Kan niet meer zien welke takes er geselecteerd zijn

leo-n schreef op 27.02.2018 om 14:07 uur

Ik kan niet meer zien welke takes er in een film zijn geselecteerd. Mogelijk is dit al enige tijd zo, maar ik merk het nu ik een nieuwe film wil gaan monteren. Ook in oude films is dit niet meer te zien. Er is geen rood vierkantje te zien bij takes die in de film zijn opgenomen. Ik werk met Versie 17.0.2.166 op Windows 7. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

m.v.g.

Leo

Reacties

Bol schreef op 27.02.2018 om 15:00 uur

Hallo Leo,

Volgens mij is dit geen Magix meer een Windows probleem. Herstel eens de Opties voor Verkenner.

• ga naar configuratiescherm
  • klik op Opties voor Verkenner
  • klik op tabblad Weergave / standaardinstelling herstellen / toepassen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 27.02.2018 om 15:28 uur

Bedankt voor je reactie Rob. Helaas heeft dit niet geholpen, ook niet na een restart van de pc.

Bol schreef op 27.02.2018 om 15:56 uur

Hallo Leo,

Op het Duitse forum zie ik, dat er een patch Versie 17.0.2.166 is uitgebracht zie: https://www.magix.info/de/forum/neuer-patch-fr-video-deluxe-premium-2018-version-17-0-2-166--1203251/ Ik kan deze nog niet actualiseren / updaten. Het kan zijn dat uw foutmelding hier iets mee te maken kan hebben. Ik kan dit pas beoordelen, nadat ik deze patch heb gedownload.

Groet,

Rob

PS Ik heb nog VDL versie is 17.0.2.159

Laatst gewijzigd door Bol op 27.02.2018, 16:01, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 27.02.2018 om 16:13 uur

Hallo Rob,

Ik heb versie 17.0.2.166 vanmorgen geinstalleerd. Maar gisteren had ik het "takeprobleem" ook al. Vandaar dat ik de nieuwe versie al geinstalleerd heb.

m.v.g.

Leo

Bol schreef op 27.02.2018 om 16:49 uur

Hallo Leon,

Heb je al eens de programma instellingen terug gezet op de standaardwaarde.

Zo niet, ga dan naar Bestand / instellingen/ programma........

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.02.2018, 16:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.02.2018 om 17:22 uur

Leo-n,

Onder Win 7 en Win 10 de zelfde resultaat

in versie 17.0.2.159 en 17.0.2.166 gaat het met analoge beelden niet

met opname van dv bandjes gaat het wel

avi bestanden uit 2008 werkt het ook

In het boek Videomontage makkelijk gemaakt met MAGIX Video Deluxe kan ik er ook niets over vinden.

Groeten

Michael

wijziging aangebracht i.v.m info

Bol schreef op 27.02.2018 om 18:06 uur

Hallo Leon,

Volgens mij bedoel deze rode vierkantjes. Klopt dit?

Groet,

Rob

3x gewijzigd i.v.m. toevoeging afbeeldingen en correctie taalfouten

Laatst gewijzigd door Bol op 27.02.2018, 18:22, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 27.02.2018 om 22:20 uur

Ja Rob, deze rode vierkantjes bedoel ik. Morgen zal ik de instellingen eens terugzetten, kijken of dat helpt.

Bedankt en groet,

Leo

leo-n schreef op 27.02.2018 om 22:28 uur

Bedankt mi-bo voor je reactie, de film die ik nu monteer komt vanaf een dv bandje. Zal morgen eens kijken wat avi doet.

groet,

Leo

Bol schreef op 27.02.2018 om 23:17 uur

Hallo Leo,

Bij mij zijn de rode vierkantjes bij de meeste extensies zichtbaar. Ik heb net een test gedaan met scènedetectie en zag tot mijn verbazing dat bij de extensies TK2 geen rode vierkantjes te zien zijn.

Als het alleen om de extensies TK2 gaat, zal de instellingen terug zetten naar de standaardwaarde geen uitkomst brengen, denk ik. U kunt uw probleem het beste voorleggen aan Magix support. https://support2.magix.com/customer/index.php Dit is een forum van en door gebruikers.

