2016 om 12:00 uur

Hallo Rob,

Is gelukt !! Na 2e poging ; moet nu wel nog telkens toelating geven om de app wijzigingen te laten aanbrengen, waarop ik positief antwoord.

Heel veel dank, Rob !

Frans 

Voormalige gebruiker schreef op 11.11.2016 om 14:59 uur

Hallo Frans,

Ik denk, dat ik nog een oplossing voor je heb.

1. ga naar: C:\Program Files (x86)\MAGIX\Video deluxe 17 Premium

2. klik op "videodeluxe.exe" met de rechtermuisknop ingedrukt en sleep deze naar het bureaublad

3. Kies dan "hier snelkoppeling maken"

succes

Rob

fransbe schreef op 12.11.2016 om 10:59 uur

dag Rob,

die 'videodeluxe.exe' vind ik niet.  Tot en met VDL 17 Premium is geen probleem.  Maar daar vind ik videodeluxe.exe niet.

Knap dat je blijft zoeken naar de beste oplossing, waarvoor heel veel dank.

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 11:30 uur

Hallo Frans,

Ga op de snelkoppeling staan en klik op de rechtermuisknop en kies "Bestandslocatie openen". Nu wordt de map geopend waarmee VDL 17 wordt opstart. klik op de rechtermuisknop en houdt deze vast en sleep deze naar het bureaublad en kies voor "Hier snelkopeling maken".

Succes,

Rob

fransbe schreef op 12.11.2016 om 12:03 uur

hey Rob,

Die snelkoppeling heb ik zo wel kunnen maken maar bij het openen (via die snelkoppeling) krijg ik hetzelfde resultaat als voorheen : noodzakelijk om die MPEG-4 te hebben.

groetjes en dank,

Frans

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2016 om 12:48 uur

Hallo Frans,

Ik zou achter je PC moeten zitten om te zien wat het werkelijke probleem is. Meestal lukt het mij om op afstand tot een oplossing te komen. Wanneer mij nog een oplossing te binnen schiet dan meld ik mij weer.

Groet,

Rob

fransbe schreef op 12.11.2016 om 16:01 uur

hallo Rob

Dat is O.K.; ik ben al heel tevreden dat ik mijn Magix kan gebruiken via 'als administrator uitvoeren' !

Heel veel dank voor je hulp en voor je geduld !

groetjes,

Frans