Groet,

Rob

PS mijn eerder antwoord verwijderd, omdat deze niet juist en correct was.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.02.2018 om 09:15 uur

Leo,

U schrijft niet vanaf welke datum U MAGIX vdl 2018 gebruikt, het is best mogelijk dat de optie extra inhoud installeren iets verouderd is, laatste grote download update was 11-12-2017, en 27-02-2017 ( 19 Mb )

Ga naar help extra inhoud installeren, en hier is de datum zichtbaar van installeren, klik opnieuw installeren aan en nu komen de extra functies die via download update zijn gedaan in het programma te staan.

De extensie .Tk2 is voor U niet van toepassing, dit is na omzetting van analoge beelden naar digitaal.

U schrijft dat het om Dv bandjes gaat.

De extensie van Dv bandjes zal MTS zijn ( wat is omschreven als Avi komt van een Panasonic camera van 10 jaar oud )zie antwoord 27-02-2018 om 17.22 uur.

Groeten Michael

leo-n schreef op 28.02.2018 om 11:50 uur

Michael,

Ik gebruik deze vdl sinds 24-11-2017. De extensie van de takes is bij mij .tak. Bij .avi komt inderdaad wel een rood vierkantje.

Groet,

Leo

Bol schreef op 28.02.2018 om 13:40 uur

Hallo Leo,

Eerst een vraagje, heb je de instellingen al teruggezet naar de standaardwaarden? Als dat niet heeft geholpen, dan kan je ook dit nog eens proberen. Uit ervaring weet ik, dat het terugzetten naar de standaardwaarden sommige instellingen niet worden terugzet.

• ga naar: C:\gebruiker \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap)\ Roaming \ MAGIX \ Videodeluxe24_premium\ en verwijdert dan het Videodeluxe.ini bestand.
  • om de verborgenmappen zichtbaar te maken ga dan naar Opties voor verkenner en zet Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aan.
  • als je VDL 2018 daarna weer opstart, wordt het Videodeluxe.ini bestand weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

PS. bij de TAK bestanden en het AVI bestand zie je bij mij wel een rode vierkantje.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2018, 13:42, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 28.02.2018 om 14:50 uur

Rob, ik had nog geen tijd gehad om terug te gaan naar de standaardinstellingen. Dat heb ik nu gedaan en ook het .ini bestand verwijderd. Het wordt er niet duidelijker op. Van 1 oude film werkt het nu weer, van een andere gedeeltelijk, en van de huidige film werkt het niet. Daar het ik trouwens wel de .TK2 extensie staan. Ik ga nu maar eens spitten waarom 1 film het wel doet, en ook maar eens kijken hoe of andere oudere films het doen.

Groet,

Leo

Bol schreef op 28.02.2018 om 15:01 uur

Hallo Leo,

Wanneer je nu een nieuw project aanmaakt, dan zie je de rode vierkantjes wel, maar het kan kloppen, dat oude projecten (films) de oude instellingen vasthoudt. Dit komt omdat het MVP bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat.

Wat je zou kunnen uitproberen is het volgende.

• start VDL 2018 op
  • maak een nieuw project aan
  • ga nu naar: Bestand / Openen of laatst geopende projecten
  • laat nu het foutieve project in en sla het op onder een andere naam.

Laat het mij weten of het gelukt is.

Groet,

Rob

PS. Bij TK2 extensies krijg ik ook geen rode vierkantjes. Waarom dat zo is, daar heb ik nog geen antwoord op.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2018, 15:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 28.02.2018 om 15:44 uur

Hoi Rob,

Het werkt nu weer zoals het vroeger was. ALLEEN de .TK2 bestanden doen het niet. Als ik in de huidige nieuwe film er een paar .tak bestanden in zet doen die het wel. Echter als ik in een oude film, die het nu weer doet, een TK2 in zet geeft die GEEN rood kruisje. Maar jij hebt ook problemen met TK2 lees ik. Ik heb nog een rename gedaan van TK2 naar TAK maar dan kan ik hem niet op de tijdlijn zetten. Helaas.

Groet,

Leo

mi-bo schreef op 28.02.2018 om 16:55 uur

Leo,

Na het omzetten van analoge beelden met MAGIX Red Uw video wordt dit als een geheel ( mits er verschillende start en stop  bewust worden gemaakt ) weergegeven als mpeg bestand.

Wordt dit geheel naar de tijdlijn gesleept zal in de mediapool dit zichtbaar zijn met een rode stip.

Na het op de tijdlijn plaatsen van het Mpeg bestand is het in MAGIX vdl mogelijk om scene detectie ( Shift + Z) uit te voeren, dan worden alle start en stop weergegeven dit heet in MAGIX .Tk2 ( Takes ).

Als dit later naar de tijdlijn wordt gesleept zal er geen rood puntje zichtbaar worden, gezien het een verwijzing is vanuit een totaal Mpeg bestand.

Dit is geen fout in het MAGIX product

Groeten

Michael.

Bol schreef op 01.03.2018 om 09:53 uur

Hoi Rob,

Het werkt nu weer zoals het vroeger was. ALLEEN de .TK2 bestanden doen het niet. Als ik in de huidige nieuwe film er een paar .tak bestanden in zet doen die het wel. Echter als ik in een oude film, die het nu weer doet, een TK2 in zet geeft die GEEN rood kruisje. Maar jij hebt ook problemen met TK2 lees ik. Ik heb nog een rename gedaan van TK2 naar TAK maar dan kan ik hem niet op de tijdlijn zetten. Helaas.

Groet,

Leo

Hallo Leo,

Het doe mij deugt om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Zelf heb ik nog geen verklaring kunnen vinden, waarom er bij de TK2 bestanden het rode vierkantje ontbreekt. Als ik hiervoor een passend antwoord heb gevonden, dan meld ik me weer.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 01.03.2018 om 10:58 uur

Bedankt voor je hulp Rob. Als ik zelf iets ontdek betreffende TK2 hoor je het uiteraard ook.

groet,

Leo

Bol schreef op 12.03.2018 om 12:41 uur

Hallo Leo,

Vandaag kreeg ik een mailtje van Magix Support Duitsland met de volgende tekst:

Hallo Rob,

Ik heb dit doorgegeven aan de ontwikkel-afdeling; vroeger werden bij takes wel rode vierkantjes getoond. Geen idee waarom dat niet meer is... Lijkt een foutje.

Groet,

Erik

Ik verwacht, dat Magix dit in een volgende patch zal repareren.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.03.2018 om 15:58 uur

Leo,

Misschien wel een foutje of niet, het laatste MAGIX vdl pakket die wel een blokje liet zien bij activeren van TAKES is MAGIX vdl 2013.

Vanaf MAGIX vdl 2014 tot Nu is het niet meer zo.

Groeten

Michael

Bise schreef op 12.03.2018 om 16:54 uur

Met meer dan buitengewone belangstelling volg ik dit item, omdat ik ook met dit fenomeen te maken heb.

Even een vraagje aan mi-bo, sinds wanneer weet u dat dit "probleem" zich voordoet na versie 2013???

groet,

Bise

leo-n schreef op 12.03.2018 om 18:12 uur

Hallo Rob, Michael,

Ik had dit probleem later ook aangemeld bij Magix Support en kreeg daar na een paar dagen de volgende reactie:

Inderdaad is er de mogelijkheid het rode vinkje weer ter voorschijn te toveren.
Als u het project maakt, dient u een vinkje te plaatsen voor 'projectmedia in projectmap opslaan'.

Bij het huidige project is dit achteraf aan te passen via Bestand - Instellingen - Film...

Heb hun terug gemaild dat dit bij mij dit helaas niet gaat.
Dus dan maar wachten op de patch die dit hersteld.

Groet,
Leo

Bol schreef op 12.03.2018 om 18:39 uur

Hallo Leo,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij was jouw probleem al min of meer opgelost op de extensies TK2 na. Omdat ik dit bij mijn contactpersoon van Magix Support heb neergelegd, kreeg ik het antwoord, dat ik om 12.03.2018 om 12:41 uur heb gegeven.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.03.2018, 18:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-